Land Rover Defender slavas gadi tuvojas izskaņai, taču uzlabojumi ir
Mēness misijas liecinieks
Sapņu garāžas eposam sekoja vēl vairākas nodaļas, atbrīvojot veikalu no augstvērtīga metināmā aparāta, kam drīzāk būtu vieta kuģu remonta rūpnīcā, kā arī vairākiem citiem priekšmetiem, kas nedarītu kaunu pat Scuderia Ferrari boksiem. Šis atgadījums tā arī paliktu štrumentu megabodes klerku mutvārdu daiļradē, ja vien nebūtu atstājis augstākā mērā kaitīgu iespaidu priekšstatos par cilvēkiem, kas vēlas nopirkt Land Rover Defender. Šī alumīnija "tarataika" eksistē pretrunā vispieticīgākajām automobiļu progresa prasībām, jo, lai kāds izlaiduma gads būtu minēts tehniskajā pasē, mūsu priekšā vēl arvien ir dzīvs relikts, kura dzimšanas laiks datējams ar 1948.gadu. Sešdesmit gados oriģinālais Land Rover neskaitāmas reizes mainījis modeļu indeksus, 1990.gadā pārdēvēts par Defender, vismaz četras reizes apmainījis 4x4 transmisiju pret jaunāku, piedzīvojis vairākas firmas īpašnieku maiņas un tikai pirms diviem gadiem atbrīvojies no vēdlodziņiem zem vējstikla. Tam ir pat radio, kas noder, lai noklausītos laikaziņas. Lai gan Defender regulāri ticis modernizēts, pēdējo reizi pirms 2008.gada, aizcērtot vieglās alumīnija durtiņas, neviļus gribas noliekt galvu utilitārā paneļa priekšā. Aiz cieņas pret automobili, kas pieredzējis cilvēka izkāpšanu uz Mēness, un arī tāpēc, ka nevaru atrast aizdedzes slēdzeni.
Kaut vai Himalaji
Slēdzene, tāpat kā virkne citu lietu šajā reliktā, atrodas vai nu otrā pusē, vai vienkārši kaut kur citur. "Tas nav automobilis, tā ir spectehnika," Defender kodolīgi raksturo Land Rover pārdevējs. Ja vien neesat glābējs, klinšu kāpējs, miera uzturētājs, lopu dakteris vai vienkārši mednieks, Defender romantika paliks nesasniedzama. Aprīkots ar dīzeli no Ford Transit autobusa, Defender bez pūlēm iekļūst tur, kur citādi būtu nepieciešams motorzāģis, mačete, virvju kāpnes un takuzinis. Pieticīgajā Aizstāvja kabīnē nav neviena paša drošības spilvena, toties finiera kastē starp sēdekļiem atrodas vieta vinčas pultij, cimdiem, blašķei, lukturim un lauznim. Pat visīsākais izbrauciens ar Defender ir kā militāra operācija. Trokšņains, lēns un neērts, Defender spēj uz priekšu un atpakaļgaitā pārvarēt vaļņus 45 grādu leņķī un šķērsot upes, kamēr vien motorā nesmeļas ūdens (gaisa savācēju var pacelt līdz jumtam). Pirms diviem gadiem aprīkots ar modernāku pastāvīgu visu riteņu piedziņu, neatslēdzamu ESP un jaunu, pārsteidzoši precīzu sešpakāpju ātrumkārbu, tas tomēr ir un paliek īsts bezceļu tanks ar elektroniski ierobežotu maksimālo ātrumu — ja vien 135 km/h vispār ir ātrums.
Demobilizācija
Par spīti modernizācijai un Discovery panelim, sēdēšana pie Defender stūres ir tikpat greiza kā vienmēr — tuvu durvīm un garām pedāļiem. Izbraukuši no Land Rover salona Skanstes ielā, jūs, visticamāk, ietrieksieties Autonama pilonā, mēģinot apgriezties braukšanai pretējā virzienā, un pie sevis nodomāsiet: "Cik gan ilgi tas vēl izdzīvos?" Skumji, taču ne pārāk — maksimums līdz 2014.gadam, kad Defender vairs nevarēs iedabūt pat visliberālākajos drošības un ekoloģijas rāmjos. Taču arī pēc tam zemeslode ne tik ātri atbrīvosies no britu visurgājējiem, jo pat 70% veco Land Rover joprojām ir ierindā. Tā kā Defender ir dārgs un tā oriģinālie aksesuāri vēl dārgāki, ieeju Land Rover pasaulē var atrast pa lētākām durvīm. Land Rover Freelander izskatās, brauc un maksā kā labs parketa džips, taču palaidiet to dubļos, un sapratīsiet, kāpēc tam ir tāds pats logo un instrumentu panelis kā nemirstīgajam Defender.
***
Land Rover Defender
**** Dizains
***** tehnika
* komforts
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.