Homo novus
Režisore Anna Viduleja. Lomās Gundars Āboliņš, Kristīne Krūze u. c.
Šī jaunākā Latvijas simtgades filma jau paguvusi piesaistīt uzmanību ar pavadošajām aktivitātēm, piemēram, filmas smalko tērpu izstādi (Galerijā Centrs) un atkārtotu Anšlava Eglīša romāna Homo novus izdevumu, kura vāku rotā filmas aktieru izlase. Režisorei Annai Vidulejai šī ir bijusi iespēja apliecināt savu mīlestību pret mākslu, Rīgas 20.– 30. gadu bohēmu un izmēģināt spēkus rotaļīgas komēdijas žanrā. Elegantas komēdijas Latvijas kino top reti, gluži tāpat kā filmas, kurās ir izdevies uzburt Latvijas zelta laikmeta priekšmetisko vidi.
Astrīdas Lindgrēnas jaunība
@@@@
Režisore Pernille Fišere-Kristensena. Lomās Alba Auguste, Trīne Dirholma, Marija Bonnevī u. c.
Šis ir gadījums, kāpēc ir būtiski turēties pie filmu nosaukumiem oriģinālvalodā. Šajā gadījumā – zviedru. Ja ne oriģinālnosaukums Unga Astrid, diez vai varētu atšifrēt, ka tikko festivālā Baltijas pērle rādītā filma Dzīve kā pasakā ir tā pati Astrīdas Lindgrēnas jaunība. Lieliskā zviedru filma daudzus aizkustināja jau gada sākumā Berlīnes kinofestivālā. Tas ir niansēts, psiholoģiski pārliecinošs vēstījums par slavenās rakstnieces nebūt ne rozēm kaisīto pieaugšanas ceļu un jaunību. Filmu uzņēmusi dāņu režisore Pernille Fišere-Kristensena.
Skārda bungas
@@@@@
Režisors Folkers Šlēndorf s. Seanss k/t Splendid Palace 27.IX plkst. 19
Iespēja šovakar Vācu kino klubā kinoteātrī Splendid Palace iepazīties vai arī atsaukt atmiņā vienu no izcilākajām vācu režisora Folkera Šlēndorfa filmām. Tā ir Vācijas XX gadsimta kino klasikas pērle, Gintera Grasa romāna ekranizācija. Skārda bungas ir viens no kinodarbiem, kurā spilgtos mākslas tēlos un vispirms puikas Oskara liktenī rezonē Vācijas XX gadsimta vēstures dramatiskie pavērsieni. Tas ir laiks starp Pirmo un Otro pasaules karu, kas pārvērsts kino mākslas esencē. Vērts pārbaudīt tās iedarbību arī XXI gadsimtā.
Cilvēks, kas nogalināja donu Kihotu
@@@@
Režisors Terijs Giliams. Lomās Ādams Draivers, Džonatans Praiss u. c.
Trakais, ambiciozais, talantīgais – tāds ir režisors Terijs Giliams (Bailes un naids Lasvegasā, Brazīlija, 12 pērtiķi), kura sāgu par donu Kihotu pavada viena no dīvainākajām kinoproducēšanas epopejām kinovēsturē. No ieceres līdz pirmizrādei šā gada Kannu festivālā pagājis teju gadsimta ceturksnis. Tomēr grūti tapušais projekts nenomāc ar samocītību, tā ir asprātīga, traģikomiska, dulla filma par klasiskā kino norietu un režisoru kā cēlā un neprātīgā bruņinieka dona Kihota mūsdienu analogu. Šī Terijam Giliamam ir ļoti personiska filma.
Anšlava Eglīša attāls radinieks