Kalns starp mums @@
Režisors Hanijs Abū-Asads. Lomās Keita Vinsleta, Idriss Elba, Bo Bridžiss, Dermots Malronijs u. c.
Holivudas grandi Keita Vinsleta un Idriss Elba nostādīti "Robinsona Krūzo uz vientuļas salas" – labi, lidmašīnas katastrofā izdzīvojušo un augstkalnu apvidū nonākušo – situācijā. Galvenajiem varoņiem – žurnālistei un ķirurgam, kuri ir satikušies privātās lidmašīnas reisā, – ir jāpārvar viens šķērslis pēc otra. Šķēršļi ir neiedomājami sarežģīti, un aktieri cīnās kā zvēri (vai tik necenšas pārtrumpot Leo di Kaprio viņa izdzīvošanas drāmā Izdzīvojušais/The The Revenant (2015)), bet noticēt šīm spriegajām atrakcijām ar melodramatisku garnējumu var neizdoties.
Meroubounas noslēpums @@@
Režisors Serhio G. Sančess. Lomās Mia Gota, Čārlijs Hītons, Anja Teilore-Džoja, Džordžs Makejs u. c.
Spriedzes un tumšu noslēpumu piepildīta drāma, kuras sižeta motīvi – stāsts par vairākiem bērniem, kuri noslēpj apgādnieka nāves faktu, lai netiktu izšķirti, – ne vienu reizi vien ir izmantoti pasaules kino (arī Renāra Vimbas filmā Es esmu šeit). Spāņu režisors Serhio Sančess, kurš uzņēmis Meroubounas noslēpumu, ir ticis arī Oskara tuvumā ar vienu no saviem iepriekšējiem darbiem – cunami filmu Neiespējamais/The Impossible (2012). Viņš prot apvienot reālpsiholoģisku dramatismu ar spriedzes un šausmu filmu elementiem.
Izmaela rēgi @@@
Režisors Arno Deplešēns. Lomās Matjē Amalriks, Žilī Peira
Šī franču drāma šogad atklāja Kannu kinofestivālu. Ismaela rēgi atgādina, ka Francija ir valsts, kas savulaik radīja autorības kultu, akceptējot un glorificējot režisoru vispārdrošākos meklējumus, viņu iedziļināšanos radošajā procesā, radošajās krīzēs un to atveidā uz ekrāna. Ismaela rēgi ir autorfilma šī jēdziena visklasiskākajā izpratnē – tā ļauj triumfēt gan režisora Arno Deplešēna, gan filmas galvenā varoņa – režisora (lomā Matjē Amalriks) – egocentrismam un apsēstībai ar savām radošajām problēmām.
Latvijas filmas
Unikāla situācija, kad kinoteātros ir skatāmas dažādas Latvijas filmas. Tas liecina gan par profesionālā kino ražošanas intensitāti, gan par spēju piedāvāt žanriski un tematiski atšķirīgas filmas, kas ir katra nacionālā kino vitalitātes apliecinājums. Vērts redzēt Jāņa Norda mērķtiecīgi, lakoniski veidoto attiecību trilleri Ar putām uz lūpām, Askolda Saulīšu skrupulozo, aizrautīgo pētījumu – dokumentālo filmu par latviešu strēlniekiem Astoņas zvaigznes, Edmunda Jansona animācijas filmu Bize un Neguļa, Kristas Burānes veltījumu scenogrāfam Andrim Freibergam Pasaka par tukšo telpu.