Uzsver Volvo S80 piederību premium automobiļu grupai
Atšķirt nebūs viegli
Par izmaiņām dizainā ko vēstīt ir gaužām maz. Riskēšu apgalvot — ja blakām noliktu vienādas krāsas 2006.gada modeli un jauno S80, no simts metru attāluma tos, iespējams, nespētu atšķirt pat Volvo dizaineru šefs Stīvs Matins.
Priekšā radiatora resti tagad rotā lielāks Volvo logotips, un mazliet elegantāku izskatu ir ieguvusi bampera apakšdaļa ar integrētajām miglas lampām. Sānos gandrīz netveramas izmaiņas ir durvju apakšējai malai, bet aizmugurē bagāžnieka vāka augšmalā uzraksts Volvo tagad lepni rotājas krietni lielākiem hromētiem burtiem. Nedaudz izmainīta ir arī bampera forma, atkailinot izpūtēju galus, un zemāk par lukturiem vairāk nekā iepriekš ir hromētu detaļu. Un viss…
Volvo ļaudis uzskata, ka ar to pietiek. Viņuprāt, jaunais S80 ir kļuvis vēl elegantāks, bet galvenais — ir ieguvis "dusmīgāku skatu", kas esot svarīgi konkurencei biznesa klasē.
Arī salonā izmaiņu maz. Pamanāmākā ir jauna dizaina stūre, bet pazinēja acij garām nepaslīdēs arī tas, ka apdares materiāli kļuvuši vēl izmeklētāki, bet S80 ergonomika un interjera kvalitāte ir vispāratzītas lietas.
Alumīnija D5
Kad autoplačos tiek meklēts lietots S80, vairumā gadījumu pircējs grib S80 D5 ar rindas pieccilindru turbodīzeli. Šis motors, kas tika ieviests 2002.gada pavasarī un vairākkārt ir uzlabots, ekonomiskuma un izturības dēļ arī jaunu Volvo pārdošanā ir spēcīgs trumpis.
Tādu izmainīt būtu neprāts, un zviedri gandrīz trīs gadus ir strādājuši pie šī motora uzlabošanas. Eh, kur nu uzlabošanas! Tagadējais 2,4 litru D5 ir pilnīgi jauns, nevis čuguna, bet tikai no alumīnija gatavots motors, kam spēcīgākajā versijā ir vairs nevis viens, bet veseli divi ķēdē savienoti turbo kompresori.
205 ZS maksimālā jauda varbūt arī neliekas nekas īpašs, bet nemainīgi augsta 420 Nm grieze diapazonā no 1500 līdz 3250 apgriezieniem un abu kompresoru secīgā elegantā mijiedarbība ļauj pie S80 stūres smaidīt gan starta režīmos, gan autobāņa ātrumos. S80 ar šādu D5 ir ātrs, bet par sportu tomēr runāt negribas. Sportam (Volvo limuzīnu izpratnē, protams) vairāk domāti daži citi no S80 plašā motoru klāsta. Piemēram, 3,0 litru T6 benzīna turbomotors vai 4,4 litru V8, kuri no 0 līdz 100 km/h aizraus ātrāk nekā 7 sekundēs.
D5 to spēj "tikai" astoņās sekundēs. Paātrinājuma uzsvars drīzāk ir diapazonā 80—120 km/h, kas, atmetot puiciskus krustojumu sparingus, ir krietni noderīgāks. Ar automātisko transmisiju D5 topversija vidēji tērē tikai 6,7 litrus (ražotāja dati) dīzeļa uz 100 km. Ar manuālo kārbu pat 6,2 litrus. Gandrīz 5 m garam un nepilnas 2 t smagam biznesa klases limuzīnam tas ir ļoti labs rādītājs.
Sports un komforts
Jaunais S80 tiek piedāvāts ar divām atšķirīgām šasijām. Sportiskā piekare ir ar cietākiem amortizatoriem un īsākām atsperēm, kas samazina sānsveres. Savukārt komforta piekare ir ieguvusi vēl plūstošāku un lizmuzīniskāku gaitu nekā agrāk. Kopumā S80 ir pieejami pieci benzīna un trīs dīzeļmotori, bet to variācijas izvēli paver vēl plašāku. Jāatzīmē, ka D5 ir arī lētāka versija ar vienu kompresoru (175 ZS), kā arī jaunums — jauns četrcilindru 1,6 l (109 ZS) turbodīzelis, kam vidējais patēriņš ir tikai 4,9 l uz 100 km.
Atjaunotā Volvo S80 ražošana tiks sākta maija vidū, un mēneša beigās vai jūnijā sākumā tas sasniegs arī Latviju.
***
Volvo S80 D5
* * * Dizains
* * * * * Tehnika
* * * * Komforts
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.