Irēne Teorina. Brunhilde ar mopēdu
Irēne Teorina atveidos Brunhildes lomu R.Vāgnera operas Zīgfrīds pirmizrādē 6.VI
Satriecoša zvaigzne dramatisko soprānu vidū. Pārliecina kā dziļi liriska un grezni dramatiska Brunhilde - kritiķi slavē zviedru dziedātāju Irēni Teorini. Viņa piedalījusies jau vairākos Vāgnera opertetraloģijas Nībelunga gredzens iestudējumos un pie mums atveidos Brunhildi cikla trešās operas Zīgfrīds pirmizrādē 6.jūnijā.
Modusies no burvju miega jaunā dimensijā, nu jau kā mirstīga sieviete, Brunhilde dzied tikai plašajā beigu skatā, toties divdesmit minūtēs piedzīvojot grandiozu pārtapšanu. "Sastopoties ar Zīgfrīdu un pirmoreiz pārdzīvojot zemes cilvēka jūtas, viņa tās piedzīvo plašā gammā no bailēm līdz kvēlai mīlestībai, šaubām, ilūziju sabrukumam. Viņa ir apbrīnojama un stipra sieviete, kurai nu jāiekļaujas zemes dzīvē," dziedātāja atklāj tēla attīstību.
Rīgā viņa īpaši izbaudot Operas nama gaisotni. "Tā ir ļoti darbīga: cilvēki šeit mīl savu darbu. Viņi no sirds cenšas, lai es šeit justos labi. Teātros citur bieži valda rutīna un par katru jautājumu jāiet pie cita atbildīgā. Šeit palūdzu Ilzei (LNO solistu koordinatorei Ilzei Sprancmanei - I.L) un viņa vienmēr visu nokārto. Nezinu, kā viņa to spēj, bet viņa ar prieku parūpējas par visu!". Iepazīstot Rīgu kā Vāgnera pilsētu, I.Teorina pabijusi arī Vāgnera ielā un neslēpj apbrīnu par mazas valsts vienīgā operteātra spēku "pacelt" visu milzīgo Nībelunga gredzena ciklu. "Tas ir varoņdarbs! Pirms 20 gadiem pasaulē nebija daudz operteātru, kas to spētu."
Vāgnera balsis parasti mēdz izcelt kā īpašas, taču I.Teorinas repertuārā ir arī Verdi, Pučīni un Mocarta operu varones. Kā viņa to apvieno?
"Es vispār sāku dziedāt ļoti vēlu. Vispirms kļuvu par māti trim dēliem, kuri nu jau ir 27, 25 un 20 gadus veci, un tikai pēc tam mācījos dziedāt. Karjeru operā sāku ar Mocartu. Drīz klāt nāca Verdi un Vāgnera lomas. Joprojām turpinu šo kombināciju. Manuprāt, tas ir veselīgi gan vokālajā, gan cilvēciskajā ziņā, jo liek iedziļināties dažādos vokālajos stilos un raksturos."
Jau pēc trim nedēļām viņa dziedās Izoldes lomu Baireitas festivālā. Tā būs viņas pirmā lielā loma Vāgnera celtajā teātrī, kurā jau kopš 2000.gada viņa redzēta "mazo" valkīru ansamblī.
"Ir viena acīmredzama atšķirība: Izolde ir ekstrēmi gara loma. Lai to dziedātu, ir jābūt garīgi stiprai un lieliskā fiziskajā formā," I.Teorina ar baudu atveido Vāgnera operu sievietes. Tās visas kāpj pāri sociālajai pareizībai.
Baireitas Izoldei sekos trīs Pučīni Turandotas - jauniestudējums Tokijā, Telavivā ar Zubinu Mehtu pie diriģenta pults, Londonas Koventgardenā. Sekos Nībelunga gredzens Vašingtonā un Tokijā. Bet vēl pirms piecpadsmit gadiem operzvaigzne strādāja vienkāršu sociālo darbu, aprūpējot grūtdieņus.
"Tik agri kļuvu māte, ka pat nepabeidzu ģimnāziju. Izaugu laukos: tur nebija koncertdzīves, mūziku dzirdēju tikai televīzijā. Pēc trešā dēla piedzimšanas iedomājos, varbūt es varētu ņemt dziedāšanas stundas?" Skolotāja uzreiz teikusi, ka viņai ir lieliska balss.
Tagad I.Teorina ir dīva. Taču viņai joprojām patīk fiziski strādāt un redzēt rezultātu: mājās pārkrāsot sienas, strādāt dārzā. Viņa ar baudu klausās popmūziku, taču nekad negribētu būt Britnijas Spīrsas vietā, kuras ik solim seko paparaci. "Gribu būt, kas esmu, nevis mediju mākslīgi radīts tēls." Neīstenots sapnis? Atbilde ir tieša: "Es gribētu iemācīties lēkt ar izpletni."
I.Teorina to varētu, jo laukos vadījusi pat traktoru. Dēls bijis šokēts, kad māte, iemēģinot viņa pirmo mopēdu, aiztraukusies kā bulta!
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.