Taču atliek pavadīt pāris dienu pie šāda auto stūres un teju visi
racionālie argumenti izplēn vējā kā pelni. Zem motora pārsega nemaz
nav nepieciešami 3,5 l twin-turbo 306 Zs vai 3,0 l sešcilindrinieka
265 ZS. Pēdējais ne kabrioletam, ne kupejai nemaz nav pieejams.
Pilnīgi pietiek ar mazākā 2,5 litru V6218 kumeļiem.
BMW ar sešcilindru motoriem (pat mazo) piejaucē, aizrauj un neviļus
galvā jau lien domas par to, kā nopelnīt vairāk, lai atļautos šādu
auto. No tradicionālā viedokļa kabriolets ir pagalam nepraktiska
mašīna. Taču tā šķiet tikai pirms īsti ir apsvērtas reālās
vajadzības un ikdienas ieradumi. Aizmugurē īsti ērti nebūs pat
vidusmēra ļaudīm, arī ja priekšā sēdēs tādi paši. Bet cik bieži
vidusklases limuzīnos un ietilpīgos apvidniekos aizmugures sēdeklis
ir aizņemts? Tiesa, piektajam BMW mazajā kabrioletā vietas nudien
nav pat saspiežoties, jo virsbūves stiprībai pret vērpi domātais
maktenais tunelis vietu kājām neatstāj.
Toties liela un šika mersedesa priekšā var ķircinoties nolaist
jumtu un ļauties vēja un saules glāstiem. Pašam bērnišķīgs prieks
(ne jau par to ķircināšanos), un mazie aizmugures sēdeklī ir
sajūsmā. Un tā dēļ bez sird-ēstiem var pieciest ģimeniskāku
automobiļu priekšrocības.
Pat gribas pieciest, ja auto vadāmība ir viena no būtiskākajām
īpašībām braucamrīka vērtēšanas skalā un mīli kaut dažreiz skopajā
Baltijas vasarā noraut jumtu. BMW ir vērts mīlēt par pirmatnību,
lai arī ar mūsdienīgu elektroniku apkarinātu, bet tomēr sajūtamu.
Klasiskā aizmugures piedziņa un teju aizmirsties sākušu stūrēšanas
refleksu modināšana sniedz milzu prieku. Ja vien jums tas ir
vajadzīgs un varat atļauties, neko lielāku par 1. sērijas coupe vai
convertible varbūt arī nevajag.
Testa auto no SIA BM
***
BMW 125i Convertible A/T
Dizains ****
Tehnika ****
Komforts ***
***
Cenas eiro
BMW 125i Convertible 31 860
BMW 125i Convertible 36 410
BMW 125i Convertible 43 260
BMW 125i Convertible 33 160