Lai arī savulaik pasākumu organizētāji centās vērību šai dziedātājai pievērst ar skaļiem saukļiem, dēvējot par Novosibirskas brīnumbērnu (meitene esot dziedājusi jau šūpulī, un jau trīs gadu vecumā izlasījusi dekadentisko viduslaiku sacerējumu Gargantija un Pantagriels), tagad šādi fakti nešķiet svarīgi — vismaz tiem, kas jau dzirdējuši gados jaunās, taču pieredzes bagātās mākslinieces uzstāšanos. Arī Latvijā Pelagejas vārds nav svešs — jau iepriekš viņa uzstājusies dažādās mūsu valsts koncertzālēs, un 17.augustā atkal kāps uz Dzintaru koncertzāles skatuves, uzstājoties ar jaunāko koncertprogrammu.
Nebaidās eksperimentu
Pelageja ir unikāla — vienā veselumā viņa savij slāvu fokloru, rokmūziku, austrumnieku un ziemeļu iedzīvotāju etniskos muzikālos motīvus, kā arī nekautrējas no spilgtākajiem popmūzikas paraugiem. Var, protams, Pelagejai uzlikt tik vispārinošo, vienlaikus neko neizsakošo zīmodziņu world music (pasaules mūzika), tāpat kā to daudzi mēģina darīt ar pašmāju Iļģiem vai balkānieti Goranu Bregoviču, taču Pelageja un viņu pavadošā grupa, kas nodēvēta dziedātājas vārdā, ir kas vairāk. Daudzi mūzikas kritiķi viņu nodēvējuši par dabas balsi — savādāk arī to nenosaukt. Padzīvojušas sievietes viedums viņas izpildījumā mijas ar bērnišķīgu spriganumu, un plašās balss iespējas — trīs oktāvas! — ļauj tai skanēt gan kā cīruļa treļļiem, gan pielijušu egļu zaru čukstiem mijkrēslī. Īpašu viņas priekšnesumu padara pavadošās grupas izpildījums — brīžiem skan pamatīgi smagā roka ģitārrifi, brīžiem tik etniskas tautas melodijas, ka var pat noticēt, ka sēdi kādā sādžā, klausoties vietējo muzicēšanā… Pelageja arī nebaidās savienot moderno skanējumu ar senajām tradīcijām, radot pati savu, unikālo stilu. Savulaik Pelageja eksperimentējusi ar vai visiem muzikālajiem žanriem — izveidota koncertprogramma ar Depeche Mode dziesmu kaverversijām, tāpat pirms pāris gadiem Pelageja uz skatuves kāpusi kopā ar Krisu Normanu, duetā izpildot viņa lielāko hitu Stumblin’ In (pati dziedot krievu valodā). Viņa izpilda arī Vladimira Visocka pazīstamo Marusjas dziesmu, koncertā Latvijā pirms pāris gadiem skanējusi arī versija par Pink Floyd daiļradi. Taču tomēr Pelagejas lielākā veiksme un pamatu pamats ir folklora, kurā viņa smeļas iedvesmu arvien jauniem un jauniem skaņdarbiem — lielākoties izmantojot slāvu un kazaku motīvus. Un viņas izdarīto novērtē ne tikai mūzikas profesionāļi (savulaik viņai sadarboties piedāvājis pat Hosē Karrerasa menedžeris). Vēl, pirms bija iznācis pirmais Pelagejas mūzikas albums, Krievijas neatkarīgās mūzikas scēnā entuziasti izplatīja albumu ar viņas dziesmu ierakstiem. Taču jau 2003.gadā iznāca dziedātājas debijas albums, tam 2006.gadā sekoja Meitenes dziesmas (Ģevuškini pesņi), un patlaban Pelageja ar grupu strādājot pie jaunā albuma.