Savukārt jaunā Grand Vitara nāca ar īstu pastāvīgu pilnpiedziņu. Turklāt ar nelielu noslieci uz aizmugures riteņu vilkmi, jo standartā 53% vilkmes tika pievadīti aizmugures riteņu asij, bet priekšējai palika 47%. Tagad modeļiem ar stabilitātes sistēmu ESP nāk jauninājums. 4H režīmā normālos apstākļos velk tikai aizmugure un priekša pieslēdzas pie velkošo riteņu izslīdēšanas. Mazliet padelverējoties, to var itin viegli sajust straujas akselerācijas brīžos, īpaši līkumos, pirms transmisijas elektroniskās smadzenes izlīdzina piedziņas attiecību starp tiltiem līdz 53 pret 47. Pilnīgai izlīdzināšanai līdz 50 pret 50 un pastāvīgai pilnpiedziņai transmisijas vadības apaļā poga jāpagriež uz 4H Lock.
Taču īpašu vietu Grand Vitara sev nodrošina galvenokārt ar to,
ka transmisijai, lai arī elektroniski vadāmai, ir pazemināto
pārnesumu režīms 4L Lock. Parastie parketnieki to nepiedāvā.
Kur tu biji agrāk?
Startā 2005.gada otrajā pusē New Grand Vitara debitēja vien ar četrcilindru benzīna dzinējiem un dīzeļmotoru dabūja tikai pēc nepilna gada. Iepriekšējā modeļa pieredzes bagāti pircēji tolaik taujāja: kad tad būs sešcilindru motors? Tirgotājiem atlika vien plātīt rokas... nav.
Tagad ir, bet ne viens vien vilciens pa šo laiku ir aizgājis. Augušās degvielas cenas un ekonomikas atdzišana arī pie mums uz jaudīgu automobiļu iegādi liek skatīties mazliet citādi nekā vēl pērn. Arī konkurentu ar V6 agrāk šaurajam (tikai dvīņi Hyundai Tucson un Kia Sportage) lokam pa šo laiku piepulcējušies papildspēki, piemēram, Opel Antara un Chevrolet Captiva, kuri izmēros gan ir mazliet prāvāki.
Par labu Grand Vitara V6 var būt vienīgi pašreizējā šīs
modifikācijas cena, kas ir tikai nedaudz augstāka nekā versijām ar
četrcilindru dzinējiem, jo korejiešu sešnieks atpaliek jaudas ziņā,
bet General Motors Eiropas atzara dvīņi ir krietni vien dārgāki.
Jaunumi - pat divi
Patiesībā šobrīd tirgū uzreiz ir nonākuši divi jauni Grand Vitara benzīna dzinēji - viens četru cilindru ar 2,4 l (169 ZS) darba tilpumu un otrs sen gaidītais V6 ar 3,2 l (232 ZS) tilpumu. Turklāt pēdējais tiek komplektēts ar jaunu piecpakāpju automātisko ātrumkārbu. Tieši šādu auto AutoDiena lūdza izmēģināšanai, jo cenas starpība liek domāt, ka 2,4 l versijai pieprasījums būs niecīgs.
Jauda un gandrīz 300 ņūtonmetru maksimālā grieze no salīdzinoši mēreniem 3200 apgriezieniem startā Grand Vitara V6 rauj gandrīz pa gaisu. Dzinēja sniegums tiešām cenšas atstāt iespaidu. Sākumā tas arī izdodas, bet satiksmē tik nepieciešamajā dinamikā no 60 līdz 70 km/h nākas vilties. No V6 gribas sagaidīt vairāk enerģijas. Pie vainas, šķiet, nav dzinējs, bet gan jaunais piecpakāpju automāts. Tā elektroniski ieregulētais ātruma kāpinājuma un slēgšanās algoritms uzliek V6 zirgiem neredzamus, bet jūtamus iemauktus.
Tā arī ar it kā pievilktiem iemauktiem brauksiet, ja vien blakus kārbas vadības rokturim neatradīsiet un nenospiedīsiet podziņu ar uzrakstu AT Power. Tad gan V6 iegūst tilpumam un jaudai puslīdz adekvātu paātrinājumu, bet gan jau attiecīgi palielinās arī dzinēja apetīte.
Mazliet nelegālos un legālos šosejas režīmos, klāt pieķerot arī pilsētas drūzmu, Grand Vitara V6 tērē 10--11 litrus uz 100 km. Tikai pa pilsētu braucot būs vairāk. Ja tas nebaida, par braukšanas īpašībām un iespējām dubļu ceļos var papriecāties uz nebēdu, jo tās ir Grand Vitara stiprās puses. Un vēl - V6 komplektācijas ādas sēdekļi ir tik jauki, ka jāpaskatās uz stūres viducī iekalto S, lai noticētu, ka tiešām sēdi Suzuki.u
Testa auto no Auto Halle
***
Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
J J J J Dizains
J J J Tehnika
J J J J Komforts