Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +3 °C
Daļēji saulains
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Operu “Pīķa dāma” diriģēs Kirils Karabics

Viens no spožākajiem jaunās paaudzes diriģentiem Kirils Karabics diriģēs Latvijas Nacionālās operas izrādi "Pīķa dāma" 12. un 20. decembrī. Ukraiņu izcelsmes diriģents Latvijas Nacionālajā operā viesosies pirmo reizi, viņa interpretācijā “Pīķa dāma” skanēs arī LNO viesizrādēs Luksemburgas Lielajā teātrī sadarbībā ar Luksemburgas Filharmonisko orķestri.

K.Karabics ir ievērojamā ukraiņu komponista Ivana Karabica dēls. Viņš absolvējis Lisenko Mūzikas vidusskolu Kijevā, turpināja studijas Ukrainas Mūzikas akadēmijā pie Romāna Kofmana, bet 1995.gadā sāka studijas Vīnes Mūzikas augstskolā, kur pēc piecu gadu mācībām ieguva orķestra diriģenta diplomu. Meistarību viņš papildinājis Štutgartes Baha akadēmijā pie Helmūta Rilinga un Petera Gulkes.


K.Karabics ir Strasbūras filharmoniskā orķestra galvenais viesdiriģents, 2002.-2005.gada sezonā bijis diriģents Francijas Radio orķestrī, bet 2009./2010.gada sezonā kļūs par Bornmutes Simfoniskā orķestra galveno diriģentu
2008./2009.gada koncertsezonā K.Karabica darbībā spilgtākās pieturzīmes ir debijas pie Bordo, Bādenbādenes un Fraiburgas, Hjūstonas simfonisko orķestru pults. Pēc veiksmīgās uzstāšanās ar Londonas filharmonisko orķestri K.Karabics pie šī orķestra pults tiek gaidīts 2010.gadā. Kā operdiriģents K.Karabics debitēja Ženēvas operā, bet šovasar debitēja Glainbornas operas festivālā Pētera Čaikovska operā “Jevgeņijs Oņegins” — Jurovska muzikālajā iestudējumā, kurā Tatjanas lomu atveidoja izcilais latviešu soprāns Maija Kovaļevska. 2009.gada decembrī viņš debitēs Lionas operā ar D.Šostakoviča “Moskva, Čerjomuški”.


“Mans likums – nekad nebūšu diriģents diktators. Sasniegt radošus mērķus ar diktatora ceinīgiem līdzekļiem ir ceļš uz nekurieni. Mūsdienās diriģentam jādarbojas citā komunikāciju līmenī, izprotot ne tikai skaņdarba muzikālo lasījumu, bet arī intuitīvi sajūtot kolektīva noskaņu nianses. Diriģentam nav tiesību uzvesties kā Musolīni, jo jebkurā brīdī diriģentu var nomainīt, atšķirībā no orķestra mūziķa, kurš paliks savā vietā”, tā par savas darbības pamatlikumiem intervijā Ukrainas laikrakstam “Zerkalo nedeli” teica K.Karabics.  „Operā režisora un diriģenta sadarbība ir kā savdabīga enerģētiska apmaiņa. Tikai tad, kad ir sajūta, ka tev imponē režisora koncepcija, rodas sajūta un spēja iemiesot režisora enerģētiku mūzikā. Ja šāda kontakta nav, tad profesionāli veicu savu darbu, īpaši neiedziļinoties režisora iecerē.”

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja