Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Trešdiena, 20. novembris
Anda, Andīna

Passat CC — citāds, vai labāks?

Volkswagen nodoms ielauzties premium klasē vērojams jau labu laiku. Ar modeli Phaeton tas vācu auto ražošanas gigantam neizdevās, un uzņēmums cieta ievērojamu sakāvi, taču tas plinti krūmos nav metis un radījis jaunu izaicinājumu - Passat CC. Dzirdot vai redzot šo nosaukumu, cilvēki automātiski pār lūpam pārspļauj jautājumu: "Vai tā ir četru durvju kupeja, kabriolets?" Taču nē, divi C burti, ar kuriem francūži apzīmē savus kupejas tipa automobiļus ar nolaižamu jumtu, Volkswagen izpratnē nozīmē komfortablu četru durvju kupeju - Comfort Coupe.

Lai rastu vietu premium klasē un gozētos blakus tādiem grandiem kā Mercedes-Benz un BMW, Volkswagen dizaineri savam auto modelim ar trīsdesmit viena gada stāžu un vairāk nekā piecpadsmit miljoniem saražoto eksemplāru ir devuši jaunu imidžu un stilu. Šim automobilim nav izmainīta tikai jumta līnija. Tas ir pastiepts garāks par vairāk nekā trim centimetriem, vēl nedaudz vairāk ieguvis platuma ziņā, un pats galvenais - tapis par veseliem pieciem centimetriem zemāks. Faktiski tā ir pilnīgi jauna automašīna, kas uzbūvēta uz Passat šasijas. Dizaineri šā auto izskatu sportiskāku un dinamiskāku centušies padarīt ar vairākām izteiksmīgām un graciozām pludlīnijām, taču daudz skaistāks šis auto nav kļuvis. Uz šosejas lielā ātrumā pilnīgi noteikti nav iespējams atšķirt, vai tas, kas tikko mūs apsteidza, bija Passat sedans vai jaunais

Passat CC. Diemžēl! Auto izskatās labi, bet tas nedz radikāli, nedz ievērojami neatšķiras no saviem radiem, pat neskatoties uz to, ka durvju stikli pat šķīrušies no sev tik ierastajiem rāmjiem.

Meklējot nosaukumā solīto komfortu automašīnas salonā, nenākas samierināties ar kārtējo vilšanos. Passat CC aprīkojuma līmenis ir tuvu tam, kāds sastopams jau ļoti labi aprīkotā parastajā Passat, - tajā padomāts par daudz dažādiem niekiem un papildu ērtībām, sākot ar spēcīgu audiosistēmu, beidzot ar elektriski nolaižamu aizmugurējo saules sargu. Tomēr galveno uzmanību jāievērš tam, kas šajā automašīnā ir mainījies visvairāk, - aizmugurējai sēdekļu rindai. Pirmā un vislielākā atšķirība ir tā, ka Passat CC ir padarīts par četrvietīgu automobili - aizmugurē sēdošajiem ir divi savstarpēji nodalīti sēdekļi, un par piekto pasažieri šāda auto īpašniekam ir jāaizmirst. Otrā atšķirība ir vietas daudzums zem jumta gariem pasažieriem - šī nav īstā vieta, kur ar savu stalto augumu var dižoties gari cilvēki, nemaz nerunājot par basketbolistiem. Tomēr, zinot, ka pārsvarā gadījumu šādās automašīnās brauc divi cilvēki, kuri labākajā gadījumā ir paņēmuši līdzi bērnus, jāsaka - šī ir viena no ērtākajām un komfortablākajām automašīnām, ar kuru doties tālākā ceļojumā, - Volkswagen ērtības un komforta ziņā ir krietni pietuvojies vadošajiem premium klases auto ražotājiem. Salons ir plašs un vadītājam, kā arī trijiem pasažieriem nodrošina patīkamu sajūtu brauciena laikā. Aizmugurējā sēdeklī sēdošajiem ir pietiekami daudz vietas kājām, taču jārēķinās ar zemākiem automašīnas griestiem salona aizmugurē, kas var radīt ne sevišķi omulīgu sēdēšanu garākiem pasažieriem. Bez tam Volkswagen ir diezgan krietni piestrādājis pie skaņas izolācijas, kas pasargā automašīnas salonu no dzinēja, riepu un vēja radītu trokšņu iekļūšanas.

Līdzīgi Phaeton un Touareg jaunais Passat CC tirgū nonāks tikai bagātīgi aprīkots. Nerunājot par visiem ierastām lietām, Passat CC atšķirībā no sedana un universāla jau standarta komplektācijā tiks aprīkots ar 17 collu vieglmetāla diskiem, riepām, kas pašas spēj sadziedēt tajās izdurtos caurumus, hromētiem elementiem salonā un eksterjerā, ādas stūri un pārnesumu pārslēdzēja sviru, elkoņu balstiem priekšā un aizmugurē. Vidus konsole līdzīgi kā BMW ražotajās automašīnās tiek izgaismota ar diodēm griestos virs tās. Papildu aprīkojuma piedāvājums gluži kā citām šīs klases automašīnām ir visai garš, kā arī ievērības cienīgs. Tajā iekļauti gan visādi sīkumi, gan arī dažādas noderīgas lietas, piemēram, adaptīvā šasijas kontrole ar regulējamu amortizāciju, adaptīvā kruīza kontrole, automašīnas novietošanas palīgs, kā arī joslu maiņas asistents.

Jaunais kupejas tipa automobilis sākotnēji tiks piedāvāts tikai ar vienu diviem benzīna dzinējiem un vienu dīzeļdzinēju. Benzīna dzinēju gammā ir 1,8 TSI un 3,6 FSI dzinēji ar 160 un 300 zirgspēku jaudu. Dīzeļdzinēju cienītājiem tiek piedāvāts tikai 2,0 TDI dzinējs ar 140 zirgspēku jaudu. Vēlāk šo dzinēju gammu papildinās arī 2,0 litru benzīna dzinējs, kā arī tāda paša tilpuma dīzeļdzinējs ar 170 zirgspēku jaudu.

Izmēģinot pirmo trīs dzinējus, agri vai vēlu nākas atzīt, ka ikdienas lietošanai vispatīkamākais ir pats lētākais no dzinējiem - 1,8 TSI, jo tas ir viegls, atsaucīgs un pietiekami dinamisks. Salīdzinot ar dīzeļdzinēju, tas nav nedaudz sapņains un ātrāks - ātrumu 100 km/h tas spēj sasniegt 8,6 s, bet dīzelis to spēj tikai par 1,2 sekundi lēnāk. Jaudīgākais no dzinējiem tiek komplektēts ar visu riteņu piedziņas sistēmu 4Motion un sešu pakāpju DSG automātisko pārnesumkārbu, kas sākumā liek domāt, ka auto ir sevišķi sportisks, taču braucot sajūtas nemaz nav tādas, lai arī ātrumu 100 km/h tas spēj sasniegt 5,6 sekundēs. Šo sajūtu var izskaidrot tikai ar faktu, ka automobilis ar lielo dzinēju un pilnpiedziņas sistēmu ir vismaz par 200 kg smagāks. Jaunās drošības un komforta sistēmas ir kā rotaļlietas, kas automašīnas pircējam ļauj priecāties pirmos mēnešus, taču vēlāk par tām, visticamāk, tiek aizmirsts. Piemēram, adaptīvā šasijas kontrole ļauj izvēlēties trīs regulējumus amortizācijai - normālu, sportisku vai komfortablu. No tiem ikdienai vispiemērotākais ir tieši normālais, jo sportiskais režīms ar laiku nogurdina ar savu cietību, bet komfortablais krietni samazina automašīnas stabilitāti.

Latvijā jaunais Volkswagen Passat CC nonāks jūlija vidū, un tā lētākās modifikācijas cena būs 26 497 eiro. Tas nenoliedzami ir labākais no Passat variantiem, kurš nodrošina gan patīkamāku braukšanu pasažieriem, gan daudz precīzāku vadāmību. Taču tā būtu vēl labāka, ja Volkswagen būtu izdarījis vēl vienu grandiozu soli premium klases auto ražotāju virzienā - radījis šo automašīnu ar klasisko, aizmugurējās ass piedziņu. Tad šīs automašīnas vadāmība kļūtu izteiktāki labāka un palīdzētu arī iekarot iecerēto tirgu, kur lielākā daļa konkurentu lepojas ar klasisko piedziņas veidu.

Šīs automašīnas mērķa auditoriju sākotnēji ir diezgan grūti apzināt, taču tajā noteikti ir jāiekļauj vidējā līmeņa vadītāji un biznesmeņi. Protams, praktiskie latvieši šo automašīnu ir spējīgi piemērot arī kā ģimenes auto, taču tādām vajadzībām labāk noderētu kāds cits auto modelis.

Pašlaik Passat CC ir ieņēmis visai šauru tirgus nišu, kurā nav sevišķi daudz konkurentu. Tuvākais konkurents ir Mercedes-Benz CLS, kas ir vismaz divas reizes dārgāks un uzrunā pilnīgi citu iedzīvotāju daļu.

***

Vērtē Avotiņš


Ģirts Avotiņš, autožurnālists

Volkswagen Passat CC

* * * * Dizains

* * * * Tehnika

* * * * Komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko