Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Aizdot seju

Daiļums nāk no krēmiem, šarms — no flakoniem, par to uzstājīgi atgādina pasaulslaveni aktieri, kas azartiski piedalās produktu reklāmās. Jūsu uzmanībai — sezonas aktualitātes Vai jūs ticat, ka Pīrsa Brosnana elegantais pusmūža šarms ir L"Oreal vīriešu kosmētikas un krēmu nopelns? Bet jaunuma — vīriešu aromāta Dior Homme Sport — brīvības alkas un mežonīgums ir salīdzināms ar britu aktiera Džūdas Lova personības atvēzienu? Vai varbūt jaunajā Lancome aromātā Magnifique īpašības ir tik īpašas, pateicoties Holivudas dīvas Annas Hetevejas tramīgumam un dailei? Šie un vēl arī daudzi citi aktieri, kas aizdevuši kosmētikas "produktiem" savas sejas/personības, ir uzskatāmi par sezonas aktualitāti.

Ar cita seju Populāras sejas izmantošana jauna produkta tēla veidošanas kampaņā ir veca kā pasaule — Latvijā blondā Agnese Zeltiņa reklamē matu krāsas un savulaik arī kredītiņus, ņiprā Baiba Indriksone, atminoties jaunību un Vella kalpu gastronomiskās ēverģēlības, pirms kāda laiciņa parādījusies nacionālās ēstuves Lido reklāmās. Tas mūsu mazajā dīķīti. Aktieriem, kuru sejas atpazīstamība "robežas nepazīst", ir plašāks lidojums un krietni lielāki honorāri. Turklāt kosmētikas, pulksteņu, alkoholisko dzērienu un tamlīdzīgi reklāmu kontraktus nesmādē ne augstas raudzes zvaigznes (lai atminamies Džordža Klūnija rotāšanos ar Martini un Nespresso), ne tie, kuru profesionālā karjera pašlaik nav kulminācijas brīdī, — Brosnans un Lovs, ne straujā karjeras augšupejas procesā esošie — vēl pie reklāmas jomas iesācējiem pieskaitāmie Holivudas jaunieši Anna Heteveja un viņas kolēģis Džeimss Franko, kura seja rotā Gucci jaunā aromāta reklāmas. Reklāmas pienākums kaulus nelauž, turklāt garantē materiālu stabilitāti pat dvēseles krēslas vai karjeras noļukuma brīdī (skat. hrestomātisko piemēru — Bila Mureja spēlēto aktieri, kurš atbraucis par cik tur miljoniem pareklamēt grādīgo dziru Japānā filmā Pazudis tulkojumā?).Anna — brīnumainā Taču modes biznesa likumību zinātāji mīl norādīt, ka ne vienmēr aktieri bija superzvaigznes produktu reklāmās. 80.—90.gadu mijā — supermodeļu Sindijas Kraufordes, Klaudijas Šīferes u.c. ērā — produktus, smaržas, kosmētiku daudz biežāk reklamēja modeles ar globālu atpazīstamību, ne populāri aktieri. Kaut bija arī tie — tas pats Lancome, kurš nesen par sava aromāta zvaigzni padarīja Heteveju, jau vairākas desmitgades konsekventi strādājis ar aktrisēm — savulaik ar Izabellu Rosselīni, joprojām ar Žiljetu Binošu, Keitu Vinsletu, arī ar britu aktieri Klaivu Ouenu u.c. Tas savas zvaigznes, produktu sejas, cienīgi dēvē par "viedokļa paudējām" (spokeperson). Turklāt nenomāc ar "masu", jo par tik nomācoši masveidīgu "zvaigžņu konveijeru" kā frāzes "es esmu tā vērta" popularizētājs kompānija L"Oreal, kura sponsorē lielākos filmu festivālus un pērk savas masu produkcijas reklāmām vienu aktrisi pēc otras (Milu Jovoviču, Penelopi Krusu, Skārletu Johansoni, Džeinu Fondu, Endiju Makdauelu u.c.), Lancome sejas tomēr nekļūst. Tām ļauts saglabāt individualitāti un solista atvēzienu — paskatieties kaut vai Annas Hetevejas "filmiņu" (http://www.lancome—magnifique.com). Tur vēl jādomā, vai Holivudas aktrise, kas vēl nesen piedalījās ironiskā komēdijā par modes biznesa aizkulisēm Sātans Pradas brunčos, reklamē smaržas vai smaržas — aktrisi, bet pasākums izvērties svinīgs, cēls un satraucoši romantisks, pat neskatoties uz klasiskām reklāmas sižeta "banalitātēm". Skaista sieviete dekoltētā tērpā — Heteveja, tramīga kā stirna, piespiedusi pie pikanti dekoltētā torsa smaržu pudelīti, raida aicinošus skatienus svešinieka virzienā, tad traucas pa pils kāpnēm, balansējot uz padsmit centimetru augstiem papēžiem. Bet viņai pakaļ — anonīms, vīrišķīgs skaistulis a la Olivjē Martiness... Viņš, viņa, flakoniņš. "You are unique; you are Magnifique" — "Tu esi unikāla, tu esi brīnumainai!" apgalvo smaržas reklāmsauklis un laikam taču skaistulis. Skaisti līdz banalitātei. Savukārt, Heteveja un Magnifique ir lielisks fons, uz kura savstarpēji izcelties.Ar eksBonda šarmu Ar Pīrsu Brosnanu viss ir daudz vienkāršāk — ne viņš trīsuļo un skatienus raida, ne uz papēžiem viņam jābalansē. Kaut izaicinājumu aktierim, kļūstot par L"Oreal kosmētikas un krēmu līnijas seju, acīmredzot bijis gana. Nezinu, varbūt maldos, bet vīrietis un krēmi man joprojām nešķiet "loģiski", kaut kosmētikas industrijai un smalkiem klerkiem noteikti būs kas iebilstams. Un kas gan eksbondam ko nenospēlēt ainiņu par tēmu — "skaistums nāk no krēmiem"? Brosnans ir izdevumu augstumos, turklāt reklāmas rullīša autori no viņa ir prasījuši tipiski vīrišķīgas darbības — jāšana ar zirgu, biljarda spēle u.tml. Ne tur bundžiņa jāosta, ne baltā ķēpa uz deguna jāziež — mēs taču tāpat zinām, ka skaistums un "antiedžings" pa taisno nāk no bundžiņas! Turklāt, kā apgalvo preses relīze, ko L"Oreal izplatīja, paziņojot par Pīrsa Brosnana kļūšanu par L"Oreal reklāmas seju: "Pīrss iemieso līnijas Men Expert filozofiju — tavas ādas nākotne ir tavās rokās!" Pavisam vīrišķīgi! Savdabīgi, ka Brosnana seju L"Oreal lieto visur pasaulē, tā ir redzēta arī uz Rīgas stabiem, izņemot Ziemeļameriku. Acīmredzot tur Brosnana šarmam un vīrišķīgajai mērķtiecībai ņemt paša ādu savās rokās nav vajadzīgā noieta plašuma.Džūdas plašumi Reklāmas zelta grauds iekritis rokā arī Džūdam Lovam — vienam no populārākajiem britu savas paaudzes aktieriem, vairākkārtīgam Oskara nominantam, kura karjera gan pēdējā laikā ir zaudējusi mērķtiecīgo uzvaras gājienu. Tomēr aromāta Dior Homme Sport veidotāji savu ceļu pie plašākas "starptautiskas auditorijas", īpaši mērķauditorijā no 25 līdz 40 gadiem, redz kopā ar Džūdu Lovu un tiem mežonīgajiem jūras klajumiem, plašumiem, pa kuriem smaržas reklāmrullītī skraidelē efektīgi safilmētais aktieris. Amizanti, ka Džūdas Lova potenciāls tiek izmantots visur pasaulē (arī Latvijā), izņemot paša dzimteni — Lielbritāniju — un valsti, kurā tapušas virkne viņa filmu, — ASV. Iemesls, kāpēc tā, lai paliek Dior Homme Sport kampaņas veidotāju ziņā, kuri par iedarbīgāku seju šajās teritorijās uzskata kādu modeli, vārdā Džo Passavants.Stilīgais Franko Jaunienācējs aktieru ar savu smaržu kategorijā ir Džeimss Franko — tas pats, kurš patlaban ir aktuāls komēdijā Ananasu ekspresis, tas pats, kurš bija lielisks "sliktais" — Harijs Osborns Holivudas Zirnekļcilvēka "seriālā", tas pats, kurš 2001.gadā lieliski nospēlēja leģendāro Džeimsu Dīnu biogrāfiskā ASV veidotā TV filmā. Jaunais Gucci aromāts, šī rudens novitāte, ir otrais no aromātu sērijas, ko Gucci modes namam veidojusi šī modes nama jaunais šefs — Frīda Džanīni. Zīmīgi, ka viņas pirmais aromāts Gucci namā — Gucci by Gucci, kas klajā nāca pērn, lepojās ar izsmalcinātu režisora Deivida Linča veidotu reklāmas rullīti. Smaržas niansēs neesmu kompetenta, taču ar kino gaumi Gucci viss ir labi. (Arī ar muzikālo — smaržas Gucci by Gucci reklāmrullītī izmantota Rosīnas Mērfijas izpildītā Slave To Love.)Patrika iznāciens Tuvākajā laikā ne tikai par smaržu seju kļūs, bet pats ar savu smaržu startēs Patriks Dempsijs. TV seriāla Greja anatomija zvaigzne, kurš pēkšņi izrādījies arī Holivudas romantisko komēdiju iekārots, aromātu izstrādā kopā ar kompāniju Avon. Jaunajam aromātam, kas Dempsija bankas kontu trijos gados papildināšot ar sešu miljonu dolāru lielu summu, klajā jānāk novembrī. (Ņemot vērā, ka Dempsija dzīvesbiedre ir viena no kompānijas Avon radošajām direktorēm, par aktiera izvēli sadarboties ar šo kompāniju var arī nebrīnīties.)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja