Škoda pielaiko apvidus auto mundieri
Bez pogām un tresēm
Moderno parketnieku uzspēlētā pievilcība Yeti nepiemīt tāpēc, ka tas ir tikpat seksīgs kā bišu strops. Automašīna izveidota neparasti nopietna saviem izmēriem, izskatās it kā ietērpta mundierī, bet taisnie sāni atgādina kaut ko no Land Rover titulētajiem bezceļu muižniekiem. Yeti ir tikpat lakonisks kā Suzuki SX4, par ko japāni neviens īpaši nemīl, bet ciena gan. Yeti var lepoties ar 18 cm klīrensu un tikpat lieliem riteņiem kā "tautas allroad" Octavia Scout. Amortizatori un piekares gājiens nav līdz galam piemērots bezceļam, Yeti piekare ar skaļu "uh" atsaucas koku saknēm un asām bedrēm. Tajā pašā laikā 4MOTION transmisija, elektronisks OFF-ROAD režīms un īsās pārkares ļauj pārvarēt smilšu sanesumus, gravas un citus vieglajiem auto nepārvaramus šķēršļus. Lai gan par maziem auto raksturīgo ritošās daļas caurspīdīgumu Yeti nevar būt ne runas, īsta apvidnieka sajūta arī aizslauka daļu automobiļa vadīšanas baudas.
Salons kā Škoda Octavia
Nav jau arī Yeti tik mazs. Korpuss bez liekiem izvirzījumiem met uz zemes tikpat lielu ēnu kā VW Golf Plus, bet saīsināto riteņu bāzi salonā nemaz nejūt. Vietas ir daudz, aizmugurējie sēdekļi ir bīdāmi kā minivenā, tikai bagāžnieks ir salīdzinoši mazs. Būdīgākus ļaudis neiepriecinās salona platums elkoņu augstumā, kur skaidri jūtams, ka pie Yeti šūpuļa stāvējis arī Škoda Roomster. Pēc paneļa dizaina un vispārējā iekārtojuma Yeti vairāk līdzinās Octavia, nevis mazajai Fabia, kā puslīdz varētu gaidīt, un tas, protams, cels īpašnieku pašapziņu. Arī papildaprīkojuma lapa ir tikpat gara kā Octavia. Yeti var dabūt duālo klimata sistēmu, ksenona lukturus un pat ādas salonu, ko Fabia nepazīst.
TSI versija 1.8
Yeti ar 1,8 litru TSI motoru liek nosarkt, kā notiek, ja mēģina iedarbināt jau rūcošu motoru. 160 ZS dzinējs patlaban ir klusākais un elastīgākais TSI dzinēju gammā ar izplatības areālu no Yeti līdz pat Audi A4. Motors ir spēcīgs arī pie zemiem apgriezieniem, kas nepiemīt 1,4 litru TSI un lieti noder 4x4 automašīnai. Šī iemesla dēļ lielākais 1,8 motors izrādās pat ekonomiskāks, un, starp citu, Tiguan tādu nemaz nepiedāvā. Yeti savukārt nav 1,4 un 2 litru turbo, taču priekšpiedziņas bāzes modelim būs jaunais 1,2 litru TSI no jaunā VW Polo. Visbeidzot, Yeti paredzētas trīs divu litru dīzeļa versijas, turklāt no jaunās common-rail dzinēju paaudzes, kamēr Octavia pat pēc feislifta joprojām izmanto iepriekšējās paaudzes dīzeļus.
Neaizmirst par "automātu"
Pilnai laimei Yeti trūkst tikai automātiskās vai DSG pārnesumkārbas. Pilsētas džipu lokā sajūga pedāļa spaidīšana strauji iziet no modes, un "automāta" trūkums var izblamēt pat visrafinētāko dzinēju. Par to uz savas ādas pārliecinājās Ford Kuga, izskatīgs un temperamentīgs auto, īsts kompakto SUV mačo, taču tikai ar manuālajām kārbām. Ar gariem zobiem Ford pastellējis Kugai ne pirmā svaiguma Volvo "automātu", taču tikai benzīna modelim ar 200 ZS turbomotoru. Vienīgais, kas šajā kombinācijā uzmundrina, ir normāls degvielas patēriņš, ap 10,5 l uz 100 km, tomēr par 26 000 eiro (Titanium —
28 000) gribētos straujāku transmisiju un ar sešiem pārnesumiem. Jācer, ka Škoda ar jauno Yeti neuzkāps uz tā paša grābekļa, kaut pagaidām DSG sola tikai vismazākajam motoram.
***
Cena eiro
Škoda Yeti Active 1.2 TSI 13 990
Škoda Yeti Ambition 1.8 TSI 4x4 19 990
Škoda Yeti Experience 2.0 TDI 4x4 22 040
***
Škoda Yeti
**** Dizains
***** tehnika
**** komforts
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.