Lai vai kā - šogad "sešinieks" atdeva pirmo vietu Eiropā 5.sērijas BMW, kas uz šo mirkli bija gaidījis veselus septiņus gadus. Lai Audi A6 atgūtos un uzvarētu trešo gadu pēc kārtas, nepieciešamas jaunas asinis. Tā kā facelift latviešu valodā nav pienācīga tulkojuma, izlīdzēsimies ar update versijām.
Diodes un viedgaismas
2009.modeļu gada Audi A6 ir lielas izredzes izraisīt šoku draugos
un paziņās. Ja viņi kaut mazliet orientējas četru riņķu mīmikā, tad
nodomās, ka esat tikuši pie "superavanta" RS6. Tas tāpēc, ka
atjauninātajam Audi A6 kopā ar Xenon Plus lukturiem ir arī
dienasgaitas gaisma diožu rindas formā. Šie paši lukturi tumsā prot
automātiski pārslēgties no tuvās gaismas uz tālo un atpakaļ.
Arī no aizmugures modernizēto Audi A6 viegli var atpazīt pēc jauniem lukturiem ar spožumspožām, sarkanām gaismas diodēm, kas jo efektīgāk izskatās, kad auto tumsā nobremzē. Viss pārējais, izņemot miglas lukturus un vēl pāris sīkumu, palicis nemainīgs, un pie tā varētu arī palikt, ja ziņkārība neliktu ieskatīties zem motorpārsega. Tur sēž V6 motors, bet kas TAS tāds?!
Ardievu, turbo!
Bet TAS ir kompresors. Mehānisks pievadkompresors gluži kā Jaguar R modeļos vai vecajos AMG mersedesos. Jā, mani draugi, pēc gadiem ilgas nešķiramas draudzības Audi "uzmetis" uzticamo turbīnu un pats pārmeties pretinieka nometnē. Aprēķins ir itin vienkāršs - kompresoru vieglāk izvietot V6 motora bloka izgāzumā. Mūsdienās gan to dara arī ar turbokompresoriem, turklāt turbopūte saglabājas dīzeļos un četru cilindru bāzes motorā (2 l, 170 ZS), taču Audi nolēmis izpētīt neapgūtas taciņas. Un kāpēc gan ne, ja 3 litru TFSI motors attīsta 290 zirgspēku un ar pieklājīgu svilpienu aizraida quattro automašīnu līdz 100 km/h sešās sekundēs. Otrs kompresora uzdevums ir samazināt degvielas patēriņu, un arī tas ir izdevies. Bez īpašas piedomāšanas pie braukšanas stila Rietumlatvijas tūrē, kas apvienoja pilsētas satiksmi un šoseju, Audi A6 uzrādīja vidējo patēriņu 10,9 l/100 km. Audi pats sola 9,5 l uz "simtu", bet degvielas patēriņš VID un citām Latvijas valsts iestādēm, protams, joprojām ir 17 litru uz 100 km.
Wo ist Libau?*
Apzinoties savu reputāciju kvalitatīvu salonu iekārtošanā, Audi neko nav mainījis. MMI navigācijas sistēmā uzlabota klimata sistēmas rādījumu demonstrācija un parādījusies Latvijas karte ar pārsteigumiem. Piemēram, Liepāja saucas Libau, bet Ventspils - Windau. Vācu tieksme pārvācot nosaukumus ir vispārpazīstama un globāla, galu galā - ne katrs aiz Venedig un Mailand atpazīs Venēciju un Milānu. Tomēr pēc "Libavas" puslīdz varētu sagaidīt arī baltvācu Mittau un Zwickau, taču Jelgava un Cēsis pagaidām nav iekļuvušas Audi pasaules kartē. Izņemot bermontiādi navigācijā un paviršību, kuras dēļ 70 000 eiro vērtai automašīnai automātiski nepielokās spoguļi (tas maksā tikai 167 eiro), Audi A6 precizētais variants ir tikpat smalks biznesmeņu auto kā agrāk. Un, tāpat kā agrāk, labāk izskatās un brauc ar S Line aprīkojumu.
* Kur ir Liepāja?
***
Cenas eiro
Audi A6 2.0 TFSI 33 770
Audi A6 3.0 TFSI quattro tiptronic 48 370
Audi A6 2.0 TDI emodell 34 970