Nupat šis iespaids būs jāaizmirst, jo arī Baltijas tirgū drīz parādīsies jaunās paaudzes Thalia, kas no dizaina viedokļa tā apsmieties vairs neļaujas.
Plastiskā operācija
Jaunajai Thalia ārējās līdzības ar pēdējās paaudzes Clio ir krietni mazāk, kā tas bija iepriekšējos modeļos. Var pat uzskatīt, ka Thalia tagad ir pašai savs dizains. Korporatīvā Renault identitāte ir saglabāta, bet no priekšpuses mazais sedans vairāk pat tiecas izskatīties pēc lielās māsas Laguna, nevis klases biedra Clio. Taču galvenais - Renault dizaineri beidzot ir sapratuši, ka, hečbekam tā vienkārši aizmugurē pielipinot bagāžnieku, nekas glīts iznākt nevar.
Jaunās Thalia virsbūve izskatās proporcionāla, jo jumta līnija virzienā uz bagāžnieku tagad krīt plūdeni un dabiski bez samocītiem lauzumiem. Izskatu uzlabo arī mazais lodziņš aiz pakaļējām durvīm, vietā, kur agrāk bija neveikls metāla gabals. Ja uz jauno Thalia skatās tieši no aizmugures, jāatzīst, ka auto ir ne tikai glīts, bet jau izskatās cienījams. Tieši šajā aspektā var mēģināt rast racionālu izskaidrojumu nelielu sedanu popularitātei, jo hečbeks var būt glīts un pat skaists, bet cieņu tomēr vairāk raisa limuzīnu tipa virsbūves.
Arī salonā Thalia nav gluži Clio. Līdzību, protams, ir ļoti
daudz, bet sīkumos ir atšķirības. Tas attiecas gan uz citādas
formas ventilācijas atverēm, gan mērinstrumentu sekcijas
noformējumu, bet jo īpaši uz durvju apšuvuma paneļiem. Arī
stūresrata spieķi ir mazliet citādi. Stūre ir regulējama tikai pēc
augstuma, bet tik minimālā diapazonā, ka šis komforta elements
gandrīz līdzinās nullei.
Tehnika pārmantota
Lai kā prezentācijā Bodrumas (Turcija) kūrorta smalkajā Kempinski viesnīcā Renault ļaudis centās uzsvērt izmaiņas arī Thalia tehniskajā izpildījumā, jāsecina, ka ar izjūtām novērtējamu izmaiņu ir maz. Jaunā Thalia ir būvēta nevis uz pēdējā, bet gan uz iepriekšējā Clio bāzes un - laikam jau iespējami zemākas cenas dēļ - ir faktiski bez izmaiņām saglabāts piekares risinājums - priekšā vienkāršs McPherson, bet aizmugurē viengabala sija ar atkarīgiem riteņiem. Dažu gumijas elastīgo elementu nomaiņa un varbūt izmainīts piekares regulējums neko daudz jauna nav nesis.
Thalia arsenālā it kā šķietami ir tie paši dzinēji, kas agrāk, taču ir arī jauninājumi. Benzīna grupā sākums ir 1,2 l (75 ZS) motors, kam seko 1,4 l (98 ZS) un 1,6 l (105 ZS) dzinēji. Pēdējais ir papildinājums, un 1,4 l dzinējs, visticamāk, tagad būs tikai ar 16 vārstiem. Jaunums ir tas, ka tagad Thalia būs pieejama ar automātisko četrpakāpju transmisiju. Lielākajam motoram būs tikai automāts, bet 1,4 l - gan manuālā kārba, gan automāts. Dīzeļi specifikācijā it kā ir divi, bet faktiski tās ir tikai vadības bloka versijas, jo vienam un tam pašam 1,5 l dCi motoram ir divas jaudas - 65 un 85 ZS (pēdējais arī ir jaunums).
Brauciena iespaidi
Turcijā žurnālistiem Thalia bija pieejama tikai divās versijās - ar mazo benzīna dzinēju un spēcīgāko dīzeļmotoru. 1,2 litru motora 75 zirdziņi ar skriešanu neaizraujas. Pa puslīdz līdzenu reljefu auto ripoja pieņemami rimti, bet kāpumos bija jūtami gurdens. Dīzelis, saprotams, bija ņiprāks gan zirgspēku, gan lielāka griezes momenta dēļ un tamdēļ šķita pieņemamāks. Gribas domāt, ka visefektīgākajam jābūt 1,4 litru benzīnniekam, ko apliecina arī rūpnīcas sniegtie dinamikas rādītāji, bet visgausākais ir dīzelis ar 65 ZS jaudu.
Thalia ir izteikts mazbudžeta automobilis, tādēļ ar jaudu un dinamiku nevienu pārsteigt necenšas. Turklāt atcerēsimies, ka Renault tagad modē ir saukļi par ekonomiju un ekoloģiju. Mazais benzīnnieks kombinētajā ciklā ierobežojams līdz 5,9 litru apetītei uz 100 km, bet dīzeļi tērē 4,5 litrus un vēl mazāk. Arī CO2 emisijas ir zemas, īpaši dīzeļmotoram - 85 ZS versijā tikai 116 gramu uz km.
Piekares amortizācija apzināti noregulēta uz komfortu pašvakos ceļos un ir izteikti mīksta, kas nemaz nevedina uz skriešanos līkumotos ceļos. Stūrēšana un manuālās pārnesumkārbas kulise arī nespīd, taču īpašu pretenziju pret vadāmību un slēgšanos nevajadzētu būt. Automātu izmēģināt Turcijā iespēju nebija. Vienīgais objektīvais mīnusiņš ir neērtais pedāļu mezgls, jo bremze un gāze ir tik tuvu, ka lielāka kurpe noteikti cenšas mīt abiem pedāļiem reizē.
Paredzams, ka Latvijā jaunā Thalia parādīsies novembrī, un taupības režīma apstākļos labā ziņa ir tā, ka par jauno, daudz pievilcīgāko izskatu nenāksies maksāt vairāk kā par priekšgājēju.
***
Renault Thalia
J J J Dizains
J J Tehnika
J J J Komforts