Ekspozīcijā ir aplūkojamas keramikas skulptūras, zīmējumi un polaroīdu sērija, kurā ir iemūžinātas Ervīna Vurma interaktīvās Vienas minūtes skulptūras. Šajā vispopulārākajā Ervīna Vurma darbu ciklā, kas sākts 1997. gadā, cilvēki aicināti sekot mākslinieka norādēm un uz īsu mirkli kļūt par skulptūrām, veicot dažādas ironiskas, humora pilnas un muļķīgas aktivitātes ar ikdienas objektiem – mēbelēm, apģērbu gabaliem, apaviem, augļiem, sadzīves ķīmijas iepakojumiem.
Galerijā Londonā apmeklētāji var ne tikai redzēt Vienas minūtes skulptūru fotogrāfijas, bet arī paši piedalīties šajā akcijā: uz paaugstinājuma ir novietoti divi spaiņi – baltā spainī ir jāiekāpj, melnais spainis ir jāuzliek uz galvas. Tā jūs kļūsiet par Ervīna Vurma "autorizēto" skulptūru (darbs Dubultspainis uz izstādes laiku ir aizgūts no Teita galerijas kolekcijas).
Cikls Vienas minūtes skulptūras, kas negaidītā veidā atklāj cilvēka ķermeņa skulpturālo potenciālu, ir iedvesmojis rokgrupu Red Hot Chili Peppers klipa Can’t Stop (2002) uzņemšanai: tajā mūziķi iedzīvina Ervīna Vurma darbus no šīs sērijas. Pats mākslinieks uzsver, ka šā cikla darbi bieži tikuši izmantoti un kopēti popkultūrā un plašsaziņas līdzekļos bez jebkādām atsaucēm, taču Red Hot Chili Peppers klipa režisors Marks Romaneks Ervīna Vurma ideju izmantošanai bija saņēmis mākslinieka atļauju. "Tajā brīdī, kad režisors man piezvanīja, es neko nezināju par Red Hot Chili Peppers. Mēs noslēdzām līgumu, un man samaksāja. Autortiesības tika ievērotas, bet agrāk tas nekad netika darīts," stāsta Ervīns Vurms.
Pēdējos trijos gadu desmitos māksliniekam ir izdevies paplašināt tēlniecības robežas un satuvināt skulptūras ar cilvēciskām formām. Ervīns Vurms stāsta, ka viņu vienmēr ir iedvesmojis sirreālisms un absurdisms. Jaunajā keramikas darbu sērijā viņš veido abstraktas formas, kurās var ieraudzīt dažādas ķermeņa daļas (pirksti, ausis, deguns, naba, lūpas u. c.). Plašu atpazīstamību ir guvušas cikla Akmens skulptūras – apsūnojuši akmeņi uz kājām (tās ir gan vīriešu, gan sieviešu kājas; tādējādi katram akmenim ir izteikta personība).
Galerijā Thaddaeus Ropac ir izstādīts "resns" Mini Cooper no sērijas Fat Car. Mākslinieks uzskata: ja cilvēki var pieņemties svarā un zaudēt svaru, arī viņu automašīnas to var. "Turklāt, kad mainās forma, mainās arī saturs un jēga," piebilst Ervīns Vurms. Resno automašīnu sērijā viņš kombinē tehnisko sistēmu (auto) un bioloģisko sistēmu (ķermenis). Šajos darbos ir jaušama patērētājsabiedrības kritika, cilvēku interese par destrukciju un rekonstrukciju, kā arī mūsu paradoksālā apsēstība ar tievumu.
Pašlaik Ervīna Vurma izstāde notiek arī Berlīnes galerijā König (līdz 21. aprīlim).
Informācija: www.ropac.net
Sugas krupis
prieks