Laika ziņas
Šodien
Migla

Tieksimies uz plašāku satiksmes tīklu

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Nolaidies uz zemes
N
SCP kļūst populārāka, pieaug politiski neizlēmīgo skaits Ināra Egle Svētdiena, 25. janvāris (2009) 20:30 AA Komentāri: 168 Vērtējums: +26 -1 balss +1 balss Latvijas faktu (LF) janvārī veiktā aptauja notika pēc 13.janvāra mītiņa Doma laukumā, kuru organizēja Sabiedrība citai politikai. Ar to arī varētu saistīt šī politiskā spēka popularitātes kāpumu no 3,4% decembrī uz 4,6% janvārī. Taču satraucošākā LF janvāra aptaujas ziņa ir, ka vairāk nekā puse aptaujāto vai nu nav izlēmuši, par ko balsot, vai arī nepiedalītos vēlēšanās — 36,4% nezina, par ko balsot, 17,8% neietu uz vēlēšanām. Tajā pašā laikā Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) reitings ir noslīdējis līdz 4,0%, ko Latvijas faktu direktors Aigars Freimanis skaidro ar ZZS zaudējumu cīņā par novadu reformu — partijas nostāju pret reformu vēlētājs varēja uztvert arī kā pozēšanu, saprotot to kā liekulību. Saeimā lielāko Tautas partiju janvārī atbalsta tikai 2,5% aptaujāto — līdzīgs reitings ir arī Pilsoniskajai savienībai un koalīcijā esošai TB/LNNK. Premjera partiju LPP/LC atbalsta 3,3% pilsoņu. A.Freimanis min, ka samazinājusies arī Saskaņas centra (SC) popularitāte, no kā nedaudz ieguvusi PCTVL. SC atbalsta kritumu sociologs saista ar to, ka «viņi ilgi sēdēja politiskajā slēpnī un vienkārši gaidīja». Iespējams, ka šos skaitļus arī ietekmējis 13.janvāris, kad «ieskanējusies radikālisma nots». Satraucošajā janvāra aptaujas ziņā, ka vairāk nekā puse aptaujāto vai nu nav izlēmuši, par ko balsot, vai arī nepiedalītos vēlēšanās, A.Freimanis saredz līdzību ar 1995.gada skaitļiem pirms 6.Saeimas vēlēšanām, kas notika pēc Bankas Baltija krīzes. Lielais neizlēmušo skaits arī ilustrējot sabiedrības pasūtījumu — saucienu pēc opozīcijas partiju konsolidācijas. Nevarot izslēgt, ka tā tiek gaidīta arī no valdības partijām. Jau ziņots, ka Latvijas faktu aptaujā par Saeimas pirmstermiņa vēlēšanām 64,3% aptaujāto atbalsta Saeimas atlaišanu, ja tuvākajos mēnešos par to tiktu ierosināts referendums.
CTB
C
Lohs... Kā uzlabot satiksmi Vaiņodē Tu jau pārādīji savas prasmes...
Talonāns
T
Oho,... puika gatavojas pašvaldību vēlēšanām :)
Taleirāns
T
Temats, ko aizskāris autors ir svarīgs un aktuāls jautājums ikvienam cilvēkam, kurš ikdienā vai reizēm, bet piedalās ceļu satiksmē. Neatkarīgi no tā vai gājēja, vai autobraucēja statusā. Kopš 1990.gada, līdz pat šim brīdim ir mainījušies neskaitāmi pašvaldības (Rīgas u.c.) sastāvi - rezultāts - nekāds! Ceļu satiksme (lasīt - arī dzelzceļa, avio un ūdens satiksme) kā ir palikusi padomju mazā skaita transporta līdzekļu līmenī - tā arī ir šobrīd. Katastrofāls ir Rīgas pašvaldības ceļu satiksmes organizētības līmenis - maza pilsētiņa, bet stāvoklis kā lielā pilsetā (Ņujorkā). Kad Rīgas mērs Jānis Birks stājās pie amata pienākumu pildīšanas, tika izteikta apņēmība uzlabot satiksmes organizētības līmeni Rīgā. Ir pagājis zināms laiks - vai Jūs redzat rezultātus? Es rezultātu nedz redzu, nedz jūtu! Es neesmu pilsētplānošanas speciālists, bet ar tādiem esmu runājis (pašvaldības un valsts gan neuzskata par nepieciešamu ar šādiem cilvēkiem runāt), secinājumi - pie "šprices" ir nejēgas un neprašas - rezultāta nav. Vai Birka kungs var argumentēti atbilēt uz jautājumiem, kuri, manā ieskatā, ir vismaz interesanti: 1) kādēļ Vanšu (u.c.) tiltam rīta un vakara stundās netiek mainīts "pieprasītāko" joslu skaits palielinot - mainīgo joslu prinicips; 2) vai ir izstrādāts satiksmes organizēšanas plāns Rīgai tuvāko 10 - 20 gadu vajadzībām; 3) vai bez 6. maršruta ātrgaitas tramvaja un sagrautas koncepcijas par tramvaju ražošanu Rīgā ir plānots attīstīt sabiedrīskā transporta sistēmu un funkcionēšanas kvalitāti; 4) vai esošo katastrofālo transporta ceļu tīrīšana ir paredzēta arī šajā ziemā - šķiet, ka nē; 5) vai satiksmes infrastruktūras uzlabošanai paredzetie līdzekļi ir sadalīti un izmantoti lietderīgi; 6) vai kopējais pašvaldības budžets nevarētu tikt sadalīts savādāk? Šie ir tikai daži jautājumi - iespējams, ka daži niansēti, iespējams - pārāk plaši, bet Birga vadīšanas laiks (priekšgājēji daudz neatšķīrās) ir licis saprast - viņi nezin, ko iesākt! Padoms - parunājiet ar cilvēkiem, kuri ir speciālisti pilsētplānošanas jautājumos, praktiķiem (piemēram, ar taksistiem, kuriem ir pat 30 - 40 gadu stāžs Rīgas ielās, neviens nekad nav runājis) un ciešāk palūkosimies uz to kā un kam tiek dalīta pašvaldības naudiņa. Rezultāti neizpaliks! Veiksmīgu dienu!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja