Pēc šī paziņojuma droši var atbalstīties ērtāk pret Passat CC metāla gurnu, jo ziņkārīgais garāmgājējs noteikti grib izdibināt, kas tā par coupe ar četrām durvīm un ar ko tad tā ir tik izcili komfortabla, ja aizmugurē ir tikai divas sēdvietas un "šitik zemi griesti". Nu ko, nezināmā likteņa sūtni, esi sveicināts modernajā automobiļu pasaulē, kur viss ir pavisam citādi, nekā izskatās! Piecgades labākais modelis
Passat CC uz ielas uzreiz tiek piefiksēts un, kaut arī Latvijā
parādījies pavisam nesen, arī atpazīts pat bez reklāmas uzrakstiem
uz sāniem. Par savu eksistenci tas var būt pateicīgs Mercedes-Benz
CLS, pirmajai veiksmīgajai "četru durvju coupe" un VW plānam
iekarot Ameriku. Tur pazīstamos Volkswagen modeļus uzskata par
lētām studentu automašīnām, tāpēc Passat CC izvēlēts par t.s. halo
car jeb automobili uzmanības piesaistīšanai un imidža celšanai. Nav
zināms, vai no tā visa kas iznāks, bet Eiropa Passat "kupeju" uzņem
ar sajūsmu. Tikai paši vācieši mazliet kurn par to, ka aizmugurē
nav kārtīga "dīvāna". Tomēr vairākums ir pārliecināti, ka tas ir
gaumīgākais Volkswagen izstrādājums pēdējo gadu laikā, un ka Passat
jau no paša sākuma vajadzēja izskatīties tieši tā.
"Sausiņš" ar turbīnu
Taču tās ir emocijas, bet ko saka bankas konts? Vislētākais
Passat CC ir par 3000 eiro dārgāks nekā Passat sedana bāzes modelis
ar vienādu motoru. Iebīdīts augstākā tirgus nišā, Passat CC
nepazīst mazāku motoru par 1,8 litru TSI, un AutoDienas misija bija
pārbaudīt vai 160 ZS turbomotors ir adekvāts dzinējspēks garam,
zemam sedanam ar stilīgām (un smagām) bezrāmju durvīm. Šis motors
arvien skaļāk piesaka sevi VW grupas automobiļos un perspektīvā var
kļūt par populārāko benzīna dzinēju vidēji lielos automobiļos. Tas
aizstāj gan neekonomisko 2 litru 150 ZS motoru, gan gadiem
ekspluatēto 1,8 litru 20 vārstu turboagregātu plejādi. Mums bija
iespēja pārliecināties par 1,8 TSI potenciālu Audi A4, un
četrcilindru motoriņš nepievīla arī Passat CC. Daudz kas atkarīgs
no tā, uz ko cerat, taču dzinējs izrādījās visos parametros labāks,
nekā gaidīts, izņemot skaņu un patēriņu. Lai kādā auto iebūvēts,
1,8 TSI rūc ar īpatnēju sausu skaņu, un Passat CC prasītos kas
sulīgāks. Ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu (automātiskās
versijas šim motoram nav) bez pūlēm var panākt mašīnas cenai
atbilstošu dinamiku, taču par to jāmaksā ar 10 litru vidējo
patēriņu. Ārpus pilsētas ne reizi nepārkāpjot 100 km/h, tas
nokrītas līdz 8,6 l/100 km, taču līdz 2 litru dīzeļa ekonomiskumam
ir tālu. Toties nav arī dīzeļa trokšņa, un lūk, kas ir dīvaini:
parastais Passat šķiet dzimis, lai to aprīkotu ar dīzeļmotoru, tad
formīgajam CC vairāk piestāv benzīns. Tas saistīts ne vien ar
sportisko dizainu, bet arī saasinātu stūres reakciju. Ne velti ASV
to reklamē ar 300 zirgspēju V6 un pilnpiedziņu.
Kur tēmē Passat?
Bet kas mums daļas par to, kādi Passat CC šaudās gar Hudzonu, mums te Daugavas krastos ir pašiem sava matemātika. Vai Passat CC ir uzcenojuma vērts, kaut papildaprīkojuma tabulās vīd tādi VW reti sastopami punkti kā atpakaļskata kamera un joslmaiņas brīdinājuma sensori? Skatoties praktiska un skopa Passat pircēja acīm, tā ir tīrākā naudas izšķiešana, turklāt CC pagaidām ir ļoti maza modeļu izvēle.
Taču ne jau visi piecpadsmit gadus pēc kārtas pērk vienu un to pašu Passat nemainīgi pelēkā krāsā, tikai jaunāku.
Nopelnījis balvu par mūža ieguldījumu ekonomikā ar solīdiem sedaniem un ērtiem universāliem, Passat beidzot var atļauties kaut ko greznāku. Un te uz skatuves atkal parādās viņš, tas pats nejaušais garāmgājējs, kas jau labu laiku domā apbalvot sevi ar labāku auto. Un ieraudzījis uz ielas Passat CC, viņš pavisam nopietni aizdomājas: "Vai es joprojām gribu to Audi?" Volkswagen neizdevās iekarot Premium klasi ar Phaeton, varbūt izdosies ar Passat Comfort Coupe.
***
Volkswagen Passat CC
J J J J Dizains
J J J J tehnika
J J J J komforts
***
cenas, eiro
VW Passat CC 1.8 TSI 26 500
VW Passat CC 2.0 TSI 28 800
VW Passat CC 2.0 TDI 29 160
VW Passat CC 3.6 V6 4MOTION DSG 36 470
VW Passat 1.8 TSI Trendline 23 350