Koriolāns * * *
Mūsdienu militārās histērijas laikiem pārformatētais Šekspīrs diži nepārliecina – klasiķa cilvēciskās traģēdijas vēriens aizstāts ar aktuālām, kā no TV ziņu kastes izlīdušām plakanām asociācijām, kaut gan dekoratīvajā/ārišķajā ziņā filma stilistiski tīra, nevainojama, asiņaina. Protams, britu aktieri (Reifs Fainss, Vanesa Redgreiva, Džerārds Batlers, arī amerikāniete Džesika Čestina) tradicionāli visaugstākajā līmenī. Atgādina R. Lonkreina mūsdienīgoto Ričardu III.
Marta īdas * * *
Amerikāņu vēlēšanu sistēmas ciniskās aizkulises, stāsts par pelēko kardinālu (informācijas turētāju) milzīgo ietekmi politikā, kurā slepens prezidenta kandidāta morālais sānsolis var maksāt viņam iekāroto posteni, bet informatoram – karjeras izaugsmi. Iepriekšparedzami, banāli, turklāt pagarlaicīgi, kaut gan Raiena Goslinga aktieriskos dotumus, nianšu izspēles bagātību filmā var tikai apbrīnot.
Kara zirgs * * *
Stīvens Spīlbergs kārtējo reizi apliecina sevi ne tikai kā izcilu kinovalodas pārzinātāju (filma ir totāls retro – ziniet, pat atgādina glancētās Mūzikas skaņas ar kameras virāžām, skaistas dabas un dzīvnieku bildēm), bet arī režisoru ar ožu – pēc skandalozas Londonas Nacionālā teātra izrādes motīviem uzbliežot īsteni aizkustinošu tautas kino par to, ka dzīvnieki ir cilvēka vislabākie, uzticamākie draugi.
Eksāmens * *
Dīvaina, lielākoties aizraujoša 2009. gada britu filma līdzība par mikrosociuma – pasaules modeļa – funkcionēšanas mehānismiem. Astoņiem ļoti vēlama amata pretendentiem – sociāli dažādiem tipiem – noslēgtā telpā nākas atbildēt uz vienu jautājumu (papīru nedrīkst bojāt). Izrādās, papīrs ir tīra balta lapa… Tikai līdz fināla kulminācijai intriga izčākst.
Meitene ar pūķa tetovējumu * * * * *
Deivids Finčers desmitgades visvairāk lasīto detektīvķieģeli pasaulē pārstrādājis savu filmu tēmu popurijā, ignorējot Stīgam Lārsonam raksturīgo detaļu pļāpīgumu un politiski slideno liberālismu un atrodot jaunu jēgu: Līsbeta Salandere ir Cīņu kluba anarhista Tailera Dārdena femīnā versija, savukārt reportieris Mīkaels Blumkvists kļuvis par filmas autora alter ego – apjukušu, bezprincipu kabineta liberāli, kurš izsalcis pēc dominējošas sievietes – puiciskā frīka Līsbetas.