Tādējādi iznāk, ka Boxerdiesel uzbūvēts nevis pelnīšanai, bet gan sevis pierādīšanai. Laikam tāpēc motors iznācis tik labs. Tas, ka bokserdīzelis nav nedz lielāks, nedz smagāks par divu litru benzīna motoru, vien jau ir ģeniāli un neaptverami. Subaru saka, ka viņu dīzeli, tāpat kā Hondas i-TDCi, radījuši benzīna motoru inženieri, taču tas diez vai izskaidro, kā kompresijas aizdedzes motoram var būt tik viegls bloks, plānas sienas un nevienas pašas stabilizējošās vārpstas. Un - kas nav mazsvarīgi - dīzelis perfekti iekļaujas Subaru AWD shēmā tāpat kā jebkurš benzīna motors.
Ātrumkārba uz ātru roku
Legacy sērijas Subaru pirmie iepazinās ar bokserdīzeli, kura turbīnas starpdzesētājs (intercooler) atjaunoja raksturīgo gaisa spraugu motorpārsegā (Legacy ar benzīna turbo Eiropā nepārdod), un visi iepazinās ar bokserdīzeli caur Legacy. Varbūt vainīgas Subaru tūlītējās ambīcijas sacensties ar Passat TDI un citiem dīzeļu grandiem, taču motors atstāja nevienādu iespaidu - klusa, ritmiska darbība un spēcīga vilkme, no vienas puses, bet izteikts urkšķis paātrinoties un stipri viduvēja ātrumkārba, kas ierobežo motoru, - no otras. Līdzās apskatītais Forester ar jaunu sešu pakāpju transmisiju apstiprina, ka lēmums palaist Boxerdiesel tautās ar pielāgotu, nevis piemērotu piecu ātrumu kārbu un tik jutīgu sajūgu kā formulai, bijis pārsteidzīgs, taču ne liktenīgs. Nav iespējams izdzēst smaidu, braucot veselu mēnesi garām benzīntankam, kurā ar tādu pašu auto vēl nesen bija jāiegriežas divreiz nedēļā. Un, ja turamies pie salīdzinājumiem, tad Legacy TD ar ksenona lukturiem, VDC stabilitātes sistēmu un 17 collu riteņiem maksā gandrīz divus tūkstošus mazāk nekā 140 ZS dīzeļpasāts, bet ar ādas salonu, lūku un elektriskajiem sēdekļiem - tikpat - 18 800 latu. Simetriska pilnpiedziņa nāk klāt par baltu velti.