Cik labi līdz sīkumam un sadzīviskiem pieradumiem vīri pazīst savas sievas, bērni - vecākus, labākie draugi - viens otru - šo iesaistīto personu loku var paplašināt līdz bezgalībai. Taču tieši uz šādu (neatbildamu, ja ņem vērā tādu sīkumu kā cilvēka spēju nemitīgi mainīties, pielāgoties, mimikrēt…) provē šķetināt filmas Dilemma/The Dilemma autori, starp kuriem režisors Rons Hovards, producents Braiens Greizers un aktrise Dženifera Konelija ir veiksmīgi pazīstami kopš 2001. gada, kad šī trijotne saņēma Oskaru par filmu A Beautiful Mind/Brīnišķais prāts. Šoreiz gan filmā Dilemma runa nebūs vis par ģeniāla zinātnieka smadzeņu dīvainībām, bet gan par laulāto kopdzīves šķietami sadzīviskajiem niekiem. Tā ir komēdija par diviem "vislabākajiem" draugiem pasaulē, kuriem, šķiet, ir izdevies atrast ideālu otro pusīti (Vinsam Vonam - Koneliju, Kevinam Džeimsam - Vinonas Raideres tēloto simpātisko būtni), un četrotne nespēj vien nopriecāties, cik viņu dzīve un bizness ir saulaini. Pa starpu, kā tas tagad jaunā politkorektuma gaisotnē pieņemts, protams, netrūkst pikantu "gejisku" jociņu (kurus var uztvert arī kā privātu apvainojumu) par divu vīriešu pārāk stipro draudzību, kuru "kaps vien šķirs".
Sieva mačo skavās
Līdz brīdim, kad Vinsa Vona varonis pieķer sava labākā drauga sievu mačo paskata alfa tēviņa (sportiskais deju akrobāts Čenings Teitems visā krāšņumā, viņa pleibojam pat vārds atbilstošs - Zips, proti, Rāvējslēdzējs…) apkampienos. Pieķer un pats iegāžas indīgu augu biezoknī - pārpratumu komēdijai maiss ir vaļā! Vai pareizi būtu izstāstīt draugam, ka sieva laiž pa kreisi? Un kāpēc gan viņa to dara? Kādi vēl skeleti skapī ir ģimenei, kuru tu uzskatīji teju par savējo? Lūk, dilemma! Var palūkoties arī uz laulāto sānsoļu problēmu ar rožainākām brillēm - nu kam negadās fikss, nekādas saistības neuzliekošs kniebiens kaut kur sānis? Vārdsakot, mazāk zināsi - labāk gulēsi.
Hovarda filmā aktieri darbojas ar nelieliem pārspīlējumiem, bet korekti - kā nekā viņi visi - Konelija, Raidere, Vons, Džeimss un vēl piedevās pikantā Kvīna Latifa - ir spēcīgi profesionāļi. Taču neatstāj sajūta, ka režisors šauj ar tukšām patronām pa neeksistējošiem zaķiem - sižets kuļas tukšgaitā, varoņiem galgalā nav pat īstu "morāles problēmu" - nu kuru gan šodien pārsteigs sieviete "ap četrdesmit", kas iegādājas ērtu, gados krietni jaunāku mīlnieku? Jā, nepārsteigs nevienu, izņemot varbūt vīru un nez kāpēc arī viņa visvislabāko draugu un biznesa partneri ar iespaidīgu klientu Crysler.
Nobāl uz spēcīga fona
Kas atliek draugiem bēdās (par kuru iemesliem, saprotams, draugi klusē), ja ne pieliet mūli ar alu un provēt izārstēt dabas radītās ekzēmas, kas Vinsa Vona personāžu padarījušas līdzīgu čūlainam "sifilitiķim". Un, protams, turpināt pierādīt, ka abu draugu rūpes vienam par otru ir vīrišķīgas uzmanības izpausmes. Ak jā, krāpnieces vārds ir Ženēva (kā tie amerikāņi kaut ko šitādu izdomā?), pārējie ir normāli cilvēki - čikāgieši Niks, Ronijs, Beta…
Tātad filma bez pretenzijām, filma, kurā var pasmaidīt, ka, redz, "citiem jau nemaz neiet labāk". Vai tas ir daudz vai maz režisoram, kurš veidojis tik izcilas filmas kā Frosts pret Niksonu, Apollo 13, Eda televīzija, Izpirkuma maksa, Grinčs, kas nozaga Ziemsvētkus, - jums vērtēt. Tiesa, Hovarda "ķepai" pieder arī "visšaušalīgākās lubu literatūras ekranizācijas cilvēces vēsturē" - runa, bez šaubām, ir par Dena Brauna opusu Da Vinči kods un Eņģeļi un dēmoni kinoversijām. Brrrrr, taču tik bēdīga gan jaunā komēdija Dilemma nav, bet mazuma piegarša šā kā tā nepazūd.