Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Oskars Koršunovs: Laba teātra ir ļoti maz

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Kents
K
Skaidrs,ka laba teātra Latvijā maz,šausmīgi maz.Kaut ko slavē,bet arī tas īstenībā nav nekas,tikko pa TV rādija Krievu drāmas "Indrānus",domāju,ka aiz garlaicības nobeigšos,kā var "Indrānus"garlaicīgi iestudēt,vo to es nesaprotu?!Pirms tam pa radio tādas slavas dziesmas koklēja I.Strautmane,ka bail.Nav laba teātra,nav.
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Oskars Koršunovs: Laba teātra ir ļoti maz. lustīgais nerris: Laba daudz nevajaga.
Skaisle
S
nerri, kāds nu un?!! Interesanti taču. Ko tad skatījies, ja pēc tam nu un?Nu labi,lai paliek, nerri.
  • 0
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Bet es tikko paskatījos bildes ar Sandi Ozoliņu un Annu Lieckalniņu. Nu un?
  • 0
  • 0
Skaisle
S
jautājums -kas ir labs teātris un kas ir daudz. Kas ir laime, cik daudz un ko vajag laimei. Tikko paskatījos bildes ar Kristianu Ronaldo un Irinu Šeiku. Jauni, skaisti, talantīgi , vismaz puisis un ļoti bagāti. Interesanti,vai viņu laime ir proporcionāla visam uzskaitītajam, jeb nē tomēr.
  • 2
  • 2
Aina
A
Lietuvas (Viļņas) Nacionālajā teātrī stundu pirms izrādēm pārdod 'stovimas' jeb papildvietas. Tāpēc, pirms uzķerties uz uzraksta 'izpārdots', iesaku doties pie kases un pajautāt. Tā kā nav tik traki - var arī uz dullo noskatīties Izraidīties Viļņā. :)))
Skaisle
S
nevajag pārspīlēt, ne tā luga, kuru braukt uz Viļņu skatīities. Man Viļņā dzīvo ļoti tuvs cilvēks,noskaidrošu,kā tur ir ar to "izpārdots" - tā intereses pēc.
  • 3
  • 1
ui
u
bet ne visiem tas ir zinams ;)
  • 0
  • 0
Skaisle
S
Vēl ko es domāju pēc šīs izrādes. Cik ļoti liela ir plaisa mūsu sabiedrībā. Teātrī sasveicnājos ar savas tantes ļoti tuviem radiem. Pats ģimenes galva bija gaiši bēšā žaketītē , ļoti skaistu meitu , skaistas sievas un mātes ielenkts. Kopā 6 cilvēki. Visiem vietas bija 3.rindā. Ne lētākās. Satikāmies kafejnīcā, atkal ne lēta lieta,katrai sirsniņai pa našķim. Viņi ir ļoti strādīgi, uzņēmīgi utt. cilvēki,savu labklājību nopelnījuši kā saka grozoties un darbojoties. Un es domāju - bet kā viņi saprata, uztvēra šo izrādi. Cita pasaule, cita attieksme pret dzīvi, cita valoda,citas problēmas. Jā, tāpēc man arī dramaturģija šķiet slikta,ka parādīti bija tikai lūzeri. Bet Anglijā un Īrijā ir pietiekami daudz civilizētu veiksmju gadījumi ar mūsu un gan jau,ka arī lietuviešu cilvēkiem. Jā, lugas materiāls manā vērtējumā ir vājš.
Skaisle
S
Senais, ir rātnības un nerātnības. Tieši un konkrēti. Lūk. Man vēl viskautkas jādara, bet nu ka netīk. Drausmīgs slinkums.
  • 3
  • 1
Skaisle
S
visi tur bija lūzeri. Kuram tas nepalika skaidrs? Vandals dzīvoja kā antīkais vergs, cēla māju saviem sapņiem,par kuriem visiem,izņemot pašu bija skaidrs,ka tie nekad nepiepildīsies. Bens taču bija spiests pamest poliča darbu un kļuva par bezpajumtnieku. Vai to Tu sauc par karjeru? Dana un Edijs - būt par krāšņiem drāžamajiem ķermeņiem - ar dārgām viesnīcām , dzērieniem? Piedod, labāk visu mūžu sasodītās humpalās staigāt. Kā Edijs teica,kad esi tos purvus izbridis,ieej vannā,ēd ko gribi, dzer ko gribi .... o , nē, ne to es par laimi saucu. Nezinu,kurš varonis tur Tavā izpratnē bija veiksminieks? Jau rakstīju,ka lugas mīnuss,ka tajā parādīta tikai viena "visa pasākuma" puse, tā nelaimīgā, trulā, drausmīgā.
  • 2
  • 0
Skaislei
S
Vai Edijs tavā uztverē bija lūzeris? Viņam pašam gan tā nelikās - dzīvoklis Londonas centrā, dārgs viskijs... Vandals arī cēla māju... Bens kļuva par policistu. Es pat teiktu, ka viņi ļoti veiksmīgi iekārtojās.. Acīm redzot, nav runa tikai par naudu, bet, kā jau lugā tika minēts, par ambīcijām.
  • 1
  • 0
Senais > Skaislei
S
Skaisle - Kas tavuprāt ir nerātnības, vai tie dabiskie jaukumi, kas bieži ienāk prātā?
  • 0
  • 0
Senais > Skaislei
S
Vīrieši, tie, kas tādi ir, nevis tikai izskatās(vecs atgādinājums) vispār visu mūžu saglabā kaut ko no pusaudža. Kāds vairāk, kāds mazāk un es, laikam, visai daudz. Par tiem aktieriem es tāpēc, ka man ļoti daudz ir nācies šos pazīt ārpus eksponēšanās uz skatuves un daudzus. Savā laikā teju vai vairākumu no visiem, bet domāju, ka arī tagad nekas viņu būtībā nav mainījies.
  • 1
  • 0
Skaisle
S
zini, nedomāju gan,ka mēŗķis bija par kādu zoboties. Man šķiet, ka vienkāršs un prast aprēķins kultūru alkstošos teātra apmeklētājus apliet ar plebeju dzīves prastumu, rupjību,niecīgumu utt. Kā saka - sapucētām dāmām un kungiem uzliet samazgu spainīti un tad gaidīt reakciju. Es izturēju, bet var teikt, ne īsti savas gribas dēļ. Jo to,ko rādīja pirmajā cēlienā var redzēt par velti ik pa laikam īstajā dzīvē. Vispār, Senais, tu ik pa laikam raksti kā pusaudzis, man šķiet ,ka tev arī nerātnības dīda.
  • 4
  • 0
Senais
S
Reizēm(gandrīz vienmēr) trulums un stulbums sākumā sagandē turpmāko. Taču to tā vajadzēja , lai pazobotos par tiem snobiem, kas tur nez ko izliekas saskatām.
  • 2
  • 0
Skaisle
S
ļoti jauka anekdote. Tikko skatījos foto ar Islandes dabas skatiem, būtībā - kā mākslas darbi. Un Voss jau nu arī esot bijis liels skaistuma cienītājs. Un tad es atgriežos pie savas tēzes - izrāde viena, bet cik tomēr mēs katrs dažādi to uztveram un saprotam. Un tiešām - man pirmajā cēlienā bija pretīgi. Man gribējās skaļi pateikt - ejam mājās. Truli un stulbi tas bija un nezinu kāpēc to tā vajadzēja.
  • 7
  • 0
Senais
S
Šaubos, un atcerējos citu joku, kad Džema(Skulme) čukstēja Vosam - tā nav glezna, biedri, tas ir logs.
  • 2
  • 0
Skaisle
S
Nezinu,Senais. Noteikti ir ārišķīgi cilvēki, bet vai tomēr nav tā,ka arī uz tādiem, kuri iet tikai atzīmēties, tomēr paliek arī nospiedumi no redzētā un dzirdētā?
  • 2
  • 0
Senais > Skaislei
S
Ļoti ticams, bet neapgalvoju, jo nepazīstu, ka šiem svarīgāk par izrādi ir tur būšanas fakts. Tieši tāpat kā daudziem mākslas izstāžu apmeklētājiem. Es to neesmu izdomājis, bet pārliecinājies, kad sanāca strādāt "teijāterī" un lielajā muzejā, kur pamanīju, ka daļa apmeklētāju uzrodas kā eksponāti un lai pēcāk varētu pavēstīt nekulturālajiem, ka bijuši.
  • 7
  • 0
Skaisle
S
Izrāde beidzās ļoti vēlu - 23:10. Stāvējām pieturā un gaidījām un gaidījām un nevarējām sagaidīt autobusu. Tad nolēmām paskatīties sarakstu.Izrādījās - pēdējais reiss bijis jau pirms pusstundas. Viss. Diezgan stipri lija lietus un pūta tikpat diezgan stiprs vējš. Bet variantu nebija- uz mājām bija jāiet kājām. Man bija grūtāk,man vienmēr ir grūtāk ātri iet ,salīdzinājumā ar tiem,kuriem ir garas kājas. Bet es nepadevos, neteicu ne vārda, cieši turējos pie drauga ar vienu roku un enerģiski vicinājos ar otru roku. Priecājos,ka neesmu krāsojusi skropstas,jo lietussarga mums nebija un lietus straumītēm plūda pa manu seju. Mēs gājām un visu laiku spriedām par izrādi. Kas patika,kas nepatika, ko un kā katrs no mums sapratis. Piemēram, kas tad īsti par karjeru bija Edijam. Es sapratu,ka vīrieškārtas prostitūtas karjera. Draugs saka, nu diez vai,gan jau,ka kāds menedžerītis. Un tā skrējām cauri lietainai Rīgai, bet uz tilta es lūdzu apstāties un parādīju to vietu,kur redzēju nlo gaismas. Un tad es lūdzu mani kārtīgi nobučot,jo nekad neesmu lietū bučojusies un labāk to izdarīt šeit un tagad, lai atbrīvojas vieta jauniem sapņiem un jaunām un ilgām. To es saucu par labu izrādi,kad esi iedvesmota, kad ir pēcgarša un pēcdomas,pēcpārdomas un kad dzīve ir skaista, pat ja nevis brauc mājās lepnā mašīnā , bet īsām kājiņām skrien uz mājiņām.
Senais > Skaislei
S
Komforts ir visai relatīva padarīšana un bieži vien subjekts pats sev iestāsta par tā klātbūtni.Vai nu nezina kā varētu būt, vai izliekas, ka nezina jo citādi nesanāk. Patiesībā fiziskais iet roku rokā ar emocionālo, bet garīgais pastāv pilnīgi neatkarīgi vienalga kur cilvēks atrodas. Kad dzīvoju klaidoņa stilā, man tas netraucēja apsvērt esamības jēgu un citas garīgas kategorijas, kaut ar tukšu vēderu un ziemā salstot mitrā pažobelē, kad izmests no vilciena. P.S. Atvaino, bet vai to, ka maz to vīriešu, kas būtu gatavi ar Tevi, godīgu meiteni, sludina tavs draugs? Ja tā, tad šis vēl piedevām ir bailīgs :))
  • 0
  • 0
Skaisle
S
ne gluži tā tomēr. Jo esmu diezgan droša,ka ir maz vīriešu,kuri būtu gatavi būt mana drauga vietā un diezgan daudz sieviešu , kuras būtu gatavas būt manā vietā. Izkāpt no sava fiziskā komforta un iekāpt emocionālajā komfortā,pat ja tur iedomas ar īstenību ir baigākajā mudžeklī.
  • 5
  • 1
Senais > Skaislei
S
Ja tā, tad saprotu gan - tāda viegla perversitāte. Kā anekdotē, par to faķīru, kas sita sev ar āmuru pa pautiem, vaicāts kāpēc, atbildēja, ka ķerot kaifu un tas kaifs, kad netrāpa.
  • 7
  • 0
Skaisle
S
Senais,gudrs esi, bet ne visu saproti. Esi redzējis filmu Acis plaši aizvērtas. Kad tas bosiks pasauc pie sevis to T.Krūza varoni un sāk skaidrot,ka viss tas rituāls ar kailajām skaistulēm, ar maskām, ar parolēm,ka tas viss neko nenozīmē, tā ir pieaugušu cilvēku izklaide. Nu viņš neteica seksa orģijas, bet nu to kas tai pilī notika - to varētu saukt par seksa orģijām. Nu lūk,tad pieņem,ka man bija savs mazais rituāliņš ar mazu seksorģijiņu. Un ka visas,kurām komforts ir pirmā vietā, tā arī ir dzīvē iekārtojušās. Lūk:))
  • 4
  • 1
Senais > Skaislei
S
Kāpēc lepnā mašīnā(mašīna sen vairs nav greznuma priekšmets)?. Var ļoti pieticīgā, ko gan vajadzētu sagādāt tam garajam un jā šis nespēj, tad vismaz nest Tevi pikpaunā, nevis likt teciņus īsām(ļoti glītām) kājiņām skriet līdzi lamzakam, riskējot aukstā lietu saslimt, tā liedzot gādāt par aprūpējamajām meitenēm.
  • 2
  • 3
to Skaisle
t
piekrītu Tev par Grūbi, lieliska saspēle ar Žagaru
Paula
P
Izrāde bija ĢENIĀLA. Tikai maza piebilde- 1.cēlienā aktieri likās ļoti saguruši, nedaudz pietrūka enerģijas (pie Queen utt.). 2. cēliens (Vandala un Bena dialogs) FANTASTISKS, izcili dialogi, trešais cēliens - KULMINĀCIJA. Uz Žagaru skatoties, gribējās raudāt, spēcīgi monologi, smeldzīgi. Lamu vārdi sākumā traucēja (daži blakus arī dīdījās), bet varbūt tas apzināti tika darīts ar skatītājiem??? katrā gadījumā izrāde sākās otrajā cēlienā. Ļoti daudz spilgtu epizožu. Iesaku noskatīties.
Skaisle
S
interesanti ,kas Tavuprāt,tur bija tas ģeniālais? Man grūti Tev piekrist, mēģini mani pārliecināt. Nu jau būs izņēmums tās izrādes,kurās neskan, nevis skan lamuvārdi.
  • 11
  • 1
Skaisle
S
biju, redzēju. Manā vērtējumā - slikta dramaturģija, bet izcili aktierdarbi. Pirmais cēliens bija drausmīgs. Dīdījos,lai celtos un ietu prom. Es sapratu tos,kuri to izdarīja un nesapratu tos,kuri zālē smējās. Man uz skatuves notiekošais bija trāģēdija,pie tam neizturama priekš manis. Starpbrīdī biju pārsteigta,ka mans pavadonis gribēja palikt uz pārējiem cēlieniem. Paskatījāmies Paulas- Vīgneres darbus, iedzērām un tad jau nospriedu, nav ko trakot - mājās paspēsi vienmēr - un nenožēloju,jo izrāde sākās ar otro cēlienu. Vispār -man šķiet,ka liels mīnuss bija tas,ka bija daudz par daudz lamuvārdu un maz par maz vārdu varoņu jūtām un domām. Piemēram, Dzelmes Danas traģēdija, manuprāt, par daudz ar siekalām un vārtīšanos tika rādīta. Lugas autoram pietrūka talanta ielikt viņas mutē spēcīgus monologus vai dialogus. Mans favorīts bija L. Dzelzīša Vandals. Izcili. Jā un beidzot sev atklāju Daini Grūbi. Pat sameklēju veco IR numuru un izlasīju interviju ar viņu,kuru biju ignorējusi sava uzskata dēļ,ka DG tāds tusiņu puisis vien tik ir. Bet kopumā - izrādes reklāmās teikts - policists atmasko policijas šefu saistību ar mafiju un tā - lūk, tas man pietrūka, paskrēja garām, nepielēca. Nezinu, man daudzas vietas izrādē ar savu tiešumu kā saplēstā pīzda utt, likās absolūti nevajadzīgas, tādu publikas trulu smieklu un gārdzienu izraisītājas - kā saka, lai tiek visām gaumēm. Katrā ziņā, es par izrādi domāšu vēl,tātad tā ir tomēr laba izrāde. Un bravo aktieriem - visiem.
Skaisle
S
es par Ilgu tramvaju arī lasu tikai sliktas atsauksmes. Tad laikam neiešu.
  • 1
  • 0
aldis
a
senāk es arī cietos un kaut ko gaidīju - vēlāk jau sapratu, ja mani neuzrunā pirmais cēliens līdz pusei, tad es vairs nemokos, vienkārši eju prom. Pārmetumi vēl nav bijuši. Zinu, ka citiem tās izrādes ir patikušas. Pēdējā bija Ilgu tramvajs JRT - izgāju pēc pirmā cēliena, jo viss bija par lēnu un par ilgu. Tāda man tā šķirošana par labām un sliktām lugām.
  • 1
  • 0
Snobe
S
man tik ļoti žēl tos cilvēkus, kas izrādē dzirdēja tikai lamuvārdus, no sirds žēl. Tēmas daudz dzilākas – draudzība, tēvzemes ilgas, (bez)cerība, nodevība, piedošana… vārdu sakot viss, par ko cilvēce vārās no aizvēsturiskiem laikiem. Aktieri srtādā kolosāli, ar milzīgu atdevi, 5 stundas pagāja nemanami. Paldies Džilim par ideju un drosmi sapurināt pīļu dīķi.
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
No intervijas var manīt, ka nekādā īpašā sajūsmā par savu sadarbību ar dailēniešiem Koršunovs NAV... Tagad tik' jāgaida Silvijas Radzobes aicinājums 100g kultūrā "uz šo izrādi labāk NEiet..." - kā tas bija ar igauņu režisora viesiestudējumu NT-ī.
Ak vai
A
Pravietojam?
  • 6
  • 3
Jānis Zinātājs
J
Paldies Sirakūzietim par informāciju! Vismaz skaidrs, ka man tur nav ko meklēt, jo necenzēto krievu leksiku dzirdu uz katra stūra un ne tikai. Pieriebusies.
Un paldies
U
Jānim Zinātājam. Mums visiem bija ļoti svarīgi uzzināt, ko Jānis Zinātājs dzird un uz kādām izrādēm viņš neies. Ko gan mēs iesāktu aiz neziņas, ja Jānis Zinātājs to mums nebūtu paziņojis?!?
  • 7
  • 5
:)
:
Pieņemu, ka sāku dzīvi no nulles, citā valstī, valodu nesaprotot... Es saskartos ar man vissvarīgāko "eksistenciālo" jautājumu - vai tuvākajās stundās tikšu pie pārtikas?
gpd
g
Izcili vāja ludziņa izcili sliktā režijā. Žēl labo aktieru, piemēram, Jura Žagara, kam šādā balagānā jāpiedalās. Izturēju pirmo cēlienu, blakus minot, tas ilga 2(!) stundas, tad gan žigli prom uz mājām. Sausais atlikums: visi šie it kā piespiedu emigranti savās ciešanās un pārdzīvojumos paši vien ir vainīgi; kas liedza mācīties, strādāt, pelnīt? Gribējāt dzīvot neko nedarot, pārtikt no ubagu dāvanām? Ubagiem ubagu alga! Man ir cita pieredze.
P.S.
P
vispār iesaku noskatīties, gpd, līdz galam un tad komentēt. 2. un 3. cēlienā parādīts, kā emigranti izveido savas karjeras, un neviens nekādas ubagu dāvanas nelūdz, gluži otrādi- strādā. Spriest par izrādi pēc 1. cēliena noskatīšanās nevar.
  • 3
  • 2
Mja
M
Sirakūzietis bija vienīgā patiesi smalkā dvēsele visā tūkstošvietīgajā zālē, kurš nebija atnācis raustīties smieklos par necenzēto krievu leksiku... Visa pārējā tauta jau tādi pēc lamu vārdiem kāri un stulbi lopi vien ir salīdzinājumā ar smalko Sirakūzieti...
  • 3
  • 4
Sirakūzietis
S
Tautai tiešām patīk. Pēc katra "bļģ" un "huj" (kas ir katrā izrunātajā teikumā) zāle raustījās smieklos.
  • 7
  • 5
Vārds 2
V
gpd, vai Jūs nepieļaujat tādu domu, ka varbūt kaut ko nesapratāt? Man ir nācies dzirdēt daudzu citu skatītāju sajūsmas pilnas atsauksmes. Viņiem acīmredzami ir cita pieredze - ne tāda, kā Jums.
  • 9
  • 3
Vārds
V
pastāsti par savu pieredzi,gpd.
  • 8
  • 2
Senais
S
Varbūt kāds var paskaidrot vecam muļķīm - Kas un kāds ir labs teātris?
Skaisle
S
Senais, man šķiet,ka Tev ir ļoti ļoti kritiska attieksme pret aktieriem. Man tā nav. Es domāju,ka tas ir sasodīti grūts darbs un esmu laimīga, patiešām,ka to neesmu izvēlējusies par savu nodarbošanos.
  • 2
  • 0
Senais > Skaislei
S
Protams, ka manas domas kaut kas var ietekmēt(reizēm, bet reti), bet tas kaut kas nekādā gadījumā nav angažēti komedianti, lai cik tie būtu jauki un nepieciešami.
  • 2
  • 0
Skaisle
S
Senais, kas tas tev par uzstādījumu? Vai tad Tu nemēdz mainīt domas? Kaut kā ietekmē? Skriben, nevaru Tev piekrist. Ļoti bieži ir tā,kā Tu raksti, bet tomēr ne vienmēr. Piemēram,izpirktas vienmēr būs visas porno -un seks - izrādes. Ar jaunām skaistām miesām, bet vai tās tāpēc ir labas izrādes?
  • 8
  • 0
Senais > Skaislei
S
Nu tas tik vēl trūka, ka manu domāšanu varētu ietekmēt izrāde.
  • 1
  • 0
Skribents007
S
Mēģināšu savu priekšstatu. Laba izrāde ir tā, kura savāc skatītājus vismaz 70 izrādēm, repertuārā ir 3-5 gadus. No labas izrādes skatītāji neiet ārā. Kā redzi, es nerunāju par to ,kas uz skatuves konkrēti. Ja izrādes autori ar savu veikumu pārliecina nopirkt biļeti, redzēt, skatītājam jūtu gandarījumu par redzēto, mazas skudriņas vēl otrā dienā- tā ir laba izrāde (labā teātrī). Ja autori spēj pārliecināt skatītāju -ir labs. Nespēj- slikts.
  • 4
  • 1
Skaisle
S
laba izrāde ir,kad tu domā tās ietekmē,kad tu caur to ,kas notiek uz skatuves ,paskaties uz sevi šajā pasaulē,šajā dzīvē. Kad tu kaut ko spēj noformulēt vārdos,ko iepriekš nespēji. Man šķiet,ka viena satriecoša izrāde manā dzīvē bija Japāņu pulkstenis JRT telpās. Par topošo aktieri ,kurš cieta avārijā un pēc tam cīnījās par savu iespēju dzīvot,tas bija patiesākais,ko es uz skatuves esmu redzējusi un diez vai kaut ko vēl patiesāk iespējams pateikt.
  • 8
  • 0
Ne tā?
N
Vrsrakstā kļūda, pats projekts nesakrīt ar Nacionalas Kulturas pamatnostādnēm, naudas izšķērdēšana un visatļautība (dzilindžers) kultūrā turpinās
Skaisle
S
Portālā ubisunt ir intervija ar Jāni Ogu - citu veikloni. Kopā ar Zigmundu Skujiņu grāmatu un kultūrpreču mājas "NicePlace Mansards" atvēršanā. Foto: Lauris Oga "mūsu paaudzes problēma: joprojām ir ļoti maz uzņēmēju" Kā es saprotu šīs lietas. JO ir cilvēks, kuru interesē literatūra, kurš uzņēmies vadīt LLC un lielā mērā visu literāro dzīvi Latvijā. Vienlaicīgi - izlasiet šo interviju ar Ogu. Mans secinājums,ka puiša vienīgā interese ir ērti iekārtoties,lai ar savyu Mansardu tūlīt pēc Neputna kļūtu par lielāko valsts naudas saņēmēju savam privātajam biznesam. Viņam -Ogam nav kauna nosaukt KD par galveno literāro recenziju rakstītāju, kur recenzijas raksta anonīmi autori, vai paši KD žurnālisti. Un atkal - naudas neesot viņš saka, tur visa nelaime. Vienlaicīgi - labi - šobrīd VKKF mājas lapā nav informācija, ceru,ka tā tur parādīsies - nauda, ir protams, un liela nauda ir literatūrai. Jautājums - kas to saņem un kas lemj par tās saņemšanu. Un ak tu visusvētā debess šo seksīgumu - tie kas lemj par naudas došanu , nolemj to piešķirt sev. Un tad nāk pats būtiskākais, izšķirošākais - maksimāli bieži un maksimāli skaļi sludināt,ka tas viss latviešu nacionālās literatūras labā. Un tad ir tā,ka gebelss tāds prasts muldonītis salīdzinājumā ar langām, ogām , ikstenām un visiem šiem aktīvistiem. Nu bet kā ir - dzīve tik un tā ir skaista. Satiku savu pasniedzēju Pēteri Sidaru un vin''s man saka - sveiks - un man jāsāk smieties - nu man taču svārki un krāsotas lūpas, nu kāds sveiks, bet nu tomēr - sveiks.
  • 0
  • 0
Skaisle
S
Es atkal kaifoju, strādāju un kaifoju. Izlasīju RL par kaut kur jau dzirdēto ,ka mēs esam zvaigžņu putekļi , 5 miljardgadīgi. Klausos enigmas turn around un visko domāju. Bet ,ja par lietu. Šorīt apollo lasu kārtējo Alda Gobzemja atklāsmi. Mēs esot zagļu lielvalsts -viņš saka. Visādi citādi varētu piekrist, bet ....!!!!! Elle un Indija, pats Gobzems ir jurists,kurš pats iedzīvojies gan no robiem maksātnespējas likumā, gan no būvnieku ziedojumiem un gan jau,ka no lietām par,kurām mēs pat nenojaušam un tad tāds veiklonis kāpēc to raksta - lai ar mums- plebejiem šausmināntos par šo valsti ,kuras izzagšanu pats organizē un kurā aktīvi piedalās? Tā vietā,lai kā loģiski domājošs attiecīgi izglītots cilvēks rakstītu savus priekšlikumus, rīcības plānus kā novērst valsts izzgašanu,kā sakārtot valstī tiesu sistēmu. Tas it kā šokē un it kā jau vairs nešokē. Un šīs lugas sakarā. It kā jāšokē būtu tam,kas tiek rādīts uz skatuves, bet vai nav tā,ka tas,kas notiek realitātē nav daudz daudz drausmīgāk un šokējošāk?
  • 0
  • 0
Iz vēstures
I
Noskatījos tos 100g kultūras. Un caurcarēm piekrītu Jums, Skaisle, par pilnīgi absurdajām lietām, kuras tur tika sarunātas. Ja prostestus ceļ un akcijas taisa par valsts budžeta līdzekļiem spēcīgi atbalstīti mākslinieki (kādas ir abas Jūsu pieminētās dāmas), tad to, ko viņas performancē, tomēr nevar īsti saukt par protestu. ---- Cik lielā mērā saprotami rakstnieču dumpja uzstādījumi. Radošās personas statuss ar finansiālu nodrošinājumu visam mūžam. Dzīvot brīvajā režīmā privātmājās, ceļot...u.c, neapgrūtinot sevi ikdienas rutīnas darbā, kā to dara trīs, četros darbos strādājošie ikdienas ļautiņi, kuriem jādomā, kā izvilkt dzīvi savām ģimenēm. Rakstnieču dumpis "veiksmīgi finišēja" ar A.Žagara apdrukāto krekliņu aizstāvības akciju apvienojumā ar Facebook viltus nosaukuma Laiks Kultūrai (kā izrādās, dibinātu nez kāpēc jau krietni savlaicīgi). Tika panākta ministres demisija, neskatoties uz visu kultūras organizāciju Laiks kultūrai atklātiem paziņojumiem par norobežošanos no Gobzema/Ikstenas/Langas/ Neiburgas aktivitātēm. Visu šo aktivitāšu rezultātā tika pamatīgi iedragāta valdības koalīcija, kam sekoja nākošie triecieni. Tas bija kā akmens velšanās no kalna. Tagad, palūkojoties uz Gobzemu, kas finansiāli atbalstījis E.Repši, uz A.Žagaru, kas tēmē no Repšes partijas uz ļoti labi apmaksāto Eiroparlamentu un katru dienu medijos stāsta, ka nevajagot iestigt strīdos, ka vajagot apvienoties Latvijas Attīstībai, starp citu, pašam E.Repšem izsakoties, ka Latvijas rakstniecība esot tukša..., jādomā, vai rakstnieces izmantoja "gadījuma attiecību" politiskos sakarus, lai īstenotu savus mērķus, vai tās ir ilglaicīgas kultūpolitikas nostādnes. Interesanti, ka par savu patronu Rakstniecības fondam rakstnieki izvēlējās prezidentu A.Bērziņu. Atklāšanas runā E.Raups kaut ko runāja par miršanu stāvus. Šobrīd ļoti skumji, kas ar mums notiek. Cik mēs paši esam darījuši vai nedarījuši valsts stabilitātei.
  • 3
  • 0
Skaisle
S
Ko lai saku, tā gan. Man visu laiku ir šī sajūta,ka dzīvoju laikā, kurā notiek būtisku pārmaiņu procesi,kurus es īsti neizprotu. Lūk, jaunajā RL lasīju interviju ar astrofiziķi Mārtinu Rīsu, patiesībā - iesāku lasīt. Un pagaidām mani aizķēra divas domas - pirmā,ka iespējams, ar mums cilvēkiem ir kā ar šimpanzēm,kuras ir ar saprātu,lai daudz ko izprastu apkārtējā pasaulē, bet pat nenojauš par tādu kvantu fiziku, piemēram. Un ka ar cilvēku iespējams ir līdzīgi, mēs pat nenojaušam,ko mēs nesaprotam. Un otra - ,ka viens kukainītis ir daudz sarežģītāka sistēma,kā piemēram, Saule, vai pat kosmosa sistēma kā tāda. Un ja es domāju par to,ko uzrakstu arī pec tam,kad uzrakstu - tad vienmēr nospriežu pie sevis - bet tik un tā viss ir sarežģītāk,kā es to esmu sapratusi un uzrakstījusi. Un starp citu, rakstīšana man palīdz piefiksēt domas un izprast,vai vismaz tuvināties lietas būtībai.
  • 3
  • 1
Tā gan
T
Jā, Skaisle, piekrītu visām iebildēm, jo es, rakstot savu komentāru, par naudu un finansējumu tādā veidā nedomāju. Mani vairāk aizķēra tas vārds "visatļautība". Mūžsenais jautājums par to, kurš var mākslā kaut ko neļaut. Protams, teātrus subsidē par valsts budžeta līdzekļiem, lai tie vispār spētu eksistēt, jo, ja to nedarītu, tad manuprāt Latvijā nespētu izdzīvot pat kāds viens tīri komerciāls pasākums, jo šādi komerciāli projekti, kuri spēj sevi atpelnīt, Latvijā ir iespējami tikai tāpēc, ka mums te pastāv - veiksmīgāk vai mazāk veiksmīgi, tomēr pastāv - dzīva profesionālā teātra infrastruktūra, kura bez valsts subsīdijām nemūžam nepastāvētu. Man tikai šķita, ka valstij nebūtu jāiejaucas mākslas saturā. Vispirmām kārtām jau tāpēc, ka valsts ir abstrakcija, tātad ne jau valsts pati iejauksies, bet atkal jau kaut kādi darboņi, ierēdņi, komisijas - konkrēti cilvēki ar savām ambīcijām. Kas viņi būs un pēc kādiem kritērijiem viņus izvēlēsies utt. Vienkāršāk un galvenais lētāk vismaz jau nu teātra mākslu ir atstāt tādu, kāda tā ir tagad, nevis vēl pakļaut kaut kādām pamatnostādnēm. Kas attiecas uz mākslinieku politisko aktivitāti, par mākslu kā politiskā protesta formu... Noskatījos tos 100g kultūras. Un caurcarēm piekrītu Jums, Skaisle, par pilnīgi absurdajām lietām, kuras tur tika sarunātas. Ja prostestus ceļ un akcijas taisa par valsts budžeta līdzekļiem spēcīgi atbalstīti mākslinieki (kādas ir abas Jūsu pieminētās dāmas), tad to, ko viņas performancē, tomēr nevar īsti saukt par protestu. Drīzāk jau par apmaksātu politisku reklāmu. Politiska reklāma vienmēr kādam vienam spēkam ir nepatīkama, bet kādam otram - izdevīga. Lungas kundze lamāja Prāta vētru par infantilismu Pussy Riot lietā. Jā, Prāta vētra ir lielisks tādu mākslinieku piemērs, kuri nesaņem nekādu valsts finansējumu un paši sevi nopelna labu naudu, uzturot savas visai kuplās, Latvijā dzīvojošās ģimenes. Kā ir - gaidīt no Prāta vētras tādu reakciju, kāda patīk Langas kundzei? Viņi pēc tam, kad būs tādā veidā aizdarījuši sev durvis peļņai, atšķirībā no daudziem mūsu vietējiem Latvijas māksliniekiem, valsts maizē nevarēs pāriet. Es nemaz nerunāju par to, ka a) nevienam nav pienākums būt politiski aktīvam un reaģēt uz kaut kādām aktualitātēm tieši tādā veidā, kādu no viņiem sagaida (kur paliek brīvība?), b) šajā konkrētajā Pussy Riot lietā kristiešiem bija iebildumi pret protesta formu tieši baznīcā - un nav taisnība Langas kundzei par tiem jerodivijiem, jo pareizticīgo baznīcās sievietēm ir vienmēr bijis aizliegts ieiet altāra daļā, turklāt vēl biksēs, nevis svārkos - tā ir tikpat spēcīga tradīcija, kā tie Dieva plānprātiņi, kuru it kā visi vienmēr esot uzklausījuši, c) šajā konkrētajā Pussy Riot lietā bija taisnība Prāta vētras bundziniekam, kurš teica, ka šīs meitenes apzināti gājušas uz to, lai izraisītu reakciju no Krievijas varas iestāžu puses. Nu, izraisīja. Vai tad tagad visi pārējie, kuri tādā neplānoja piedalīties, ir kādas marionetes? Ir jau viegli tādiem vietējiem Latvijas darboņiem, kuri pārtiek no valsts budžeta līdzekļiem, tēlot asas politiskas reakcijas un pamācīt citus, kuri pelna ārzemēs paši nesliktu naudu. Turklāt kā privāti pelnītāji maksā nodokļus Latvijā un pie viena uztur arī tādus "protestētājus" kā mūsu apmaksātie galma mākslinieki. P.S. Un Voldemāram Irbītem neviens nav pārmetis to, ka viņš par politiku neizteicās? Un staigāja basām kājām... Nu, nav visiem māksliniekiem jābūt politiski aktīviem vienmēr un visos gadījumos.
  • 10
  • 1
Skaisle
S
jā, tikko noskatījos raidījumu 100 gr kultūras Kādēļ politikas kritika LV mākslā ir tik vāja. Un tur kārtējo reizi nošokējos. Tur Langa , Neiburgas tiek pasniegtas par nacionālās kultūras cīnītājām. Es no mediju sniegtās informācijas esmu sapratusi,ka gan viena , gan otra dāma cīņās bija ļoti personīgu iemeslu motivētas. Neslinkojiet, paši internetā pameklējiet. Pārsteidzoši,ka kāds tomēr to sludina par darbošanaos vispārības labā. Es jūtu,ka nebūšu vēl ne pensijā,ka varēšu sevi par balerīnu dēvēt, jo tik ačgārna ir pasaule. Katrs var iestāstīt un stāstīt,ko vien vēlās.
  • 9
  • 1
Skaisle
S
Pareizi - mākslai ir jābūt absolūti brīvai,kā gan bez tā, bet jautājums tad ir tāds, vai valstij ir jāmaksā stipendijas,pabalsti tādiem māksliniekiem? Vai valstij tad nav jāaprobežojās ar kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšānu,popularizēšanu, izglītošanu un viss? Lūk, pastāsti man. Kāpēc veikalā Upe man priekšā stāv diski ar Langas dzeju, bet nav neviena ar Vācieša dzeju. Nu kā tur ir ar to brīvību, lūdzu ?
  • 8
  • 2
Tā gan
T
Tā ir caurcaurēm absolūtisma tendence - radīt pamatnostādes, kanonus, kādai jābūt mākslai. Rišeljē tieši tāpēc 17. gs. Francijā dibināja Akadēmiju (Académie Française), kura pārbaudīja un izvērtēja, vai mākslas darbi (literatūra un teātris, protams, tajā skaitā un jo īpaši) atbilst iepriekš noteiktajām nacionālās kultūras pamatnostādnēm. Tas gan bija 17. gs. Mūsdienās kas tāds gan vispār vairs nav iedomājams. Latvija izceltos ar neatvairāmu arhaismu - valsts, kurā ikviena mākslas darba tiesības būt par tādu uzskatītam izvērtētu komisija, salīdzinot to ar kaut kādām Nacionālās Kultūras pamatnostādēm. Vēl tikai pie viena varētu atjaunot dzimtbūšanu - jau jau reiz 17. gs., tad 17. gs. it visā. Dzimtbūšana, starp citu, atrisinātu arī izceļošanas problēmu - tad visi tiešām paliktu uz vietas Latvijā.
  • 13
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja