Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Pirmdiena, 23. decembris
Viktorija, Balva

Operas Jevgeņijs Oņegins tiešraide internetā

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
jumors
j
Vai kā patīk termins "režoperists"! Paņemsim lietošanai. Nepiekrītu par Čerņakovu - tur viss bija absolūtos štokos, bez jelkāda ārprāta.
satīrs
s
Par Čerņakova Oņeginu tomēr var strīdēties - nu tur arī tās "zemapziņas apziņas plūsmu spēles" beigās tomēr ir kaitinošas - it īpaši 2. cēliena ballē un divkaujā. Savukārt pēdējais cēliens ar to milzu galdu un kora bezjēdzīgo staigāšanos vispār ir bezformīgs - pat labākie solisti tādā situācijā apjūk un cieš vokālā snieguma kvalitātes. Tad jau labāks ir Čerņakova iestudētais Ruslans - tās Maskavas kritiķiem "pārdrošās plikās bābas" Černomora valstībā tomēr tā jautri sanāca. Tiesa, "Ludmilas ārprāta skats" ar bezgaumīgo histēriju smieklos restorāna oficiantiem līdzīgu mūziķu un koristu ielokā galīgi garām. Režopera ir režopera, tikai reti kad tur tiešām kas dziļi sakarīgs sanāk.
  • 0
  • 0
Apeinis talantīgs
A
Vispār Apeinim labi skan. Tikai atkal kārtējom reizi režisoriskie "vipendrjoži" radīja iespaidu, ka provocētā aizraušanās ar hokejiski muskuļoto mačo tēlu neļauj koncentrēties uz balss maksimāli pilnvērtīgu atklāšanu. Jāni, tikai nenomaldies apkārt valdošo "režoperistu" pašmērķīgajos iestudējumos!
neizturēja stilu
n
Cik varēja interneta tiešraidē redzēt un saprast Žoldaka iestudējumā, tad pašas beigas tomēr nolūza "šokējošu jaunatklāsmju meklējumos". Pilnīga tumsa un tikai dzirdama Apeiņa balss. Nu tad jau varēja kaut vai izdomāt tā - zaudējuma rūgtumā Oņegins paķer no grīdas tur visu laiku vārtijušos to neizprotamo liliputu (vai, cik tomēr trafarets ļaungā gariņa tēls no viņa beigās iznāca..) un noskūpsta, tā teikt - "O žalkij žrebij moi"! :)
Azza
A
Šī daļa man patīk :) efektīgi!
kāds preses dienests?
k
Kura teātra preses dienests šo informāciju ir sagatavojis? Ja tas ir LNO sadarbības projekts, tad tā arī vajag rakstīt. Pretējā gadījumā atkal nav skaidrs - LNO gatavo solistus karjerai un panākumus kaldina citu valstu teātriem? Tas, ka Žagars uz Permu šajās dienās notinies, vēl jau nenozīmē, ka tagad visa mūsu KM apkalpo Krievijas visu līmeņu skatuves.
KulturasDiena
K
Mēs to sagatavojām, atsaucoties uz Mihaila teātra preses dienesta mums atsūtīto informāciju :)
  • 0
  • 0
Darbība pārcelta uz....
D
Šīvakara Oņegina uzvedumā Mihailova teātrī darbība acīmredzot pārcelta uz pagājušā gadsimta vidu kaut kur uz Dienvidukrainas vai Krievijas dienvidu mapilsētu. Tādēļ arī 2. cēliena balles skatā visiem, bet sevišķi Apeinim likts neveikli tvistot (stulbi izskatās no malas - acīmredzama Čaikovska mūzikas ritma un stilistikas nesakritība ar iestudētāja "vīziju"). Interesanti, ko tādu "jaunu un vērtīgu" šajos konkrētajos režijas skolnieciskos murgos Jānis ir atklājis? Vai arī pagaidām neko darīt, jāapspiež savs hokejista skarbais tiešums sava pašreizējā "smaržīgi ģeniālā" bosa priekšā, kamēr nav pieklājīgs angažaments ārpus Latvijas izveidojies?
Žagaram - lāča pakaļa, Žoldakam - ā
Ž
Jā, "fantāzijas augstā stilā" šovakar arī uz Mihailvoska teātra skatuves - ja Žagaram Apeiņa prototips lāčādā ar pliku pakaļu bija Tatjanas sapņu tēls, tad Andrīīījam Žoldokam - flautu spēlējošs āzis kā kvazimodiska Pāna parodija! Nu, vai tad nav iemesls rēcienam priekš izglītota cilvēka?
Melnais krauklis
M
Šī, iespējams, ir pati atraktīvākā vēstules aina, kādu man jebkad nācies redzēt šajā operā, kurā notiek tik daudz kas, pa skatuvi grozās tik daudz cilvēku un tiek lieti tik daudz iepriekš neparedzamu rekvizītu. Neko nesapratu, atskaitot visai klišejisko ledusskapja, ledus un aukstās dušas tieši uz galvas simboliku, pārējo gan nē. Ko tur tas pundurītis klapēja?
Zīlītis
Z
Kraukļa komentārs labi atklāj "režijas teātera" absurdo pieeju - radīt kaut kādas darbības imitāciju, kurai dziļākas jēgas nav. Bet, ja nav jēgas, tad - aizveram actiņas un baudam pašu mūziku (ja ir labs izpildījums).
  • 0
  • 0
Azza
A
Skan labi :)
Skan labi?
S
Diemžēl interneta translācijā skaņa ir diezgan nedzīva - nevar saprast, vai Tatjanas un Olgas solistes ir tiešām labas vai tikai pieklājīgas.
  • 0
  • 0
Ka "melnais gulbis"
K
ar "uztaisītu" pohaina mērgļa seju kārtēji mazpārliecinošā Žagara tipa iestudējumā mūsu Jānītis tā ļeņingradiešu iestudējumā nupat uznāca - šķiet, nekas patiešām labāks vairs arī nebūs... :(
Pieslēdzieties!
P
Nu jau tur iet vaļā - pirmajās ainās kā "īpašs režisorisks akcents" ir Černomoru parodējošs liliputs. Ko tas nozīmē - laikam jāprasa Žagaram, Holtenam un Ieviņai Ancenai? Pagaidām darbība risinās "dzīvokļa remonta atmosfērā". :):):)
Minjons
M
Čaikovska mūzika! - gaidu vakaru.
vohomurka
v
Tas, ka vienmēr var būt sliktāk, ir skaidrs kā diena. Bēdīgi, ka tās labās lietas un darbi nav ar uguni sameklējami - katrs skunstnieciņš jūtas "kreatīvs" un "ģeniāls", ķērnādams patiešām sen radītus izcilus mākslas darbus. :((
Pagaidiet
P
Visi šie iepriekš uzskaitītie "Oņegina" varianti, kopā ņemti, nestāv līdzās Bavārijas Valsts operas Minhenē interpretācijai (K. Opolais tajā dziedās Tatjanu nākamajā sezonā), kurā visa konflikta atslēga ir Oņegina un Ļenska homoseksuālās attiecības - tāpēc Oņegins atraida Tatjanu, kura principā tikai jaucas pa vidu kā tāds piektais ritenis, un divkauja starp abiem izceļas tāpēc, ka Oņegins Tatjanas vārdadienas ballītē (tieši tā, jo darbība atkal jau pārnesta uz aptuvenām mūsdienām) publiski noskūpstījis Ļenski, kurš izmisīgi slēpj savu patieso orientāciju no sabiedrības, tajā skaitā šai slēpšanai kalpo arī viņa saderināšanās ar Olgu. Režisors Kšištofs Varļikovskis skaidro savu interpretāciju ar paralēlēm, kādas viņš vēlas saskatīt starp Oņeginu un operas komponistu P. Čaikovski. Tā ka var būt arī vēl daudz daudz ļaunāk, kā mēs vispār spējam iedomājāmies.
Vēl labāk
V
"režisoriski drosmīgā" iestudējumā likt Otello beigās apprecēties ... ar Jago, fonā izgaismojot plakātus par viendzimuma "laulību" atbilstību laika garam. Un Dezdemona lai nokrīt beigta ar sirdstrieku! :):):)
  • 3
  • 0
Vārds
V
Nu ja. Līdzīgi būtu iestudēt Dž. Verdi "Otello" tā, kā tas uzrakstīts tekstā un mūzikā, bet likt Otello uz skatuves Dezdemonas vietā nožņaugt, piemēram, Jago. Un lai stulbā publika sēž un blisina acis, ka grūti atrast jebkādu izskaidrojumu, ka starp to, ko redz, un to, ko dzird, nav nekā kopīga.
  • 2
  • 0
Punktam
P
Ne, zaķīt, viduslaiki bija sen (kaut vai pats Puškina darbs un mūzika tapuši 19. gs. - kad bija viduslaiki!), bet, ja režisors liek skatītājiem vērot skatuves darbības, kuras ir klajā pretrunā tekstam un mūzikai, to var uzskatīt par bezkaunīgu un šarlatānisku muļķošanu. Daudz ko var mainīt, interpretēt un meklēt jaunas nianses klasikā, bet, ja iestudē jau esošu mākslasdarbu, nevis rada pats savu jaunu, tad tomēr jāņem vērā jau esošā mākslasdarba tēlu attiecību sistēma, kura ir tā invariablā formā. Uz skatuves jau var darīt visu ko, bet šizofrēniski ir tas, ka mūzika un tēlu teksti tam klaji pretojas, piemēram, mūzikā Ļenskis ir traktēts kā gaišais pozitīvais un godīgais tēls, bet, ja viņš minētajā versijā vēl publiski paziņo, ka izsauc uz divkauju Oņeginu par lakstošanos ap Olgu (un tas ir tas, ko šis tēls runā, pat, ja režisora gribas vadīts dara kaut ko citu), viņš kļūst par nožēlojamu memļaku un nelieti. Otrs - zūd jebkāda operas beigu daļas loģika, kāpēc Oņegins pēc tam lien pie precētās Tatjanas atpakaļ un atzīstas viņai savā kvēlajā mīlā. Ja tik ļoti gribas mainīt tēlu attiecību struktūru, nemainot mūziku un tekstu, šādas klajas pretrunas ir neizbēgamas. Un skatītājs jūt, ka režisors ir atvēzējies nez cik tālu, bet zarna bijusi ļoti, ļoti par tievu, lai to īstenotu. Tur jau ir problēma, nevis aizspriedumos. Es labprāt gaidītu un gribētu kādu operu par homoseksuālistu tēmu, bet tad jāraksta oriģināldarbs, nevis jācenšas aiz matiem pievilkt tai kāds jau eksistējošs, vai vismaz tāds no eksistējošajiem, kurš nav savā struktūrā tik cieši noteikts kā šis. Aizspriedumi ir nevis pret tēmu, bet gan pret māksliniecisko mazspēju, kura aprobežojas ar kaut kā šokējoša, bet būtībā konsekventi neīstenojama pamešanu gaisā. Par viduslaikiem galīgi aizlaidāt greizi - arī bezjēdzīga diskusijas pārnešana uz kaut kādu laiku, ar kuru tai nav nekādas saistības.
  • 5
  • 1
.
.
A ko? baigi interesantā versija? Kas tur ļauns? Jūs Viduslaikos dzīvojat?
  • 1
  • 6
Vēl viens
V
Pēc Čeņakova samocītajām fantāzijām Maskavas Lielajā un Žagara provinciālās izgāšanās LNO tagad vēl viens Oņegina "drosmīgi stulbs traktējums" būs? Būs žēl, ja Apeinim atkal kārtējā režisoriskajā neveiksmē būs bijis jāpiedalās.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja