Liepājas teātrī aizvadītajā sezonā vidēji katru otro dienu tika spēlēta izrāde. "Un tas, ņemot vērā, ka teātrī ir tikai viens spēles laukums," pievērš uzmanību Liepājas teātra valdes priekšsēdētājs, režisors un aktieris Ivars Lūsis.
Viņš ir gandarīts par aizvadīto 101.sezonu, kurā ir "metodiski strādāts, lai sakārtotu lietas", sākot no ugunsdzēsības sistēmas (kuras dēļ teātri draudēja slēgt), beidzot ar radoši stratēģiskiem jautājumiem. I.Lūsis ir pārliecināts, ka Liepājas teātrī panākta izkustēšanās no zemākā punkta: "Liepājas teātris bija ilgi grimis, bet tagad ir atspēriena punkts un sākas kustība augšup". Šosezon bijuši deviņi jauniestudējumi, tika parādītas 182 izrādes (pagājušo sezonu - 179). Krietni audzis skatītāju skaits, turpināt tos piesaistīt būs viens no galvenajiem uzdevumiem jaunajā sezonā. Ieņēmumi gandrīz dubultojušies, jo paaugstinātas arī biļešu cenas, preses konferencē Liepājas teātra pārstāvniecībā Jēkaba kazarmās mediju pārstāvjus informēja I.Lūsis. Tehniskā ziņā - teātris par savu "lielāko rūpju un sāpju bērnu" uzskata centienus iegūt vēl vienu spēles laukumu. "Ikvienam, kurš pārzina teātra specifiku, nav noslēpums, ka mazā zāle paver jaunas iespējas citas formas teātrim," uzsver I.Lūsis. Liepājas teātris būtu ar mieru nomāt skaistu septiņpadsmitā gadsimta ēku līdzās teātrim. Pagaidām no sapņa šķir dažādi šķēršļi līgumu līmenī.
Nejutās savā ādā
Režisors Rolands Atkočūns jaunajā sezonā iestudēs divas izrādes - H.Ibsena Leļlu namu un M.Gavrana Viss par sievietēm. "Misija? Vienkārši vēlos būt režisors šajā teātrī," saka R.Atkočūns, kurš vairs nebūs teātra mākslinieciskais vadītājs. "Es nejutos savā ādā," režisors atzīstas. R.Atkočūna pārliecība - "imports" kādu brīdi var būt noderīgs asinsritei, tomēr mākslinieciskajam vadītājam ir jābūt režisoram, "kurš šeit ir izaudzis". Kultūratšķirības, viņaprāt, tomēr pastāv. Viņš pieļauj, ka viņa ambīcijas nav sakritušas ar reālajiem apstākļiem - "man bija savs redzējums, bet tad ir jādibina teātris pašam". Jaunajā sezonā Liepājas teātris iecerējis iztikt bez šāda posteņa. I.Lūsis dara zināmu, ka teātris turpmāk izmēģinās eksperimentālu versiju - teātrī ir izveidota repertuāra padome, kas apvieno režisorus, aktierus, arodbiedrības pārstāvjus un vadošos administrācijas cilvēkus. Jaunajā sezonā Liepājā viesosies arī režisori Felikss Deičs, Mārtiņš Eihe un Dž.Dž.Džilindžers.
Noslēpti no Rīgas
Liepājnieki ir pārliecināti, ka muzikāli dramatiskās izrādes ir viņu pareizais ceļš. To spilgti apliecināja arī aizvadītās sezonas hits - Jāņa Lūsēna un Pētera Brūvera mūzikls Agrā rūsa. 1.-3.augustam tas būs skatāms Nacionālajā teātrī Rīgā. Tā būs arī viena no galvenajām repertuāra vadlīnijām jaunajā sezonā. Muzikālās daļas vadītājs J.Lūsēns sola, ka nākotnē muzikālajām izrādēm tiks pievērsta lielāka uzmanība. Ar nodomu mainīt teātra sezonālo raksturu, atjaunojot brīvdabas izrāžu tradīcijas, Latvijas estrādes apceļo dziesmuspēle Ezermaļu krokodils. Ir nodoms atjaunot arī dzejas teātra tradīcijas, stāsta J.Lūsēns. Dzejas dienās viņš aicinās uz teātri komponistus veidot muzikālas dzejas izrādes, izmantojot sev tuvu dzeju un pieaicinot izpildītājus.
Lielas cerības Liepājas teātris saista ar jauno aktieru kursu, kas skolojas Klaipēdā. "Noslēpts no Rīgas," paskaidro I.Lūsis. "No iepriekšējā Liepājas kursa teātrī palika tikai divi cilvēki." Patlaban 3.kursa sešpadsmit studentos I.Lūsis saskata "jaunu universālu aktieru paaudzi". Šis kurss būs redzams uz skatuves jaunajā sezonā. Pirms tam Liepājas teātris dosies uz Rīgu tradicionālajās rudens viesizrādēs vēl iepriekšējā sastāvā.