Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +1 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Jaunā Mazda3 ir pieaugusi

Kopš Mazda trīsciparu modeļu 323 un 626 ēras beigām Hirosimas autobūvētāju vispieprasītākais modelis ir kompaktā Mazda3. Kopš 2003.gada visā pasaulē izklīduši vairāk nekā divi miljoni trešo zoomzoom. Drīz Eiropā pārdošanā nonāks otrās paaudzes Mazda3.

Trīs vaļu koncepcija

Mazda stratēģi uzskata, ka mūsdienīga auto trīs pamatvērtības, ko novērtē pircēji (tātad arī trīs veiksmes atslēdziņas), ir izteiksmīgs dizains, tehniskas pilnības sniegts braukšanas prieks, kā arī drošība un ekoloģija.

Jaunās Mazda3 "kimono" ir šūts citādi nekā priekštecei, taču ietērpa piegriezums galvenajos vilcienos ir saglabājies. Otrā "trijniece", tāpat kā "pirmā", ir gan dinamiska, gan izteiksmīga. Šķelmīgi zibošas lukturu acis, plats radiatora restes smaids pa visu priekšpusi, lecīgi uzrauta sānlogu līnija un šmaugi rikšotāja sāni. Proporcionāli, glīti un neapšaubāmi zoomzoom stilā.

Salonā ir detaļas, kas atgādina par priekšgājēju, bet kopumā interjers ir mainījies pat vairāk nekā eksterjers. Tādu iespaidu galvenokārt rada samiegtā viedā "acs" paneļa virspusē, kur integrēti divi nelieli ekrāni. Lielākajā pieejama tikai no stūres rata vadāma navigācija, bet mazākajā informācija par radio, laiku, auto utt. Mazda3 projekta vadītājs Jošiuki Maeda klāstīja, ka salons izbūvēts pēc principa Human Machine Interface - proti, lai nodrošinātu iespējami lielāku vadītāja un auto vienotību.

Dziļos grodos paslēptie mērinstrumentu pulksteņi, vairāk pret šoferi vērstā viedā "acs", vadības pogu koncentrēšana uz stūres un ātrumpārslēga sviras tuvināšana labajai rikai to apstiprina. No ergonomikas viedokļa ko pārmest grūti, un vadītājs uzmanību var koncentrēt gandrīz tikai braukšanai.

Kā iepriekš, Mazda3 ir divi virsbūves tipi. Praktiskais piecdurvju hečbeks un daudzviet par prestižāku uzskatītais sedans. Abiem ir ļoti labi aerodinamikas rādītāji. Vēja pretestības koeficients Cx sedanam ir 0,28, bet hečbekam - 0,30, kas ir vieni no labākajiem rādītājiem klasē. Komplektā ar jaunāko tehnoloģiju motoriem tas ļauj Mazda3 būt vēl nepieredzēti ekonomiskai un tajā pašā laikā pietiekami dinamiskai.

Vairākuma pieprasījums

Svarīgāko tirgu pārstāvjiem Portugāles testi bija jau vismaz trešā tikšanās ar jauno Mazda3, taču pirmoreiz bija pieejamas abas virsbūves un visi modelim paredzētie motori.

Maedas kungs atklāja, ka klienti par galvenajiem iepriekšējās Mazda3 mīnusiem uzskata diezgan vāju skaņas izolāciju, ritošās daļas cietību un straujās piekares reakcijas uz stūres darbībām. Par pirmo atziņu nav jābrīnās, jo pirmā "trešā" tiešām bija salonā paskaļa. Taču piekares stingrība manā izpratnē, drīzāk ir pluss, it īpaši kopā ar reakciju asumu, kas aktīvas braukšanas piekritējam ir kā sinepes pie gaļas ēdiena. Izrādās, vairākums pircēju grib ko citu. Jau pirmā paaudze salīdzinājumā ar Mazda 323 šo to no vadāmības azarta bija zaudējusi, bet jaunā ir vēl rimtāka. Nevis rāmāka ātrumu ziņā, bet pareizāka un garlaicīgāka vadāmībā gan.

Reakcijas uz stūres darbībām ir kļuvušas plūdenas, stūres pastiprinātāja pretestība mazāk izteikta, un līdz ar to uguntiņa Mazda3 raksturā ir apslāpusi vēl vairāk. Un neko tur nemaina pat jaunais 2,2 l turbodīzelis, kas spēcīgākajā versijā ir 185 ZS jaudīgs un ar 400 Nm griezi apveltīts. Jaunā Mazda3 ir zaudējusi pusaudžu delverību un ieguvusi pieaugušo prātīgumu.

Toties sēdekļi jaunajai Mazda3 ir lieliski, abas (piecu un sešpakāpju) mehāniskās ātrumkārbas slēdzas ļoti labi, un arī vadāmības precizitātei pārmest ko grūti. Arī motoru izvēle ir laba. Divi benzīna agregāti - 1,6 l motors (109 ZS) un 2,0 l (150 ZS) un divi turbodīzeļi - 1,6 l (105 ZS) un jau minētais 2,2 l, kas mērenākajā versijā ir ar 150 ZS jaudu. Automātiskā pārnesumkārba paredzēta tikai 2,0 l benzīnam, bet lielajam dīzelim - sešpakāpju manuālā.

Neskatoties uz uzlaboto virsbūves un piekares detaļu stingrību, kopējais auto svars ir sarucis par 15 kg, pateicoties īpaši vieglu metāla sakausējumu izmantošanai. "Trešā" nudien ir jūtami klusāka nekā priekšgājēja, taču VW Golf VI tomēr ir ar vēl labāku skaņas izolāciju. Kopumā Mazda3 būs pieejamas četras aprīkojuma paketes, un bagātajās netrūks pat adaptīvo lukturu. Būs arī divu veidu virsbūves detaļu noformējums. Pārdošanā jaunā Mazda3 nonāks maija otrajā pusē.

***

Mazda3

**** Dizains

**** tehnika

**** komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko