"Mazulītei" ir smalkjūtīgs raksturs, taču savā dzīvē viņa jau ir tik daudz ko piedzīvojusi! Īsts Ņujorkas kalums! Viņu ir grūti pārsteigt. Par Baby Dee un viņas dzīves ceļu var stāstīt ļoti daudz, bet efektīvākais paņēmiens, lai ievilinātu publiku mūziķes koncertā, ir vienkārši nosaukt maģisko vārdu — Entonijs, Entonijs Hegertijs. Baby Dee ir Entonija domubiedre, līdzgaitniece un draudzene, kura piedalījās viņa grupas Antony & The Johnsons ierakstos. Ņujorkas gars Entoniju Rīgā mēs tā arī nesagaidījām, bet sajust Ņujorkas eksperimentālās kultūras elpu varēs Baby Dee vienīgajā Baltijas koncertā, kas šodien, 20.novembrī, notiks Dirty Deal Cafe, kas atrodas spīķeros. Šis koncerts atklās Mazulītes Dī Eiropas turneju, kas veltīta albuma Safe Inside The Day iznākšanai. Baby Dee ir 55 gadus vecs ekstravagants frīks — transseksuālis ar spilgtu biogrāfiju. Māksliniece dzimusi Klīvlendā, bet par ielu performanču leģendu kļuvusi Ņujorkā. Turpat desmit gadu viņa strādāja katoļu baznīcā — spēlēja ērģeles, vadīja kori, nodarbojās ar bērniem. Baby Dee dzīvē bija periods, kad viņa vēlējās kļūt par profesionālu kokā kāpēju. Entonijs reiz nodēvēja Baby Dee par savu mūzu, par cilvēku, kurš viņam palīdzējis īstenot daudzas muzikālas ieceres ar Antony & The Johnsons. Entonijs patlaban ir slavenākais Ņujorkas pagrīdes kultūras veterāns — 90.gados viņš rīkoja performances, kurās piedalījās transvestīti, transseksuāļi, geji un dzimuma mutanti. Unikāls talants palīdzēja viņam kļūt par zvaigzni arī populārajā mūzikā, par XXI gadsimta pieprasītāko vokālistu, kura mūzika pieder mūsdienu mākslas kategorijai. Baby Dee ar Entoniju iepazinās, kad viņa dejoja kailām krūtīm Ņujorkas Pyramid klubā. "Es sevi neuzskatu par Entonija mūzu. Es viņam palīdzēju ar aranžējumiem, piedalījos Antony & The Johnsons pirmā albuma ierakstā un dažos koncertos," stāsta Mazulīte Dī. "Viss bija gluži otrādi — Entonijs ir mana mūza. Kad viņš man atskaņoja dažus no saviem ierakstiem, es gulēju viņa gultā, klausījos un visas acis izraudāju. Tas ar mani nenotiek bieži."Māksla dzīvo ielās Pirms kļūšanas par savu dziesmu izpildītāju Baby Dee bija ielu māksliniece gan ASV, gan Eiropā. Visbiežāk viņa spēlēja arfu vai akordeonu, sēžot uz sava milzīgā trīsriteņu velosipēda. "Atceros brīdi Amsterdamā, kad braukāju apkārt ar šo velosipēdu. Gribēju uztaisīt šovu, kas vairāk līdzinātos teātrim, nevis prastai diedelēšanai, bet nezināju, kā to izdarīt. Gribēju visu mainīt. Gribēju nevis smīdināt cilvēkus un izspiest no viņiem naudu, bet gribēju, lai viņi nezinātu, kā reaģēt uz manu darbību — smieties vai raudāt," saka Baby Dee. "Vispār jau bija ļoti jautri. Es biju ļoti mobila un kustīga. Nekad negribēju būt tradicionāla ielu māksliniece, kura stāv uz stūra un vienkārši spēlē. Mana ideja bija labā nozīmē uzbrukt gājējiem — es uzlidoju cilvēkiem kā vanags, gribēju apmulsināt viņus ar savu arfas solo, lai viņiem liktos, ka mūzika nodārdējusi no debesīm. Vai arī mani interesēja tāds variants — es okupēju kādu ielas kafejnīcu, trīs minūšu laikā pārvēršu to par savu kabarē un pēc tam tikpat ātri pazūdu." Ar agresivitātes vai homofobijas izpausmēm Mazulīte nav saskārusies: "Es spēlēju visur kur, gadījās arī kas traks, taču labā bija vairāk nekā sliktā." Pati Baby Dee ar smaidu atceras iespaidīgu ielu mākslinieku, kurš plosījās pie slavenās Kārnegija zāles Ņujorkā: "Viņš bija pilnīgs lunātiķis — viņš dziedāja operu ārijas ļoti skaļā balsī. Viņš aizšķērsoja ceļu cilvēkiem un kliedza ārijas viņiem virsū — viņš bija Dons Žuans, bet katra sieviete uz ielas viņam bija Donna Anna. Viņš bija šausmīgs vokālists ar trakām acīm. Viņš bija plikpauris un zīmēja sev uz galvas matus! Baisi!"Mazulītes sapņi Baby Dee sāka nodarboties ar dziedāšanu "personisku iemeslu dēļ" — disku izdošana bija gandrīz vienīgā iespēja pelnīt naudu. 2000.gadā viņa nosūtīja savas dziesmas Entonijam — cerībā, ka viņš tās ierakstīs. Entonijs tās pārsūtīja tālāk savam draugam britu mūziķim Deividam Tibetam, kurš pārliecinājis Baby Dee pašu ierakstīt savas kompozīcijas. "Negribēju būt dziedātāja, es nevarēju iedomāties, ka būšu spējīga dziedāt tās dziesmas no visas sirds, kā to varētu izdarīt kāds brīnišķīgs vokālists — Entonijs vai Marks Almonds. Es joprojām sapņoju par to, lai manas dziesmas ierakstītu citi talantīgi mūziķi — šā mirkļa dēļ arī dzīvoju," atzīst Baby Dee un uzsver, ka sacer gaišas mīlas dziesmas. Angļu mūziķis Deivids Tibets, kurš ir grupas Current 93 līderis, savulaik izdarīja ļoti daudz Antony & The Johnsons daiļrades popularizēšanā. D.Tibets ir izgudrojis mūzikas žanru "apokaliptiskais folks" un ir savācis talantīgu frīku kolekciju, ko papildinājusi arī Baby Dee. Viņa turpina koncertēt arī Current 93 sastāvā un piedalīties D.Tibeta rīkotajos festivālos. Uz skatuves Baby Dee jūtas vienlaikus gan kā cirka klauns un vodeviļas aktrise, gan kā nopietna mūziķe. "Pieredze, ko esmu guvusi, strādājot ielās, man ļoti palīdz. Varbūt izskatos trausla, bet, ticiet man, es tāda neesmu! Varu būt ļoti mierīga — līdz brīdim, kad cilvēki sāk mest uz skatuves alus pudeles un var trāpīt man pa galvu. Vienīgais, kas mani tiešām var aizskart, ir emocionālās saiknes trūkums ar publiku. Man ir grūti, ja jūtu, ka mani nesaprot." Baby Dee dziesmas nav tik melodiskas un maģiskas kā Entonija šedevri, bet tajās ir gan folks, gan Tomam Veitsam raksturīgas harmonijas. Baby Dee kompozīcijas ir melanholiskas un pat akadēmiskas — mūziķe bieži runā par savu "anahronismu" un par to, ka viņai ir ļoti maz kopīga ne tikai ar mūsdienu, bet arī ar XX, XIX un XVIII gadsimta mūziku. Tāds, lūk, brīnums Rīgā būs jau šovakar!
Šodien Dirty Deal Cafe spīķeros uzstājas muzikālās performances zvaigzne Baby Dee
Baby Dee ir varenas miesasbūves cilvēks ar lielām rokām, iespaidīgām krūtīm, neglītiem zobiem un traku frizūru — šī simpātiskā varone līdzinās klasiskai bufetes darbiniecei vai Bokas jaunkundzei. Baby Dee ir pusmūža sieviete, kura kādreiz bija vīrietis. Viņa ir performanču zvaigzne, mūziķe un māksliniece.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.