Jaunais _S-Max_ ar turbomotoru no ātrā _Focus ST_ brauca kā neviens MPV Eiropā un iekaroja pat lielu _people mover_ nīdēju simpātijas. Savukārt _Galaxy_, tāpat kā _S-Max,_ būvēts uz jaunas paaudzes _Mondeo_ šasijas un pilnībā atbrīvojies no saiknēm ar sirmo _Sharan_, pārliecinoši ieņēma trešo daļu tirgus savā klasē. Tagad abi modeļi ir pusmūžā, taču, kā _AutoDiena_ pārliecinājās testos Spānijā, raizēties par pusmūža krīzi nav ne mazākā pamata.
Sportiskais un izvēlīgais
S-Max jau pēc sākotnējās ieceres bija drīzāk augsts universālis nekā zems minivens. Uzlabojumi 2010. gadam vēl vairāk palielina plaisu starp šo un jebkuru citu modeli tirgū. S-Max parādās premium auto pretenzijas - LED dienasgaitas diožu svītras bamperī un speciāla, tikai šim Ford modelim paredzēta metāliska krāsa Ice White. Spožas diodes lej gaismu arī no jaunas formas aizmugurējiem lukturiem, bet starp tiem Ford ielicis alumīnija līsti teju Jaguar stilā ar iegravētu S-Max uzrakstu. Interesanti, kā elegantie burti izskatīsies pēc gadu ilgas braukšanas pa mūsu dubļainajiem ceļiem? Galaxy atjauninājumi ir pieticīgāki un ne tik uzkrītoši - bagātīgas hroma detaļas un diožu lukturi aizmugurē. Galu galā arī jauns un dārgs uzvalks liek justies labāk un turēt muguru taisnāk.
Luksusa ambīcijas
Pirmās paaudzes modeļiem vēl bija nepievilcīgi filca griesti, turpretim jaunā S-Max salons dārgākajās komplektācijās jau atgādina high-performance sedanus - Alcantara sēdekļi ar sarkanām šuvēm, «karbona» imitācijas apdare un high-end stereoiekārta. Nezināma untuma dēļ ārējos avotus tai var pieslēgt tikai ar Bluetooth savienojumu, izslēdzot no aprites iPod un citas ierīces, kam tāda nav. S-Max tika pie moderna instrumentu paneļa vēl pirms Ford of Europe maizes modeļa Focus, bet 2010. gada modelī pieejama mērskalu kombinācija no Mondeo. Maksimālajā izpildījumā tradicionālie rādītāji apvienoti ar prāvu, krāsainu digitālo displeju. Dažādi pēc mērķauditorijas un braukšanas rakstura kā S-Max, tā Galaxy augstā cieņā tur ģimenes vērtības un ērtības. Flat Fold sistēma ļauj gludi ielocīt grīdā 2. un 3. (S-Max tā ir ekstra) rindas sēdekļus, interjeri stratēģiski svarīgās vietās papildināti ar spožiem gaismas ķermeņiem, bet par piemaksu debesjumu var aplūkot, neizkāpjot no mašīnas, caur panorāmas jumtu. Un - vai zināt daudz minivenu, kam ir ne vien sēdekļu apsilde, bet arī ventilācija?
Motors ar ekopūtienu
Vērtējot pēc trīs «S» metodes - stils, spars, saticība -, S-Max ir vadībā, jo Ford pievienojis tam ceturto «S». Līdz prezentācijai man nebija ne jausmas, kas ir scavenging effect, un jāatzīstas, ka apgaismība neiestājās arī pēc. Taču Ford to izmanto kā mārketinga līdzekli, lai celtu debesīs jauno benzīna motoru, kas S-Max aizstās aizraujošo, taču ēdelīgo piecu cilindru 2.5T. Aprīkots ar tiešo iesmidzināšanu un turbokompresoru, divu litru motors, kam ir par vienu cilindru mazāk, ir gandrīz tikpat spēcīgs - 203 ZS/300 Nm pret 220 Zs/320 Nm. Atteikties no jaudīga benzīna motora Ford nevarēja, jo tas ir neatņemama S-Max imidža sastāvdaļa. Tas ir pirmais Ford modelis, kas aprīkots ar Ford EcoBoost sērijas benzīna motoru, kam sekos daudz versiju citos modeļos.
Divsajūgu kārba
Ar «cilindru izpūšanas» efektu tomēr nepietiek, lai panāktu zemāku degvielas patēriņu, tāpēc Ford ķēries pie nākamā trika. Vecajam S-Max 2.5T bija tikai manuālā pārnesumkārba, turpretim jaunais 2.0 EcoBoost nāk ar divsajūgu Powershift transmisiju - un tikai! Acīmredzot tikai sešpakāpju «robots», kas pie katras iespējas cenšas pārslēgties uz augstāku pārnesumu, spēj iedabūt turbominivenu CO2 izmešu rāmjos. Powershift transmisija darbojas ļoti plūdeni un raiti, taču gaitā negribīgi pārlec uz pašiem zemākajiem pārnesumiem un uz mēģinājumiem braukt sportiski skatās ar aizdomām. Ņemot vērā, ka S-Max brauc tā, ka sievasmātei jāizsniedz ķivere un jādomā par sešpunktu drošības jostām, Powershift vajadzētu darboties agresīvāk. Ērto pārnesumkārbu var pievienot arī 140 vai 163 ZS dīzeļdzinējam.
Pievilcības mērs
Uz jautājumu, kā atšķiras Galaxy un S-Max pircēji, ja abi pasniegti kā ģimenes automobiļi, Ford runasvīrs pamatīgi sapinās meistarībā. No veikli savirknētajiem teikumiem izrietēja, ka vecuma un dzimuma grupa ir viena un tā pati, vīrieši - ģimenes galvas starp 35-45 gadiem, tikai ar dažādām interesēm, temperamentu un, mhm, brieduma pakāpi. Vai tas būtu jāsaprot tā, ka S-Max pilots atskatās uz jaunām meitenēm, bet Galaxy vadītājs vairs ne? Drīzāk S-Max ir automašīna tiem, kam vajadzīgs ietilpīgs auto, bet patīk braukt - šis Ford joprojām ir ass kā žilete un ievelk vadīšanas procesā vairāk nekā 1645 lētāks Mondeo universāls. Galaxy vairāk šūpojas, biežāk cieš no understeer jeb nepietiekamas apgriežamības, turklāt tā cena liek drīzāk saskatīt uzņēmuma transporta līdzekli nekā privātu braucamo. Un, ja S-Maxistam cierēšana uz garāmejošiem brunčiem dažādu iemeslu dēļ ir bīstama dzīvībai, atskatīšanās uz Ford S-Max Titanium ir absolūti droša un - garantēta.