Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +2 °C
Daļēji saulains
Pirmdiena, 18. novembris
Doloresa, Aleksandrs, Brīve

Neviltots krosovers

Jauktā tipa automobiļi parasti ir "džipi pa jokam". Peugeot 3008 izrādās citāds pat bez visu riteņu piedziņas.

Franču lepnā izvairīšanās no ienesīgās sport-utility vecihle jeb apvidnieku straumes noveda pie tā, ka pašiem tēst airus bija sen par vēlu un nācās tos pirkt no korejiešiem vai japāņiem. Peugeot spējis sakopot spēkus pats savam krosoveram, un, kaut arī tam nav ne visu riteņu piedziņas, ne bravūrīga izskata, 3008 ir labs veids, kā neatpalikt no citiem.

Tīņa ģīmis


Ja arī Peugeot automašīnas lāgiem izrādījušās pabālas tehniski, dizains gan vienmēr bijis efektīgs un spožs kā Ziemassvētku rotājums. Tomēr koncepcija "heč­beks + minivens + SUV" laikam izrādījies pārāk ciets rieksts pat elegantajiem frančiem, kas askētisko Mitsubishi Outlander pārvērta pompozajā Peugeot 4007. Apvidnieku klasei raksturīgās (taču ne būt ne obligātās) izrieztās riteņu arkas 3008.modelī nesader ar šauro un augsto Peugeot 3008 pretskatu. Citu modeļu bamperos tik iederīgais režģis radiatora mutē šeit izskatās pēc zobu plates. Aizmugure ir glītākā, vienkāršākā un arī visnoderīgākā, jo aiz tās atrodas liels, trīsstāvīgs bagāžnieks ar pārstatāmu grīdu un kabatas lukturīti, kas nekad neizlādējas.

Pēc vācu parauga


Arī "komandējošo" sēdpozīciju, kādā jāsēž pie katra kārtīga džipa stūres, Peugeot sapratis pa savam. Aizverot durvis, šķiet, ka sēžam kāda lidaparāta vai jaudīga sporta auto kokpitā. Viduskonsole ir tik augsta, ka atsevišķs elkoņa balsts nav vajadzīgs, ātrumkloķis gandrīz ielien plaukstā pats, bet radio un klimata vadība izkārtota 45 grādu slīpumā. Bet pag, tas viss kaut kur jau ir redzēts! Nu kā tad — Audi. Četru riņķu vide ģeometriski "nospiesta" bez īpašas kautrēšanās. Turklāt Peu­geot inspirējies ne jau no sīkākiem gariņiem kā Audi A3, nē, autori drīzāk ieskatījušies dižciltīgajā A8. Vadītāju ieskaujošais kokpits gan atrodas krietnu pusmetru tālāk no zemes, bet apdares materiāli ir kā jau daždien Peugeot — mīksti, tumši un vienveidīgi. Dekoratīvisma mezglapunkts — pamatīgs rokturis tieši paneļa vidū.

Prātīgi ar bremzēm

1,6 litru dīzelis izkustina mašīnu no vietas ar gluži vai iztrūcinošu degsmi. 110 zirgspēju motors ir mazākais no diviem iespējamiem dīzeļiem, taču pilnībā apmierina Peugeot 3008 vajadzības. Dinamika uz papīra ir vairāk nekā viduvēja, taču reālajā satiksmē motors "neaizķeras" ne reizi. Galvenais — strauji nebremzēt. Bremzes Peugeot ir labas, un viss, kas nevērīgi nomests uz blakussēdekļa, jautri sabirst uz grīdas. Pacelt nokritušās saulesbrilles vai karti no vadītāja puses nav iespējams — traucē augstā viduskonsole. Varētu jau sīkumus sastutēt tajā, taču īsti nav kur. Tikai divi "kapholderi" un bezdibenīga kaste zem elkoņa — acīmredzot kā kompensācija par faktiski neesošu cimdu kastīti. Nepāprotiet — ar "kumodītēm" Peugeot 3008 nav apdalīts, tās atrodas zem pasažieru kājām un citās negaidītās vietās, piemēram, zem stūres.

Neviltots krosovers


Ar sešpakāpju kārbu nākas operēt bieži un naski, bet "automāts" iespējams tikai divu litru HDI dīzelim (3008 ir arī divi benzīna motori, 120 un 150 ZS). Pilsētā un uz šosejas ar Peugeot 3008 viss ir labākajā kārtībā, brauc kā kungs, skaties uz citiem Peugeot (un ne tikai) no augšas un priecājies, ka automašīnā nemaz nejūt bedres un nedzird apkārtnes trokšņus — skaņas izolācija arī izrādās labāka nekā citiem Peugeot ar "3" nosaukumā. Bet cik daudz 3008-ajā ir no krosovera, džipa, nu kaut vai viltota? Respektējot vienass piedziņu, uzmeklējām smilšu kalnu ar garantētu atkāpšanās ceļu, sevišķi necerot uz rezultātu. Muļķības! Kumpainais Peugeot uzskrien nogāzē, ka smiltis vien put, tālu pārspējot manas un teleoperatora prognozes un liekot šim mukt ar visu statīvu. Tas pats pa lauku ceļu. Atceroties dažu Peugeot vārgās piekares, taustos pa granti, it kā bagāžnieks stāvgrūdām būtu piekrauts kristāla glāzēm. Pirmie metri — un pie velna glāzes, Peugeot 3008 aizjoņo pa stigu, izmētādams akmeņus. Piekares spēks automašīnai ar lauvu uz deguna ir neparasts. Interesanti, ko parādīs dārgākie varianti ar Grip Control sistēmu un standarta M+S riepām?

Vecās lietas kalpo labi

Kad pārsteiguma rožainā migla sāk izklīst, uzpeld arī pa trūkumam. Egoistiskajā viduskonsolē nav vietas normālai stāvbremzei, tāpēc Peugeot 3008 tā ir elektroniska, — lieka greznība ārpus luksusklases. Jaunās mērskalas ir gan skaistas, gan ideāli pārskatāmas, ko nevar teikt par veco, pārbāzto infodispleju, kurā cita uz citas klājas radiostacijas un degvielas patēriņš. Peugeot stūre neko nav dzirdējusi par multifunkciju pogām, tāpēc viss uzticēts arhaiskām svirām zem stūres. Tomēr jāsaka, ka cruise-control vadība ar veco "lāpstiņu" ir ideāla. Ja uzlūkojam 3008 kā lētāku Nissan Qashqai sāncensi, gaišais salons nav necik praktisks, taču Peugeot piedāvā tādā pašā rakstā arī melnu. 3008 ir labi sēdekļi un daudz vietas aizmugurē, taču elektriskos stiklu pacēlājus pat Premium komplektācijā tur var dabūt tikai par piemaksu un komplektā ar aizkariem. Autožurnāli nekavējas iebakstīt Peugeot acī par to, ka 3008 nav septiņvietīgs. Ērmi. Šādā auto papildvietas būtu tāda pati bērnu mocīšana kā Peugeot 308 SW bagāžniekā. Ja ir liela ģimene, jābrauc ar minivenu, piemēram, jauno Peugeot 5008.

***

Cenas, eiro


Peugeot 3008 Comfort 1.6 VTI 16 510

Peugeot 3008 Premium 1.6 HDi 20 054

Peugeot 3008 2.0 HDi A/T 22 632

***

Peugeot 3008

*** Dizains

**** tehnika

***** komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko