Svaigāks izskats
Sportage ir saņēmis jaunus bamperus un tam ir atsvaidzināta optika. No priekšējo lukturu blokiem ir pazudusi pa visu apakšu izstieptā pagriezienu rādītāju svītra, ko tagad aizstāj malējos stūros zemāk par pašu lukturi izcelta sekcija. Radiatora restes un visas priekšpuses dizains pieskaņots jaunākajam Kia stilam un arī aizmugures lukturos ir svaigas vēsmas.
Skatu uz atjaunoto Sportage no aizmugures uzlabo arī izplūdes trakta sadalīšana un divi izpūtēja gali jebkurai modifikācijai. Agrāk divas caurules no bampera apakšas spīdēja tikai V6 un dīzeļversijai.
Salona dizains kopumā mainījies nav, taču tagad tiek uzstādīts cits stūres rats un jau bāzes komplektācijā tas ir apvilkts ar ādu. Kia ir pacentusies uzlabot bāzes aprīkojumu, lai Sportage būtu XXI gadsimta cienīgāks auto. Tagad jau bāzē ir pieejama rūpnīcas audio iekārta, bet agrāk tāda bija tikai dārgākajās komplektācijās. Tā tagad atpazīst arī MP3 mūzikas formātu, ko nespēja agrāk. Papildus starp sēdekļiem iebūvētas vietnes iPod un USB pieslēgumiem.
Pilnīgāks aprīkojums
Autotirgus lejupslīde un pieaugusī konkurence ir likusi izmainīt pieeju aprīkojuma līmeņiem. Jau bāzē Cup Pack tagad ir priekšējie miglas lukturi, kruīza kontrole, visu sānstiklu elektrovadība, gaisa kondicionētājs, lietie riteņu diski un jumta sliedes, bet nākamajā Champion Pack līmenī klāt nāk automātiskā klimata sistēma, vilkmes kontroles sistēma TCS, gaitas stabilizācijas sistēma ESP un vēl šis tas.
No komforta viedokļa pilnīgi pietiekama būtu pat Cup Pack, taču
tad jāsamierinās, ka Sportage būs tikai ar priekšpiedziņu.
Automātiski pieslēdzoši pakaļējie riteņi nāk ar Champion Pack un
maksā par 3400 eiro vairāk.
Tehnika nemainās
Pirms gada tika braukts ar 2,0 (140 Zs) dīzeļa Sportage, taču, pēc tirgotāju sacītā, pieprasītākā līdz šim bijusi lētākā 2,0 l (141 Zs) benzīna versija. Tieši tādu, turklāt tikai ar priekšpiedziņu, AutoDiena testam saņēma šoreiz.
Jāsecina, ka tehniski Sportage nav mainījies, lai gan mazliet mazāk jūtīgs pret bedrēm auto ir kļuvis. Vadāmība ir visnotaļ apmierinoša, taču sportisku sajūtu joprojām nav, jo divlitru benzīnnieks nav dinamisks un stūrei pietrūkst sportiskas precizitātes izjūtas. Auto gan ripoja tikai pirmo kilometru tūkstoti un dzinējs īsti nebija iestrādājies. Toties mehāniskā piecpakāpju ātrumkārba ir precīza un slēdzas patīkami. Visu riteņu piedziņas trūkums ikdienas satiksmē vismaz uz ceļiem faktiski nav jūtams, bet sniega valnīši un daudzviet pēc standarta neuzstādītās ielu apmales parketa džipiem nav šķērslis arī ar vienu velkošo asi.
Patīkami iepriecināja skaņas izolācija, jo motoru salonā līdz pat 3000 apgriezieniem gandrīz nedzird. Dīzeļu piekritējiem jāpiemin, ka vienīgais tehniskais uzlabojums ir par 10 Zs pieaugusī 2,0 l CRD dzinēja jauda. Visbeidzot - Sportage joprojām ir starp retajiem parketniekiem, kas piedāvā arī benzīna V6 dzinēja izvēli.
***
Kia Sportage 2,0
*** Dizains
*** tehnika
**** komforts