Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +2 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 20. novembris
Anda, Andīna

Jaunais VW Golf var patikt un var arī nepatikt

C segmenta jeb tā sauktās golfklases krustēva VW Golf ietekme uz Eiropas autotirgu kopš 1974.gada ir salīdzināma ar varenās Golfa straumes ietekmi uz Eiropas klimatu. To jūt visur - no Nordkapa Skandināvijas ziemeļos līdz Bosfora šaurumam pie Melnās jūras, no Biskajas līča rietumos gandrīz līdz Urālu kalniem austrumos. Vietām spēcīgi, citur mazāk, bet jūt visur.

Kur slēpās līdzšinējo piecu paaudžu VW Golf automobiļu spēks, un vai jaunais sestais golfs ir cienīgs priekšgājēju mantinieks? Volfsburgas (Volkswagen galvenā mītne) stratēģi un ģenerāļi uzskata, ka spēks bija VIENKĀRŠĪBĀ, FUNKCIONALITĀTĒ un KVALITĀTĒ, un apgalvo, ka arī jaunajam Golf piemīt visas šīs īpašības. Hečbeks, ar ko sākās golfmašīnu vēsture, pat neatkarīgi no sāndurvju skaita neapšaubāmi ir funkcionālāks auto nekā sedans. Zīmīgi, ka uz golfiņu bāzes būvētajiem Volkswagen sedaniem nekad nav dots Golf vārds, bet līdz ar trešo paaudzi klāt nākušajam universālim, kas ir vēl vispusīgāk izmantojams, gan. Vai visi citi C segmenta hečbeki un universāļi bijuši mazāk funkcionāli? Gan jau, ka ne, taču modeļu veiksmi arvien nosaka vairāki faktori.

Asiņu tīrība un tradīcijas

Dizains to vidū ieņem ļoti svarīgu vietu. Atliek atcerēties kaut vai Ford Scorpio, ko apraka galvenokārt bēdīgi slavenās pēdējās paaudzes dizains. Ar VW Golf šajā ziņā acīmredzami trāpīts desmitniekā. Pazīstot tagadējā Volkswagen šefdizainera Valtera de Silvas vēl pirms gadiem septiņiem uzburtos konceptus Seat Salsa un Tango, kas noteica tagadējo sērijveida Seat izskatu, grūti noticēt, ka arī Golf VI tapis ar viņa akceptu. Taču jau de Silvas Audi periods pierādīja, ka viņš perfekti apzinās - dizaina attīstība jāskata kopsakarībās, jo dizains var ne tikai celt, bet arī gāzt.

Zinot galveno noieta tirgu publikas konservatīvo uztveri, nav jābrīnās, kāpēc Golf modeļi mainās tik negribīgi. Uz modernā dizaina formu spilgtuma fona, balsojot ar sava maciņa saturu, pircēji parāda, ka, par spīti VIENKĀRŠĪBAI, novērtē Golf paaudžu ārējā izskata un interjera neapstrīdamo pārmantojamību. Tad kāpēc kaut ko radikāli mainīt?

Tiesa, de Silvas priekštecis Mjūrats Gjūnaks bija iecerējis salīdzinoši daudz radikālākas izmaiņas Golf VI izskatā, jo no piektā modeļa pārdošanas tomēr bija cerēts gūt vairāk, nekā izdevās. Taču tirgus pētījumi rāda, ka golfam iepriekšējo klientu lojalitāte tik un tā salīdzinājumā ar konkurentiem ir krietni lielāka. Visaugtākā Volkswagen vadība beigu beigās nobijās, un Golf VI ir tāds, kāds ir. Jāatzīst, ka uz visu sešu paaudžu dizaina kopējā fona tas noteikti ir golfiskāks nekā iepriekšējais piektais golfs.

Ekonomiskais efekts

Ne mazums visas pasaules autopresē tiek rakstīts, ka Golf VI faktiski ir tas pats Golf V, tikai pārstrādāts. Un tiek uzdots retorisks jautājums: vai tam maz ir tiesības saukties par jaunu paaudzi. Jā, ne tikai platforma, bet faktiski visa virsbūve jaunajam auto ir no piektā golfa. Iet šādu ceļu Volkswagen spieda nepieciešamība samazināt ražošanas izmaksas, jo priekštecis tehnoloģiskās sarežģītības un jaunievedumu dēļ iznāca dārgs. Nebūvējot sesto golfu pilnīgi no jauna un optimizējot ražošanas procesu, ir izdevies ietaupīt un par iepriekšējo cenu līmeni piedāvāt vairāk aprīkojuma un augstāku KVALITĀTI.

Ierindas pircējam tehniskās nianses lielākoties, šķiet, ir samērā vienaldzīgas. Galvenais, kādas jaunas sajūtas auto spēj sniegt. Vecā virsbūve ar par 90% nomainītiem paneļiem vai pilnīgi jauna - nav tik būtiski. Toties izcilo skaņas izolāciju, kas panākta sestā salonā, vienkārši nevar nenovērtēt. Tāpat ar piekarēm. Cik daudzi jutīsies apkrāpti, ka tajās ir nomainītas tikai atsperes un amortizatori, ja Golf VI spēj nodrošināt teju limuzīna gaitas komfortu un stūrei klausa kā iedresēts godasardzes gvards pavēlnieka komandām?

Iegūtā ekonomija ir izbaudāma arī aprīkojumā. Klimata kontroles sistēma bāzē, iespēja piepirkt adaptīvo cruise control, automātisko parkošanās sistēmu Park Assit un Dynamic Chassis Control utt. Tas viss ļauj jaunajam golfam spīdēt uz ierindas konkurentu fona un mest izaicinājumu premium kompaktajiem Audi A3 un 1.sērijas BMW.

Par Trendline bāzes cenām gan lielāko daļu no mūsdienu tehnoloģiskajiem navorotiem jaunajā Golfā dabūt nevar. Tur nebūs arī lielā pieskārienjutīgā informācijas displeja. Taču būs sānskata spoguļu un priekšējo durvju elektropakete, un arī lētākajās versijās Golf VI salons ir FUNKCIONALITĀTES paraugs. Visas pogas un kloķīši atrodas tieši tur, kur tas ir tradicionāli pierasts un ērti lietojams. Bagāžas telpa un salona transformācijas pārdomātas un dažādām vajadzībām piemērotas.

Piemaksāt nav nepieciešams arī par salona kvalitātes sajūtu. Ar ādu apvilkta stūre, pakāpi labākas kvalitātes materiāli nekā vidēji segmentā un teicama montāžas kvalitāte. Tas kopā ar gaitas komfortu, klusumu un vadāmību, ko sniedz Golf VI, nudien attālina no golfklases ierastajām vidusmēra izjūtām.

***

VW Golf VI

*** Dizains

***** tehnika

***** komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko