Kaut gan šāds gods ir tīrā nejaušība. Diemžēl, baidos, ka filmu gaida komerciāla neveiksme - un tas pēc veselas ķibeļu gūzmas, kas šo projektu pavada jau kopš tā iecerēšanas brīža. Oriģināli Atnācēja režisors Hovards Makeins, kura kaislība ir senlaiku sāgas un varoņteikas, sacerēja scenāriju pērnā gada visdīvainākajam kinonotikumam - Roberta Zemeka pilnībā kompjuterizētajam Eiropas folkloras piemineklim - leģendārajai anglosakšu poēmai Beovulfs. Taču Zemekis savā formāli tiešām satriecošajā animācijas, kaut arī pēc izskata dikti jau nu sintētiskajā kinodarbā par Eiropu mūsu ēras VI gadu tūkstotī, par dāņu karaļa Hrotgara un viņa skandināvu kolēģa Beovulfa cīņu pret ļauno kropli - nezvēru Grendelu (kura dzimums bija, maigi izsakoties, ambivalents, kaut māte šim nejaucenim bija pati Andželīna Džolija ar ķirzakas asti), izmantoja tikai nieka daļu no Makeina scenārija. Makeins mierā nelikās un stāstu par cilvēku cīņu pret nezināmas bioloģiskās cilmes mošķiem ("svešajiem") pārrakstīja par fantasy stila pasaku, no tālas kosmiskas galaktikas pie mežonīgajiem vikingiem nosūtot cilvēkveidīgo "biorobotu" Kainanu, lai tad nu nākotnes cilvēks kopā ar senčiem vikingiem plus no raķetes paķertajiem nākotnes ieročiem cīnītos pret vēl baisāku monstru par Grendelu no Beovulfa. Kā noprotat, Makeins sacerēja tīro fantāziju, "blēņu stāstu lieliem bērniem", un tāpēc, protams, ir drusku dīvaini lasīt scenārista režisora paziņojumus, ka šīs filmas vajadzībām tikuši no Norvēģijas izrakstīti zinātnieki vēsturnieki, kas piešķirtu dekorācijām (mežiem, alām, klintīm) vikingisko jebšu nordisko autentiskumu, un vēl arī lingvisti no Īslandes, kas pārvalda izzudušo norsu valodu, kurā (tak jau lielākai ticamībai) dažas sekundes ekrānā pēc Kainana nosēšanās vikingu zemē senie karavīri mežoņi ar atnācēju parunājas. Tālāk plūstoši pārejot uz angļu valodu. Var jau sūkstīties, ka šis ir izklaides gabals, tāpēc būtu grūti prasīt, lai Makeins rīkotos kā Mels Gibsons, kurš savās grandiozajās kinorestaurācijās Jēzus ciešanas un Apokalipto patiešām lika visiem runāt aramiešu un maiju mēlē. Šis nav tas (lasi: mākslas) gadījums, bet streļalka, kurā bariņš mežoņu vikingu kopā ar kosmosa pārcilvēku atšauj kādu (ne)Zemes izcelsmes riebekli, kas grasās iznīcināt visu dzīvo. Loģisks gan paliek jautājums - kāda joda pēc Kainanam bija jātrencas ar šito mūdzi no sava kosmosa uz mūsu planētu? Un kāpēc īsti to kretīnu nevar iznīcināt pat ar atomieročiem? Vienīgais jautrais moments filmā ir tas, ka kosmiski cilvēcīgo Kainanu piekritis tēlot Džeimss Kavīzels, tāds visai trauslas struktūras aktieris, kurš līdz šim bija pazīstams no lomām īstos "augstās mākslas" projektos (kā Terensa Malika šedevrā Trauslā sārtā līnija, titulloma Gibsona Jēzus ciešanās, Gregorija Hoblita Frekvencē - filmās ar labu gaumi un nopietnu vēstījumu). Bet varbūt arī Atnācējā ir kāds mani nesasniedzis filozofisks mesidžs? Nu, es jau varu pasēdēt zem koka un pagaidīt, kamēr tie vikingi izkaujas…
Skatieties arī: filmas "Outlander" treileri