Egona Spura (1931 - 1990) fotogrāfijas mūsu dienās iegūst arvien lielāku nozīmi ne vien sava laika mākslas kontekstā, bet kā izcili piemēri XX gadsimta kopējā, starptautiskā vizuālās mākslas laukā.
Fotogrāfs, E. Spura skolnieks Andrejs Grants, atlasot darbus albumam, centies dot ieskatu vērtīgākajā no ļoti apjomīgā E. Spura darba mantojuma, galveno uzsvaru liekot uz fotogrāfiju ciklu Rīgas Proletāriešu rajoni 19. gs. beigas, 20. gs. sākums, kas iekļauts Latvijas kultūras kanonā.
Izdevumā ietverti divi teorētiski raksti, kuru autori ir prof. Eduards Kļaviņš un Grieķijas mākslas zinātniece Pamela Brauna. Viņa par E. Spuri raksta: "Spura viendabīgais darbu kopums uzrāda modernistu tendences. To amplitūda aptver Neue Sachlichkeit (jaunās lietišķības jeb racionālisma) estētiskos ekskursus Veimāras republikā, (..) ungāra Andrē Kertēša kompozīcijas, iespaidīgos skatpunktus un neparastos kameras leņķus, amerikāņa Volkera Evansa subjektīvi dokumentālo stilu, un amerikāņa Ralfa Jūdžīna Mītjarda XX gadsimta. 60. gadu gaisīgo un kontemplatīvo pieeju – un tie ir tikai daži piemēri.
Padomju izolacionisma kontekstā Spuris ir izņēmums tajā ziņā, ka praktizēja tādu fotogrāfijas veidu un valodu, kas, manuprāt, ir vienā līmenī ar starptautiski pazīstamajiem fotogrāfiem, kuri nodrošinājuši sev vietu fotogrāfijas vēsturē."
Albuma mākslinieks – Juris Petraškevičs.
Klajā nācis fotomākslinieka Egona Spura daiļradei veltīts albums
Apgāds Neputns izdevis fotogrāfiju albumu Egons Spuris.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.