Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +1 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Viesturs Meikšāns: Latviešu teātris ir ar iestrādnēm uz drūmumu

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
nav mums vairs teātra
n
ir tukša izrādīšanās, aktieri izrāda sevi, slikti režisori sevi. Pr Dz stils
Klibi bikli, bikli klibi kraukļi kl
K
Aktieri mazāk pie vainas, vienīgi tas gļēvums- liec kaut grīdu laizīt, kniebties, rīt vardes, atsegt to, kas nav rādāms ( neko nepamatojot, neradot galēju nepieciešamību, ārpus tēla uzdevumiem un darbības līnijas), paliekot par lupatām. BIOGRĀFIJAS neveidojas, tikai marginālijas. Ar izņēmumiem. Mana mēraukla patlaban ir ELMĀRS SEŅKOVS. Paskatieties Raudupieti Valmierā, Indrānus Krievu t. EZERIŅU NT. EZERIŅŠ, lūk, atklāj, ka ar aktieriem viss kārtība, meistarība, kā dažs labos to gribētu, nav beigta, bet DZĪVA, augšāmcēlusies. AKTIRI VAR visu, ja nepazemo aiz sava stulbuma, bezjūtības, sekluma tie kungi un daža dāma arī, kas sevi dēvē par režisoriem. Vēl minēšu pretējā dzimuma pārstāvi- LAURU GROZU-ĶIBERI. PIAFA un...! Vairums režisoru pat izrādīties neprot, lēc kā pirdieni uz sausas pannas, gražojas, muļķojas. Nez, vai tādiem Auglības Dievs garām gājis? Taču nemētāsimies ar zvigzdiem, viņi arī varētu, tikai vispirms paskatoties spogulī, sabīstoties un lūdzot Tam Kungam piedošanu par balvu izniekošanu...
  • 4
  • 0
Tas
T
Ar retiem izņēmumiem Latvijā teātri atrāda netalantīgu režisoru režisētas vājas, kaut kur sagrābstītas luģeles. Ideoloģija: pēc iespējas vairāk plikuma, seksa, porno, banalitātes, prastības, lai ļautiņi tiktu apdumoti uz pilnu klapi. Jo stulbāka sabiedrība, jo ar to vieglāk manipulēt. Trenuškās grozīties vēl ir samērā pieklājīgi, un tāpēc tas arī jāizskauž. Vislabāk - plikiem. Vislabāk - aktieriem, arī gados veciem, lai mutes būtu pilnas jēlībām.
kods
k
ha - Viesturu Meikšānu var vienkārši atkodēt, nekā sarežģīta;mēģināt samulsināt un tad jaudīgi bliezt. Ko nozīmē viktimizēt, nav korekti to lietot, nesniedzot skaidrojumu. Ja E.G. nezin skaidrojumu, labāk nelietot.
laiks mīlēt un laiks mirt
l
Ko jūs te ņematies... neviens zīdainis (neģēja) bez skolas un prakses par meistaru (režisoru) nav kļuvis! Visam savs laiks...
Aņuks< ātrai palīdzībai
A
Oficjants stiepj šķīvi ar viru, īlšķis zupā. Izņemiet to pirkstu! Man sapampis, Tad bāziet...citūr. Tur jau viņš bija! šo izveidojiet kā lugu, ar meistaru palīdzību, dekorācijas nevajag, darieties nabadzīgā teātra estētikā. Izrādē piedalās labākie aktieri. Vēlams tie, kas atainojuši, piemēram, menstruālo ciklu un meistarību kaldinājuši pseidovīzijā.
  • 4
  • 0
:)
:
Izsauc ātro palīdzību, lai atvieglo tavas ciešanas
  • 3
  • 0
mirdams mīlošais
m
Un kad, lūdzu, dzīvosim? Šim "zīdainim" vismaz derētu sūkāt kārtīgu knupi, kas nelīdzinās netīram pirkstam. Ņemamies? Jūs padomājiet, kādas asociācijas te raisās... Ko nozīmē "neģēja", izmiris senvārds vai kļūda?
  • 4
  • 2
Skribents007
S
Intervija atsedz trula, paštaisna cilvēka būtību. Atrada vienu vācu autora grāmatiņu, izvēlējās no tās trīs lugas trim teātriem. Tie ir tie dižie režisora lugu meklējumi. ja pats mazliet boksterē, tad kā dažs te komentāros teica- piepelnīsies ar tulkošanu. Es droši zinu, ka man pieejams, pateicoties labiem draugiem, viens no liekākajiem latviešu lugu autoru krājumiem (datorfailu veidā).. Es tomēr ,atšķirībā no Meikšāna, nevaru teikt, ka zinu visu, visu esmu izlasījis. Bēdīga atklāsme uzmanīgam lasītājam ir šī intervija. Atklāj intervējamā garīgo tukšumu, infantīlismu, pašapmierinātību un tradicionāli šībrīža režisoriem- nejēgām- savu neprasmi norakstīt uz skatītāju zemo līmeni. Tie, kas te pieraksta Raiņa 'Daugavu" šim nejēgam, iesaku atcerēties, ka Valmieras izgāšanās autors bija Mārtiņš Eihe, kura raksturošanā var izmantot visus tos pašus epitetus, ko es izmantoju Meikšāna raksturošanā.
un līdzīgajiem- mīlētājam/ jai
u
Šaubos, vai Jums līdzēs psihologs, varbūt psihiatrs, bet varbūt tikai... Likumsakarības, protams, pastāv. Viena no tām- diletanti un netalanti, aiz nekaunības bruņām tverdamies, lieto primitīvas demagoģiskas frāze, metodes neteikšu, tas jau nu būtu pārāk smalki. Klizmu taisītāji vējlukturī.
  • 7
  • 0
Skribents007> psiholoģijas mīlēt
S
Mani nekas netracina. Savā mūžā pietiekami daudz esmu redzējis, arī teātrī, lai zinātu- ik pa laikam diletantisma uzplūdi ir raksturīgi latviešu teātrim, kad jaunie un dumjie, nezinošie (nevis talantīgie, kā viņus dēvē kritiķi-draugi) mēģina darīt kaut ko, ko pirms viņiem mēģinājuši un nav izdevies, bet tad viss atgriezies pie tradicionālām, pārbaudītām vērtībām. Teātra uzdevums ir piesaistīt skatītāju, bet ja režisori saka, ka vairums skatītāju nav spējīgi izprast viņu 'dziļo domu gājienu", tad ar to atzīst sevi kā režijas diletantus, kas profesijā ir nejēgas. Ja režisors dara ko grib un paralēli skatītāji lauž teātra durvis uz viņa izrādēm, tad viņš ir profesionālis. Ja režisors uztaisa izrādi, kura otrā mēnesī pēc pirmizrādes nespēj savākt pilnu zāli izrādei ,kuru izrāda ne biežāk kā 1x mēnesī- režisors ir nejēga. Man nerodas problēmas tāpēc, ka latviešu teātros mēslus taisa Meikšāns, Seņkovs un citi. Līdzīgi kā ap 1975-1985 gadiem es kopā ar gudrāko latviešu skatītāju daļu esmu pārvietojies un skatos Krievu drāmas izrādes, arī Čaka67/59, citur. Protams, Seņkova Indrānus es negrasos skatīties, laika žēl. Pārgaidīsim, kad nejēgu vilnis latviešu teātros rimsies, tad atkal varbūt nebūs žēl naudas par redzēto Nacionālajā, Dailē, arī JRT.
  • 8
  • 4
Skribentam un līdzigajiem
S
Vispārzināma psiholoģiska likumsakarība - viss ko saki par otru ir attiecināms uz pašu un otrā cilvēkā tracina tikai tas, ko nevari ieredzēt sevī pašā.
  • 2
  • 6
es te arī piedalījos "kritizēš
e
tad stipri daudz domāju, vai nepārsteidzos, lai gan sekoju notikumiem daudz un pamatīgi. Palasīju visu Lūsiņas jaukumu, Jopes atgāzenisko pašizteikšanos, tagad Meikšāns. Ko Roga "laiž" ar Gruzdovu? Bet bija taču arī intervijas, piemēram, ar Daumantu Kalniņu, Mārtiņu Meieru, Elīnu Vāni, Vladislavu Nastavševu, Aināru Ančevski, Ralfu no grupas PER (atvainojos uzvārdu pazaudēju)- runā kā cilvēki, bet te grupējums- latviešu kultūras pazudinātāji liek vaļā tā, ka bikšu lences noslīd. Lai iejustus, būs krūšturis jāsāk valkāt. Tūliņ būs viens traks vācietis- operspeciālists mūsu priekšā ( no KDi), kurš izaicina ar vārdiem: No kā jūs baidāties? - NO TRAKIEM SUŅIEM! Vai KDi būs kā savienotie trauki/ vienoti ar mūsu TELEVĪZIJU, kur tagad publiskais nams un ugunsgrēki maršē? Man šķiet, ka būtu jāiziet ielās pret mūsu klutūras gremdēšanu lielos apmēros. Jāboikotē, tā saucamās, mākslas iestādes? Kā rīkoties, lai mūsu kultūras mantojums marodieru dēļ neiet zūdībā?
  • 3
  • 1
Neretietis
N
Man visskumjāk intervijā bija lasīt par latviešu dramaturģijas noniecināšanu. Nav tik slikti kā Meikšāns saka. Katru gadu top ļoti daudzas jaunas lugas. Par viņām profesionālo teātru režisori tā arī neuzzina. Arī negrib uzzināt. iemesli ir vairāki. 1) iestudējot ārzemnieku, ar lugu var darīt ko grib. Autors tālu, protestēt un pateikt savu viedokli nevar. 2) Iestudējot ārzemnieku, vai nu pats režisors vai viņa draugi un paziņas var papildus nopelnīt, saņemot naudiņu par lugas tulkojumu. Tas aiziet pat līdz absurdam ,kad "Džilindžers-Rupeiks tulko no tulkojuma valodu nezināšanas dēļ (Suņu būdas intervijā). 3) Ir vēlēšanās iestudēt negatavus, "ļurcīgus" ārzemju darbus, kurus var vieglāk pielāgot režisoru varēšanai- cik jau nu tās ir. 4) Izlasīt visas jaunākās latviešu lugas Meikšānam nav iespējams, jo katru gadu tādu ir simtiem, par tām grūti uzzināt, ja gaida, lai pienes klāt. Ir iespēja- vietne www.tekstiteatrim.wordpress.com, kas šobrīd top par centrālo vietu, kur režisoriem uzzināt par jaunākajām un vecākajām latviešu lugām. vai minētajā vietā Meikšāns ir ielūkojies? Iespējams, ka te manis teiktais nav objektīvs, jo pats esmu autors ar desmit ludziņām, bet toties manus darbus iestudē amatierteātri- šobrīd mākslinieciski kvalitatīvi stabilākā latviešu teātru daļa režijas jomā, kas uztur visas Latvijas mērogā tautas interesi par teātra mākslu. Paldies viņiem par to.
vēl
v
Tas šmulis, kurš Raiņa Daugavu Valmierā izjādīja, neko neapaugļojot, ar Skalbes "Ziemeļmeitu" cūciski nejēgā kompilējot, nav cienīgs savā sakņu dārzā grāvi izrakt. Gribam braukt ar karieti, bet zirgus iejūgt un grožus noturēt vairs neprotam. Dundurs biksēs un viss.
  • 10
  • 5
arī zemgaliet's
a
Ka mums NAV dramaturģijas ir bezkaunīgi ierunāti vārdi, kodējot pret savas tautas mantojumu nicinājumu. Rainis. 2 piemēri Māras Ķimeles ģeniālajā epopejā: Krauklīts tv- veiksme,Krauklīts Valmierā - padomijas īsais kurss, pilnīgs idiotisms ar latviešu tautu tērpiem un krievu sarafāniem ( Ķimeles pašas gaumē, atklājot t. kritiķu marazma kalngalus), Jāzeps NT- Ķimeles pilnīgs nevarības apliecinājums ( viņai vajag Strindbergu, Kafku, viņai vajadzētu Freidu un Jungu), sad..ts vienā paņēmienā ar Trim māsām no Čehova k-ga JRT, abas pazuda bez pēdām. Krodera murgs "Spēlēju, dancoju" NT, izcils, šodienīgs lasījums 'Pūt, vējiņiem" DT, tv zipā nez kāpēc nerādīta. Džilindžera "Pūt, vējiņi", kur ansamblis nosedz režijas trūkumus/ nejēgu, izcils noformējums- gaismas, mūzika, skatuves iekārtojums. Kopumā režisoru sabailes no Raiņa, nesapratne, neizglītotība. Mārtiņš Zīverts- manprāt, pats izcilākais dramaturgs. Atduramies pie režisoru un aktieru nespējas izprast, SAJUST strāvojumu, kas iekšienē slēpts. Katru, kurš mēģina grābstīties ar pašmērķīgiem formas meklējumiem, gaida neveiksme. BAIL mums ir no spilgta darbiem, kas jāšifrē! ir daudzvārdība, šodienas apstākļos jāizdara svītrojumi, lai kompaktāka doma. Nemākam ar zīmulīti piestrādāt. BAILES no savas nevarības un sava diletantisma slēpšana. Anšlāva Eglīša lugas. "Galma gleznotājs" lugu luga par mākslas un apmākslas aprobežoto pasauli, "kazanovas mētelis"... Harija Gulbja lugas jāpārskata, mazliet jāpakoriģē, bet slinkums māc! Mūsu teātra vēsturnieki, režisori, aktieri- visnezinošākie, kad nokļūst LATVIEŠU klutūras mantojumā, tāpēc slāj garām. Aktieri bez latviešu DZEJAS un folkloras savā individuālajā repertuārā- sīkpirži. Attaisnojum- viņi no drausmīgās darba organizācijas teātrī tā nojēgti, ka iztukšoti kūp, kā izdegusi zeme, ja mazliet valguma dabon. Ja jūs zinātu, cik maz mūsu teātra "patricieši" jēdz no latviešu literatūras, šnabja lielgabals jums nepalīdzētu atgūties. Nezinu tieši kura, bet nekautrējusies jautri pateikt, ka Ezeriņš NT ir nebijusi atklāsme. Viņas un viņi paši ir sev TUKŠUMA un NECIEŅAS atklāsme. Citzemiešu pēdu laizītāji. Vajag lasīt, apgūt, kopt savu jūtu pasauli, ne žvadzināties ap absurdo orgānu "morgu" un STRĀDĀT, neģībstot, nežļaugoties, savas saknes un tautas dvēseles pamatus apspļaudot.
  • 11
  • 3
loll
l
es pareizi saprotu - kaut kāds džeks bez talanta grib, lai sabiedrība viņa sūdīgajos darbiņos saskata māklu un viņam nodrošina lepnu dzīvi? :D haha tāda province... ciema pirmā čaļa sindroms
kuhl< loll
k
Pareizi, riktīgi, viennozīmīgi, bezprecendentāli! Pirmais gan šis naff, mums diletantu vesels bars, kā Blaumanim dzejnieku. Mans vectēvs teica: Lops, kas tevi kops! Uzaicinu uz atvērtību, ņemot līdz balzāmveidīgus niņņūkus, sagrieztu desiņu un planšetnieku, visi uz teātri, nosaukuma pēc. Būsim smalki, apliecināsimies taisot zinīgus noģīmjus!
  • 6
  • 3
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Intervijā kaitina kārtējie pārmetumi skatītājiem - "latviešu skatītājs iet uz teātri nesagatavots; 80-90 procenti mīl tikai vienu teātra garšu - saprotamo..." - Nu, tad varbūt pie kases lodziņa vajag pārbaudīt, kuri ir sagatavoti, kuri nav; kuri mīl tikai vienu teātra garšu, kuri vairākas, un pārdot biļetes tikai tiem, kuri atbilst IDEĀLĀ teātra skatītāja kritērijiem! PS: Zuzei konfidenciāli: "victimi-S-ation" ir britu; "victimi-Z-ation" - amerikāņu rakstība
Juris
J
Lai džekam izdodas! JRT ir vislabākais, kas mums ir!
Jurģis< Jurim
J
BIJA, sākuši sevi citēt, Ķimelei, kura laba režisore un neslikta "nagu maucēja" visos laikus, Hermanis ar totālu necieņu pret savu tautu, no kuras ratu pakaļas pats izvēlies un tagad cep augšā vāciskus "orgazmus", pats savas peļņas un operas degradācijas nolūkos, tagad varēsim lepoties ar Meikšāna "galvu", kuram mēle nemaz nesagriežas, gvelžot. Valmieras "Daugavas" un "Ziemeļmeitas" krustojuma aizstāvis, Hermaņa vārdiem runājot, lumpenis no lumpeņiem. Valmieras liktenis jau atvarā ieskicēts, ja laikus aprūpe nesāksies. Arī JRT pats sevi "izmērīs", ja nopietni nepazavērsies uz savu ģenialitāti. Prom braukt negrasos, tad jau ( bez prieka, bez kāda jaukuma tēju dzerot) matīsim.
  • 4
  • 2
gospoģin Meikšans,
g
Seņor, Bib meņja uģeviļi. Kogda gospoža Sņijedzite vam otoprjot kaļitku, Bib poimjoķe krasotu latibškogo ķeatra. Predohroņaitesj požjaluista, govorjat čto u utomļonnih bibvajut ģeķi, vot ņehoķelosj bib mnogo, čtob ņe golodaļi, čtob oķetcj na pļažj provoģil, aņe doma kak ohreņonnij sideļ za azbukom. Gospoģin Meikšans, u meņja ječjo ņikogo ņebivalo, vib bib ņe mogļi uķešiķ meņja, požaluista. Daže jesļi Vam ņeponravitsja srazu, udovļetvorju Vas do Nobogo goda s gakom. Heotvergaiķe meņja, ščastje ņe v ģengah, daže b Moskve ņet. Valmiera gorod paporotķikov i čerjomuhov. A je že ļe krasotib ņe ceņiķe, solovej s Vami, i pustķ kukuška Vas razkukukajet, a to mnogo zagadok zadojoķe. Tokoi krosivij mužčina, ņe zrja gosstrah i sberkasa ģeņeg potraķila. Pozdrovļaju s uspehom, toļko akķorov zamučiļi. Ņičego, Sņiijedzite drugih preobreķot. Vsjo, kak skozaķ, k ludčšemu. Daugava horoša, a Gauja ludše, pravdo? C ļubovju i naģeždoi- vaša Gaļa.
Es
E
Latviešiem teātris bija padomju gados.
Zuze
Z
Ak, mūžs - nu izlabojiet taču tās kļūdas rakstā! Druķenes, druķenes, druķenes! Starp citu, vajadzētu arī atvērt angļu-latviešu vārdnīcu un ja ne iztulkot, tad vismaz pareizi uzrakstīt vārdu "victimisation". Intervija interesanta, bet izpildījums - kā jau parasti KDi.
dievdujina
d
Sis jau pats izskatas ka dzivais likis, ko tad no tada labu var gribet? Acis ka mironim tikai tas vel ir vala, ne deksmes ne spozuma, pretigs monstris.
VIESTURAM, mana dēla vārda brālim
V
Spriežot pēc mana interešu loka, es ar teātri arī varētu nenodarboties. Viestur, lūdzu nenodarbojies. nodarbojies, piemēram, ar mīlestību. Paņem āmuru, ej pie laktas, stoj za stonkom, po sravņeņiju s Bubļikovam būs okey! Un neej ārā, vējš šodien salmus dzenā, Tu visu pateiksi, vārdi pa muti laukā un vējā...Esi prātīgs, veicini domāšanu un turies pie demokrātijas, tās ko Tu sludini. Daries, kamēr vari, kad es nākšu, muksi graviņā. Domā tekstus uz vietas, rakstītus katram nav dots atšifrēt, it īpaši ja nav treniņa. Piekrītu, ka apkārt daudz "sviesta", izstrādājumu veidā. Kad iemācīcies pļaut, sienu vest, govi slaukt, centrifūgu darbināt, satiksies ar SVIESTU, tā būs uzvara. Veiksmi! P.S. Žēl man tevis palikās, tik to vienu ieraudzīju- poga svārkiem notrūkusi, es (mīļākā no bērnu dārza laikiem) to būtu piešuvusi...(Rainis) Erod, dod Johanaana galvu!
Pēcis
P
Reizēm ir arī jauki brīži,kad pa teātra un operas skatuvēm skraida veči plikām pakaļām

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Izstāde Eduards Kalniņš 120

Par godu leģendārā latviešu gleznotāja Eduarda Kalniņa 120. jubilejai, Galerijas Daugava paspārnē izdots vērienīgs albums, kurā reproducētas autora gleznas, fotogrāfijas no ģimenes arhīva un paša...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja