Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Operas Adriāna Lekuvrēra jauniestudējuma recenzija. Mīlas, greizsirdības un intrigu kvadrāts

Frančesko Čilea. Adriāna Lekuvrēra. Jauniestudējums Latvijas Nacionālajā operā. Diriģents Mārtiņš Ozoliņš, režisors Vensāns Busārs. Nākamās izrādes 13. septembrī, 14., 20. oktobrī, 19. novembrī, 21. decembrī, 24. janvārī un 18. februārī

Inese Lūsiņa

****

Beidzot LNO tapis no viessolistiem neatkarīgs iestudējums, jo visās lomās ir gatavi izpausties LNO trupas vai vietējie ārštata dziedātāji. Liktenīgajā mīlas, greizsirdības un intrigu kvadrātā pirmizrādē 9. jūnijā gan bija divi viesi, taču tieši mūsu Tatjanas Trenoginas (titullomā) un Rinalda Kandalinceva (nesavtīgi mīlošais Mišonē) sniegums bija visspilgtākais un profesionāli kvalitatīvākais. Teodora Ilinkaja (Mauricio) tenors 1. cēlienā skanēja bīstami saspringti, forsēti, caur pārvarētu aizsmakumu, savukārt mecosoprānam Karmenai Topčiu pietrūka valdonīgajai Bujonas hercogienei atbilstoša vēriena, vokālās "gaļas". Tatjanai Trenoginai Adriānas loma izdodas gan vokāli (dramatiskās krāsās), gan aktieriski, vienā personā dziedātāja apvieno dīvu un karsti mīlošu sievieti. Efektīgs ir Fedras lasījums, ko vainago patētiskas soprāna notis. Spilgti raksturi ir Dainis Kalnačs (abats Šazējs), Edgars Ošleja (Bujonas hercogs) un Dace Volfarte mīmiskajā konkurējošās dīvas Diklo jaunkundzes tēlā. Mārtiņa Ozoliņa vadītais orķestris ir emocionāli izteiksmīgs psiholoģiskās drāmas dvēseļu spogulis. Beidzot ir sagaidīts vizuāli tīrs, estētisks iestudējums, kas respektē mūziku. Scenogrāfijas nosacītība paplašina laiktelpu, kurā ir iespēja spoguļoties arī skatītāju iztēlei.

Atis Rozentāls 

***

Izrādes otrā sastāva (18. jūnijā) centrā ir vokāli un aktieriski pārliecinošā Jūlija Vasiļjeva (Adriāna), kuru sekmīgi atbalsta Artjoms Safronovs (Mauricio) un Jānis Apeinis (Mišonē). Sadzirdamas grūtības vokālajā ziņā ir rumāņu viesmāksliniecei Karmenai Topčiu, kuras Bujonas hercogienes tēlam pāri nodara arī kostīmu māksliniece Klāra Pelufo-Valentīni. Muzikāli iestudējums turas kopā itin labi, kaut brīžiem solistu un orķestra saprašanās nešķiet perfekta. Izrādes koptēls ir abstrakti glīts. Princips "teātris teātrī" ir vietā, kaut gan tas ir realizēts diezgan dekoratīvi un vispārināti. Neesmu pārliecināts, ka pats labākais risinājums izvērstajai baleta ainai ar bērnu priekšnesumu ir rādīt to it kā no aizkulisēm: zālē sēdošais skatītājs redz tikai gatavošanos uznācienam, bet gandrīz neko no pašas uzstāšanās, un diezgan ātri iezogas garlaicība. Abstraktā režija ietekmē arī tēlu attiecības, kurās trūkst kaislības un jūtu ķīmijas. Tādējādi režisors Vensāns Busārs, kura Karmelīšu dialogi LNO nostiprināja viņa kā laba inscenētāja reputāciju, pasper solīti atpakaļ. Solistiem ir radīti apstākļi netraucēti dziedāt, jo mizanscēnas ir statiskas, taču dzīvā nerva pietrūkst, un nākas ļauties melodramatiskam sentimentam, ko piedāvā librets un mūzika.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja