Pāri ne tikai radošajā, bet arī privātajā dzīvē veido Eidens Beikers (Aidan Baker) un Līa Bakarefa (Leah Buckareff). Kopš 2005.gada, kad Beikers sāka saņemt arvien uzstājīgākus lūgumus uzstāties dažādās vietās pasaulē, abi muzicē kopā, jo idejas, kuras iesākumā viņš radīja vienatnē, koncertos realizēt būtu bijis ārkārtīgi grūti.
“Muzicēt es sāku visai sen, pirms gadiem piecpadsmit, divdesmit. Tolaik pirmoreiz iepazinu Godflesh un Swans. Manas pirmās kompozīcijas vairāk līdzinājās “dziesmām”, vismaz uzbūves ziņā. Taču tad manī radās vēlme pēc kā smagāka, trokšņaināka. Manuprāt, šāda mūzika šobrīd piedzīvo atdzimšanu, jo tā ir piedzīvojumiem pilna,” kādā intervijā stāsta pats Beikers.
Runājot par spēku apvienošanu ar savu dzīvesbiedri Līa, Beikers uzskata, ka bija “pienācis laiks izvest Nadja ārpus studijas”. Ja pirms tam duetu veidoja Eidens un četru celiņu lenta, tad Līa, uzņemoties basģitāristes un daļēji arī vokālistes lomu, ļauj idejai par Nadja materializēties gan ierakstos, gan koncertos. Turklāt, kā uzsver Beikers, biezie skaņas slāņi katrā koncertā tiek patiešām klāti, nevis atskaņoti iepriekš ierakstīti motīvi. “Vienīgais, kuru atskaņojam iepriekš ierakstītu, ir bungu celiņš. Visu pārējo mēs spēlējam vai radām “dzīvajā”. Cenšamies vairīties no programmētu vai jau ierakstītu skaņu izmantošanas, jo tas šķiet tā kā neīsti, mākslīgi...” savu pieeju pamato Beikers.
Iespējams, vārdu salikums “eksperimentāli smagnēja” (vai otrādi) par dueta radīto mūziku nepasaka neko. Tikpat iespējams, tas pasaka gana daudz, neļaujot prātuļošanai par Nadja’s žanrisko piederību atdurties neskaitāmu svešvārdu jūklī. Dueta mājaslapa min, ka “Nadja savā mūzikā aptver experimental/drone, ambient, shoegaze, kā arī doom metal žanru plašumus”. Par spīti tam, ka jau sāk izklausīties sarežģīti un pat mulsinoši, jāsaka: “... un ne tikai”.
"Domāju, grupām, kas muzicē klasiskā doom manierē, mūs var pielīdzināt noskaņas un atmosfēras kontekstā, taču Nadja's kompozīcija un struktūra ir pavisam citāda," komentē Beikers. Parasti iekavās aiz grupas nosaukuma nezinātājiem tiekot piedāvāts “ambient doom” apzīmējums, kurš neesot obligāti jāasociē ar metal. “Esmu saskāries arī ar “doom-gazer”, kas personīgi man likās asprātīgs,” smejas Beikers.
Izdodot ierakstus, Eidens un Līa līdz šim bijuši ne mazāk ražīgi par dažādos apzīmējumus domājošajiem kritiķiem un ierindas klausītājiem. Sadarbībā ar Alien8 Recordings, The End Records, Conspiracy Records un vairākām citām izdevniecībam izdoti teju trīsdesmit gan LP (long play – no angļu val.), gan EP (extended play), gan split (kopējs ieraksts ar citu/ citām apvienībām vai solo māksliniekiem) ieraksti kompaktdiska un vinila formā. Atsevišķa stāsta vērts ir Beikera kā solo mākslinieka, dzejnieka un rakstnieka paveiktais, kura kvantitatīvā izpausme izputinātu pat turīgāko un zvērinātāko melomānu. Līdzās neskaitāmiem solo ierakstiem CD-R matricās, vairākiem stāstu un dzejoļu krājumiem, Beikera radošajā biogrāfijā atrodams ieraksts “komponējis mūziku Penderecka Stīgu kvartetam un Aksbridžas kamerkorim”.
Nadja uzstāšanās Rīgā būs viena no trim Baltijas valstu galvaspilsētās. Ieeja koncertā E. Smiļģa Teātra muzejā (E. Smiļģa iela 37/39) no 19:00, tā sākums – 20:00.
Biļetes nopērkamas Bezrindas.lv. Tikai pirmo 30 BIĻEŠU cena – 5LS. Tuvojoties koncertam tās kļūs dārgākas. Biļešu skaits ierobežots.
Vairāk informācijas: