Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Speciāli "pašūts" Golf V - GTI Pirelli

Speciālizlaiduma jeb Special Edition modeļiem ar labāku aprīkojumu un jaudīgākiem motoriem parasti ir tendence parādīties kārtējās modeļu paaudzes izskaņā. Tā ir dāvana klientiem par uzticību un pacietību, kā arī samērā veiksmīgi aizpilda sporta modifikāciju vietu, līdz tāda tiks izkombinēta no jaunā modeļa.

Tā kā jaunais VW Golf GTI vēl ir tik tāls no ražošanas, ka pat nav precīzi zināma tā jauda, "karsto hečbeku" ikonas godu vēl kādu laiciņu stieps pašreizējais GTI ar 200 zirgspēku turbomotoru. Iespēja ieguldīt naudu sportiskā golfā ar cerību, ka tas ilgāk saglabās savu vērtību, saucas GTI Pirelli.

Pārāks par jubilejas GTI

Kā jau norādīts nosaukumā, speciālmodelis radies Volkswagen un itāļu riepu ražotāja Pirelli sadarbības rezultātā. Ieguldījums no VW puses ir pats automobilis ar līdz 230 ZS palielinātu jaudu kā 2006.gadā iznākušajam GTI Edition 30 (par godu GTI trīsdesmitgadei). Par 2080 eiro GTI Pirelli dabū arī DSG pārnesumkārbu, bet pārējais papildaprīkojums gandrīz neatšķiras no GTI kā tāda. Pirelli piedalīšanās neaprobežojas ar P Zero ātrgaitas riepu komplektu. VW GTI Pirelli ir speciāla dizaina 18 collu riteņu diski, modeļa apzīmējums uz bagāžnieka un "Pirelli dizaina" sēdekļu, stūres un sviru apdare. Sarkanu GTI rūtiņu vietā sēdekļus visgarām rotā riepas protektora nospiedums gluži kā uz iedegušo modeļu dupšiem agrīnajos Pirelli kalendāros. Vadības iekārtas savukārt akurāti nošūtas citrondzeltenām vīlēm, kamēr Edition 30 diegi ir sarkani. Final cut, kā teiktu angļi, ir dzeltena saulespuķu krāsa, kas iespējama tikai VW Golf GTI Pirelli. Iespējams, tas ir dārgākais izstrādājums pasaulē ar nosaukumu Sunflower, jo krāsa maksā papildu 1313 eiro - četras reizes vairāk nekā parasta metālika un divas reizes vairāk nekā aizmugurējās sāndurvis (neaizmirstiet, ka standarta GTI ir trīsdurvju).

Beigas kukaiņiem

VW importētājam dzeltens GTI Pirelli laikam nešķita pārlieku ģeniāla ideja, tāpēc demonstrācijai izvēlēta melna krāsa. Pēc 300 visai raitiem kilometriem aizvadītās vasaras karstumā šādai izvēlei labprāt var piekrist. Zem bojāgājušajiem kukaiņiem saulespuķu toni tāpat nevarētu saskatīt. Golf muskuļotie apveidi kopā ar jaudīgu turbodzinēju ir labāks bug killer par veselu saimniecības preču veikalu. Mēģinot izurbināt entomoloģijas bilžu grāmatu no sīkrūtotās restes, pēkšņi ienāk prātā, vai praktiskāk nebūtu bijis izveidot speciālmodeli Golf GTI Turtle Wax? Zināt veco joku:

"Kas pirmais iešaujas prātā mušai, kad tā ietriecas vējstiklā?" - "Dibens." Šie aptuveni 14 tūkstoši odu "aizgāja ar godu" - viņu gangliju podā prātā pēdējais iešāvās GTI Pirelli.

Riepas, meitenes vai Golf?

Uzmeistarodams Pirelli sēriju no Edition 30, nevis parastā GTI, Volkswagen rīkojies pareizi. Motoram ir ne vien pastiprināta jauda, bet arī skaņa, "kaut kas vidējs starp Super 1600 klases rallija mašīnu un WTCC autošosejas troksni", kā mums labpatika to aprakstīt pirms gada. Lai gan rūpnīcas dati uzrāda 6,6-6,8 sekunžu spurtu līdz 100 km/h, 200 un 230 ZS automašīnu paātrinājums atšķiras tikai par pussekundi. Taču kopējā dinamika dažādos pārnesumos un ātruma sajūta nosver svaru kausus par labu Edition. Būtu pagalam savādi, ja izrādītos otrādi, un arī apšaubīt Pirelli riepu spējas būtu vienkārši neglīti. Tagad - cena. Man ir viena laba un viena slikta ziņa. Labā ir tā, ka GTI Pirelli ar visām dzeltenajām vīlēm un hautecouture krēsliem kā Kenzo odekolona iepakojums ir tikai 647 eiro dārgāks par Edition 30. Sliktā - Power Is Nothing Without Control & Das Auto kopīgais manifests ir par 3893 eiro dārgāks nekā normāls GTI. Grūti iztēloties golfiņu kā kolekcijas auto, taču GTI Pirelli tika radīts par godu 25.gadskārtai kopš tāda paša kopražojuma uz pirmā GTI bāzes. Padomājiet tikai - slavenais Pirelli kalendārs iznāk katru gadu, bet Pirelli golfs tikai reizi ceturtdaļgadsimtā! Ja arī 10 500 eksemplāros saražotais GTI Pirelli nekļūs par kolekcionāru vērtību (un, visticamāk, tā arī būs, jo tas tomēr nav Pirelli kalendārs), pāri paliks vienkārši skaists un ātrs VW Golf. Jaunā VW Golf VI testu lasiet AutoDienā pēc divām nedēļām.

***

VW Golf GTI Pirelli

J J J J Dizains

J J J J tehnika

J J J J komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko