Taču, jau paskatoties uz tiem, atliek žēli nopūsties - aizkustinājumā par vijīgajām virsbūves līnijām un skumjās par visai attālo iespēju pārbaudīt tādas «cēlmašīnas» dinamiku. Tomēr nākotne ir tuvāk, nekā šķiet, jo 80. Ženēvas autoizstādē publikas acu priekšā stājās pavisam reāli auto ar ekonomiskām un jaudīgām hibrīdiekārtām - _BMW_ 5. sērija _Active Hybrid_, Audi A8 Hybrid, _Lexus CT 200h_, _Honda CR-Z_ un citi. Tā kā pēdējos divus ražos tikai ar kombinētajiem spēka agregātiem, gribas jautāt - vai tad tiešām bez zilā hibrīda nevar iztikt?
Miniveni pret krosoveriem
Var gan, ja vien aizver no brīnumiem pavērto muti un padomā praktiski. Miniveni nekad nav bijuši starp ātrākajiem, seksīgākajiem un kārotākajiem auto, taču to Raison d'ᅢᆰtre ir pavisam cits - pēc iespējas labāk apmierināt ģimenes transporta vajadzības. Ženēvas autoizstāde šoreiz piedāvāja vismaz trīs jaunas atbildes uz jautājumu «Which MPV?». Volkswagen nomainīja savu visvecāko ražošanā esošo modeli Sharan pret jaunu, turklāt ar slīdošām sāndurvīm - Mazda 5 tās bija jau pirmajā modelī. Jaunā Opel Meriva tādai durvju konstrukcijai ir par mazu, tāpēc tai aizmugurējās sāndurvis oriģinālā veidā veras uz aizmuguri. Miniveni Latvijā ir cieņā, taču tie ir tīrie margināļi, salīdzinot ar visu veidu džipiem. Pie mūsu durvīm ir vieta it visam, sākot ar Suzuki Jimny un beidzot ar Range Rover. Arī Rietumeiropa aizsvilusies krosoveru un SUV apetītē, tāpēc Ženēvā tika parādīta virkne jaunu modeļu - daži piedzimuši jau slaveni kā jaunais Touareg, bet citi izšķīlušies no olas nelaikā kā Nissan Juke. Starp citu, dabā šis insekts uz riteņiem izskatās daudz pievilcīgāk nekā attēlos. Nissan importētājs dižus plānus par to nekaļ - ne jau Alien Ressurection tipa dizaina dēļ, bet gan tāpēc, ka praktiskie baltieši labāk drusku piemaksās un nopirks Qashqai.
Modes krāsa - zaļā
No cenas un izmēra viedokļa plaši darbalauki paveras jaunajiem Kia Sportage/Hyundai ix35. Taču šie auto, tāpat kā Mitsubishi ASX un Dacia Duster, stipri atkarīgi no līzinga devēju labvēlības, bet no tās puses patlaban vēda tāds vēsums kā no leduspagraba. Ne mazums superīgu auto mums ir tikai bildītē, jo kurš gan maksās baltu naudu par Audi A1 vai Mini Countryman, ja par to pašu summu var nopirkt kaut ko divreiz lielāku un ar septiņu gadu garantiju? Fakts, ka konkrētā automašīna mums nav vajadzīga, nepadara to par globāli lieku. Autošovs Šveicē izcēlās ne tikai ar skaļiem paziņojumiem - līdz 2018. gadam trīs procenti visu Volkswagen būs elektriski (tas ir, 300 000 automašīnu gadā!) -, bet arī jaunām tendencēm automobiļu noformējumā. Piemēram, matēts lakojums vairs nav tikai ekskluzīvu Mercedes prerogatīva, bet pieejams arī pikapam Isuzu D-Max. Apnikusi no mūžam baltā un sudrabpelēkā Ženēvā dzirkstīja eksotiskos toņos, starp kuriem īpašu vietu ieņēma visu veidu zaļie un citrondzeltenie. Vai esat redzējuši violetu Bentley? LED jeb diožu optika sasniegusi zemākās automobiļu klases (LED dienasgaitas lampas ir jaunajai Škoda Fabia RS) tieši tāpat kā pirms tam ksenona starmeši, kas pirms 10 gadiem bija pieejami tikai luksusklasē. XXI gadsimta pirmā desmitgade ir pārlaista, naftas rezerves vēl ne tuvu nav izsmeltas, un sācies jaunu iespēju un izaicinājumu laiks.