Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Subaru Legacy kļuva par eksperimentālo korpusu bokserdīzelim

No 600 000 automašīnu, ko gadā pārdod Subaru dīleri, tikai 5% jeb 30 000 tiek pārdoti Eiropā. Jebkura cita autoražotāja uzskaitveži uzstātu, ka ir pilnīgs neprāts investēt miljonus jaunā motorā, ko gribēs mazāk nekā 5% pircēju. Pat Eiropā ne visiem vajadzīgs Subaru ar dīzeli, bet Amerikā un Japānā par to tikai pasmejas.

Tādējādi iznāk, ka Boxerdiesel uzbūvēts nevis pelnīšanai, bet gan sevis pierādīšanai. Laikam tāpēc motors iznācis tik labs. Tas, ka bokserdīzelis nav nedz lielāks, nedz smagāks par divu litru benzīna motoru, vien jau ir ģeniāli un neaptverami. Subaru saka, ka viņu dīzeli, tāpat kā Hondas i-TDCi, radījuši benzīna motoru inženieri, taču tas diez vai izskaidro, kā kompresijas aizdedzes motoram var būt tik viegls bloks, plānas sienas un nevienas pašas stabilizējošās vārpstas. Un - kas nav mazsvarīgi - dīzelis perfekti iekļaujas Subaru AWD shēmā tāpat kā jebkurš benzīna motors.

Ātrumkārba uz ātru roku

Legacy sērijas Subaru pirmie iepazinās ar bokserdīzeli, kura turbīnas starpdzesētājs (intercooler) atjaunoja raksturīgo gaisa spraugu motorpārsegā (Legacy ar benzīna turbo Eiropā nepārdod), un visi iepazinās ar bokserdīzeli caur Legacy. Varbūt vainīgas Subaru tūlītējās ambīcijas sacensties ar Passat TDI un citiem dīzeļu grandiem, taču motors atstāja nevienādu iespaidu - klusa, ritmiska darbība un spēcīga vilkme, no vienas puses, bet izteikts urkšķis paātrinoties un stipri viduvēja ātrumkārba, kas ierobežo motoru, - no otras. Līdzās apskatītais Forester ar jaunu sešu pakāpju transmisiju apstiprina, ka lēmums palaist Boxerdiesel tautās ar pielāgotu, nevis piemērotu piecu ātrumu kārbu un tik jutīgu sajūgu kā formulai, bijis pārsteidzīgs, taču ne liktenīgs. Nav iespējams izdzēst smaidu, braucot veselu mēnesi garām benzīntankam, kurā ar tādu pašu auto vēl nesen bija jāiegriežas divreiz nedēļā. Un, ja turamies pie salīdzinājumiem, tad Legacy TD ar ksenona lukturiem, VDC stabilitātes sistēmu un 17 collu riteņiem maksā gandrīz divus tūkstošus mazāk nekā 140 ZS dīzeļpasāts, bet ar ādas salonu, lūku un elektriskajiem sēdekļiem - tikpat - 18 800 latu. Simetriska pilnpiedziņa nāk klāt par baltu velti.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko