Džentlmeņi
@@@@
Režisors Gajs Ričijs. Lomās Kolins Farels, Hjū Grānts, Metjū Makonahijs, Čārlijs Hanems u. c.
Kas var būt labāks par stilīgu, asprātīgu filmu, kas atsauc atmiņā Gaja Ričija spēka gadus un darbus, ar kuriem savu vietu britu kino XX gadsimta nogalē izcīnīja ambiciozais režisors. Pamatu pamats ir viņa filma Kārtis, nauda un divi stroķi (1998). Vēlāk Gaja Ričija lielā komerciālā veiksme bija rotaļas ar Šerloka Holmsa mantojumu 2009. un 2011. gada filmās. Džentlmeņu tēma, vide un stils turpina Gaja Ričija jaunības gados iemīto taciņu, kaut varoņu dzīves kvalitāte ir pavisam cita. Izklaides produkts ar krāšņām Metjū Makonehija un Hjū Grānta lomām.
Oda
Režisori Edvards Lansmanis un Ernests Cerbulis
Pirmizrāde k/t Kino Citadele 31.I plkst. 20
Savdabīga parādība Latvijas kino ainavā, kurā līdzās pamatīgām spēlfilmām (Pilsēta pie upes) parādās jaunu režisoru mulsuma pilni mazbudžeta darbi (Izmisums) un pavisam neatkarīgi projekti, kāds ir Oda. Šajā dokumentālajā filmā ir fiksēta ekstrēma pieredze, pilsētas urbānā vide tajā ir provocējošu šķēršļu josla, kas ir pa spēkam riska kāriem cilvēkiem. Sportistu un filmu veidotāju komandas Skilluminati darbs piedāvā unikālu, dinamiski montētu materiālu. Skatītājiem noder brīdinājuma titrs, kas aicina uz ekrāna redzēto neatkārtot dzīvē.
Sibilas kārdinājums
@@@
Režisore Žistīne Triē. Lomās Viržīnija Efira, Adele Eksarhopula u. c.
Splendid Palace ekrānu ir sasniegusi vēl viena filma no 2019. gada Kannu festivāla konkursa programmas. Atšķirībā no citas Kannu konkursa filmas – Dienvidkorejas Parazīta, kas ir kļuvis par globālu sensāciju, – ar Sibilas kārdinājumu šādi brīnumi nav notikuši. Režisores Žistīnes Triē filma neatklāj neko jaunu ne stilā, ne tematikā, toties tā patiks franču kino cienītājiem. Galvenā varone – psihoterapeite, kura pievēršas rakstniecībai, – apdzīvo to personīgo problēmu lauku, kurā bieži rosās Vudija Allena filmu varoņi. Šī ir sievišķīga versija.
Rūpīgi novēroti vilcieni
@@@@@
Režisors Jirži Mencels
Seanss k/t Splendid Palace 5.II plkst. 19
Laiks klasikai – vienai no vislabāk zināmajām čehu jaunā viļņa filmām, kuras intonāciju vitalitāte, absurds, kā arī vēstures griežu atsauces varoņu dzīvē ir attāli salīdzināmas ar Viestura Kairiša filmu Pilsēta pie upes. Jā, vēsturi var stāstīt arī tā, kā to kādreiz darīja 60. gadu Čehoslovākijas jaunie režisori modernisti (Milošs Formans, Jirži Mencels, Vera Hitilova u. c.), kuru radošajiem meklējumiem treknu svītru pārvilka padomju tanki Prāgas ielās. Jirži Mencela Rūpīgi novēroti vilcieni ir viņa debijas darbs, kas 1968. gadā saņēma Oskaru.