Kino balvas Lielais Kristaps preses konferencē viņa atzīmēja, ka Lielajā Kristapā sastopas ne tikai dažādu žanru un tēmu filmas, bet arī darbi, kas tapuši ar atšķirīgiem finansējuma veidiem. Starp šogad tapušajām kinolentēm ir tādas, kas veidotas par Latvijas apstākļiem salīdzinoši lieliem budžetiem. Tāpat ir pavisam maza budžeta filmas, ko veidojuši jaunie režisori, kā arī filmas, kuras veidojušas platformas.
Balvas spēlfilmu un animācijas filmu atlases komisijas eksperte Kristīne Simsone akcentēja, ka filmu dažādība atspoguļojas nominantu sarakstā. Arī viņa piekrita, ka sarakstā ir filmas, kas tapušas gan ar lielāku, gan ar mazāku finansējumu.
"Lai uzreiz nocirstu spekulācijas par "pārfinansēto kultūru", jā, var uztaisīt kino par mazāku naudu. Tomēr, manuprāt, cilvēkiem ir jāsaņem godīga samaksa par savu darbu, jo balvas nominantu sarakstā ir labi darbi, neatkarīgi no budžeta, ar kuru kino veidotāji ir operējuši," sacīja Simsone.
Balvas dokumentālo filmu atlases komisijas eksperts Uģis Olte norādīja, ka, ja līdz šim studentu filmas vai filmas, kas tapušas mācību laikā, tika uzskatīts kā viens monolīts darbs, kur nevar nodalīt atsevišķu cilvēku sniegumu, tad šogad situācija ir mainīta.
"Mēs vēlējāmies ņemt ārā profesionāļu sniegumus no tām filmām, kas tapušas skolās, vai arī kā mācību darbi. Iespējams, nominantu vidū varēsiet redzēt vārdus, kuri ir mazliet mazāk dzirdēti, es aicinātu ar viņiem iepazīties. Mēs skatījāmies nolikumā, vai mēs varam studentu filmu veidotājus iekļaut kategorijās, kuras parasti attiecināmas uz pieredzējušiem profesionāļiem. Tā bija mazā revolūcija, kur nācās izspolēt no iebrauktajām sliedēm, par ko ir liels prieks," teica Olte.
Jau rakstīts, ka divpadsmit Nacionālās kino balvas Lielais Kristaps nominācijas saņēmusi daudzsēriju filma Padomju džinsi, savukārt deviņas nominācijas piešķirtas spēlfilmai Melnais samts. Nominācijām bagātākā dokumentālā filma ir Latvijas kods. Einaratīvs, kas pretendē uz balvu sešās kategorijās.