Vai nu topā, vai nekur
Kāpēc idejas autors Getz Bros. & Co. (Latvia) — kompānija, kas Latvijā izplata autokosmētiku, izvēlējās doktora Vaka uzņēmumu, nevis citu sadarbības partneri, tapa skaidrs visai drīz. 1975.gadā dibinātā firma pamatoti uzskata sevi par vienu no vadošajām nozarē. Wack Chemie preču katalogs gan izskatās tāds paplāns. "Mēs neesam pārstāvēti visos segmentos," atbild eksporta vadītājs Stefans Vinds, "jo tajos, kur esam, gribam būt nr.1!" Lepni vārdi, bet kā ir īstenībā? 65% stiklu šķidrumu koncentrātu tirgus Vācijā patiešām pieder firmas izgudrotajam CW 1:100. Augstākas koncentrācijas CW 1:100 Super savulaik radīts Mercedes 190 dēļ, jo tam bijis ļoti plakans vējstikls un tikai viena slotiņa, kas apgrūtināja tīrīšanu. Ir arī augstvērtīgāki piemēri: jau 15 gadus Wack Chemie ražo ekskluzīvus autokosmētikas komplektus Porsche, kas ir ārkārtīgi izvēlīga kompānija.
Brīnuma pudelīte
Doktora Vaka ļaudis izgudrojuši arī īpatnējo CW1:100 koncentrāta pudelīti, kuras sašaurinātais kakliņš darbojas kā dozators. Uz aizrādījumu, ka tādas pudelītes ir arī konkurentiem Sonax un citiem, S.Vinds mierīgi atbild: "Jā, mēs zinām. Toreiz, kad iznāca CW 1:100, mums neienāca prātā, ka tas būs tik veiksmīgs un ka vajadzētu pudeli patentēt." Kopš tā laika Wack Chemie rūpīgāk uzrauga savus intelektuālos sasniegumus, galu galā R&D jeb izpētē & attīstībā nodarbināta piektā daļa darbinieku. Bet es raugos dibinātāja apmierinātajā foto un nevaru saprast, kur šo seju esmu redzējis. "Tas ir misters Propers," smejas eksporta administratore Barbara Lenca. Pirms kļuva par privātuzņēmēju Dr.Vaks strādājis Procter & Gamble, kur radījis visā pasaulē pazīstamo mājsaimniecības līdzekli Mr. Proper, bet par izdarīgā vīriņa prototipu uz etiķetes izvēlējies pats sevi.
Laba kvalitāte — pusei
Uzvaras visu veidu salīdzinošajos testos Wack Chemie ir ikdiena, bet mums no tā maz labuma. Nr.1 kvalitāte ir arī nr.1 cena. No lieto disku tīrītāja P21S Power Gel darbības mute paliek vaļā, bet kas to pirktu Latvijā par 15 latiem? Cita lieta vējstikla šķidrumi, ko 4 vai 5 litru kannās var nopirkt katrā benzīntankā un lielveikalā par 1—2 latiem. Taču, ko īsti mēs pērkam, parādīja tikai Dr. O.K.Wack Chemie laboratorijas tests. Šķidruma tīrītspēja tiek noteikta uz stenda, kurā iebūvēts reāla auto vējstikls (šajā gadījumā Audi 100, bet Wack plāno pāriet uz A6). Reālu netīrumu plēvi aizstāj speciāls maisījums, bet īstus kukaiņus — olas dzeltenums ar cukuru. Testa metodika ir reglamentēta, taču mūsu gadījumā atšķirības bija redzamas ar neapbruņotu aci — kurš tīra, bet kurš tikai izsmērē. Ne tik svarīgas redzamībai ir savietojamības pārbaudes ar krāna ūdeni, ziemas šķidrumu paliekām, kā arī šķidruma iedarbība uz auto krāsu un polikarbonāta lukturiem. Detalizētu testa pārskatu varēja atrast žurnāla Auto Bild Latvija kārtējā numurā vai
- ja 4 litri stiklu šķidruma maksā mazāk par latu, negaidiet labu rezultātu; lēti šķidrumi ne tikai slikti tīra, bet arī rada nogulsnes uz krāsas (lietuviešu Ploviklis) un padara blāvus plastmasas lukturus (Kukainis);
- šķidruma krāsa un smarža neatstāj ne mazāko iespaidu uz tā tīrošajām īpašībām. Krāsa domāta pircēju pievilināšanai;
labs zīmols vēl nav garantija.
- Rietumeiropā pazīstami ražotāji haltūru nepieļauj. Pierādījums — Wack Chemie lielākais konkurents Sonax. Taču cena ir divreiz lielāka nekā vietējiem ražojumiem;
- arī vietējie ražotāji/izplatītāji spēj piedāvāt labus produktus. TSC Kukanols ieņēma otro vietu pēc Sonax, bet ārpus konkurences izmēģinātais Pitstop Premium tīrītspējā bija pat labāks. Izplatītājs ne vienmēr ir arī ražotājs. Izlasiet etiķeti!
- nebrūvējiet stiklu šķidrumus no mājturības līdzekļiem! Tie pārlieku puto, var saturēt etiķi vai citas vielas, kas paredzētas noskalošanai izlietnē, nevis iztvaikošanai uz vējstikla un mašīnas ventilācijā.