Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +1 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 18. decembris
Klinta, Kristaps, Kristofers, Krists, Kristers

Dailes teātrī pirmizrādi piedzīvos Šekspīra traģēdija Romeo un Džuljeta

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
savādākapasaule
s
Paskatieties un paklausieties uz aktieriem videofragmentā!Es neuztvēru nevienu gaišu domu... Mans skolotājs kādreiz teica - haoss izteikumos liecina par haosu domāšanā,bet haoss domāšanā diez vai nāk par labu loģiskai lomas uztverei un adekvātam izpildījumam. Manuprāt, mums ir darīšana ar pilnīgi citu aktieru paaudzi, tāpat kā mums ir darīšana ar pilnīgi citiem bērniem,, kas tver pasauli savādāk - viņu maņu orgāni ir citādi ,neteiksim, ka uzbūvēti, bet vienkārši citādi noskaņoti.Tāpēc šķiet, ka pasaulē skumjāko stāstu viņi vienkārši uztver savādāk, savādāk spēlē ,un ir zālē skatītāji , kas šo stāstu uztvers savas uztveres līmenī. Tikai nez kāpēc šķiet, ka notiek kaut kāda vispārēja notrulināšanās, attālināšanās no Ziedoņa vertikāles, aiziešana vienkāršotā, plakanā uztverē.Jo straujāk attīstāmies, jo trulāki, slinkāki un primitīvāki kļūstam,slinkāk domājam , jūtam .Šī izrāde ar visām t ām janajiām uz primadonnu statusu pretendējošajām ,bet galīgi nevelkošajām aktrisēm tam ir dzīvs piemērs.
m.m.
m
Kāpēc mani nepamet sajūta,ka komentāros anonīmi piedalās pats n.n. pamanams viņa blogerista virtuāzs,manipulāts
Diemžēl,
D
izrādē ne nieka no mīlas drāmas, cildenu jūtu un naida konflikta. Drīzāk tā bija bomžu dzīves attainojums ar vulgāro Barkviču titullomā un skatuves piečurāšanu kulminācijā. Pretīgi.
Trubadūrs
T
Izrāde tiešām ir vāja. Reti kurš zālē birdināja asaras. Esmu arī dusmīgs par aukles interpetāciju - tiešām kā tāda ieročnesēja, liekas, no tā aukles sloga tā pagurusi, ka nespēja izdvest neko izjustu. Vai Lāča pāris melodijas var uzskatīt par mūziku izrādei? Vai arī tas taupības apstākļos - uzraksta vienu dziesmiņu vēl kādu spēlējmo, gan jau izstaipīs pa visu izrādi... Tiešām Dominē Skrastiņa mūks un Bartkeviča Kapuleti, nevis mīlas pāris, kā tam vajadzētu būt. Pilnīgs poliesteris. Ak, tā bija traģēdija? - kaut kā nepamanīju. Daudz jau tur krita gan... Viskautko tur manīju, bet ... Šekspīra tur nudien nebija...
Tīna
T
Kopumā varu tikai piekrist, izņemot par mūziku. Pēc izrādes noskatīšanās mūzika ir gandrīz vienīgais pozitīvais, kas palicis atmiņā. Rasima Romeo - traģisks.
  • 1
  • 0
Jā!
J
Man tiešām žēl, ka tā. Kā gribējās kaut ko lielu...
  • 0
  • 0
jautājums
j
Nū...Ja neredzēsiet, nekas briesmīgs nenotiks. Šī konkrēti nav Džilindžera labākā izrāde. Nu ļoti, ļoti skumjš stāsts...Un galvenajā lomā viennozīmīgi ir Juris Bartkevičš, kas vecais Kapuleti. Dominēja konkrēti. No izrādes es tomēr, neskaitot kaudzi citu dīvainību, gribētu zināt ...Kāpēc aukle klīda apkārt ar pārgriestu seju un zobenu? Kāpēc Džuljetai vajadzēja tik baisas kurpes? Lai gan arī tas naktskrekls bija diezgan šaušalīgs... Ja Skrastiņš bija akls mūks, kā es no tēlojuma sapratu, kāpēc viņš prasīja-dod vēstuli? Lasīt taisījās? Tā bija Breila rakstā ? Nū...vispār akls mūks, kas raksta vēstules un gatavo medikamentus...Viņš taču pusi Veronas ap to laiku jau būtu apindējis! Ļoti strīdīga kostīmu un scenogrāfijas koncepcija...Ļoti! Bet Rasims un Segliņa...Nu nebija jau tik slikti. Ja ņem vērā, ka jāspēlē bija pie ļoti aktieriem neērtas un neizdevīgas režijas, un pietiekami neveiksmīgi sakompilētas dramaturģijas. No Šekspīra ne visai daudz bija palicis pāri.
GS
G
Paldies par ieskatu. Ja adaptācija nejēdzīga, tad droši vien Evita Mamaja ražojusi, jo viņas dramatizējumi&adaptācijas mēdz būt ļoti vājas, piem. "Marlēna".
  • 2
  • 0
šķiet nokļūdījos ar adresātu
š
muļķīgi, nepaskatījos,kas uzdeva jautājumu.
AP
A
Tie kas seko līdzi Ugunsgrēkam un Okartes skatuvei - PATIKS Pārējie, netērējiet naudu, Brīnumi nenotiek. Vai pārāk reti un par to mēs ātri vien uzzināsim.
>>> AP
&
Vai Tev ir nācies redzēt kādu Džilindžera izrādi Liepājas teātrī? Par krāsām - ja nu vienīgi šajā konkrētajā iestudējumā, bet tā, protams, aizšāvi galīgi garām. Tas ir faktoloģiski pierādāms. Par Alvi Hermani - kādus viņa režijas šedevrus Tu saskati "Latviešu stāstos", piemēram? Un vai Tev ir nācies redzēt "Vientulīgie Rietumi. Izrāde, kas nav par latviešiem"? Manuprāt, totāla režisoriska izgāšanās. Izrādi iznesa Vilis Daudziņš un Ģirts Krūmiņš ar savā rīcībā esošajiem līdzekļiem (viņi, par laimi, ir tādi aktieri, kuri šarmanti bez kādas režijas nolasīs arī telefonu grāmatu un pratīs piešķirt kaut kādu jēgu arī tai), ko nekādi nevarēja teikt par citiem, kas arī tur piedalījās. Visus neatceros, bet bija vēl Varis Piņķis un Jana Čivžele. Tajā izrādē nebija ne pustoņu, ne arī īstas cilvēcības. Par klusinātajiem pustoņiem. Salīdziniet, lūdzu, JRT un Dailes teātra spēles laukumu izmērus! Kādos pustoņos jāiestudē izrādes Dailē, lai tos saskatītu cilvēki, piemēram, 20. rindā. Lūk, bet liepājnieki slavē Džili tieši par pustoņiem un cilvēcisku organiku viņa Liepājas iestudējumos. Tur gan arī izmēri vairāk atbildīs JRT. Un vēl. Džilis ir iestudējis pietiekami daudz izrāžu arī JRT sākuma posmā 90. gados, kad tur gāja tikai un vienīgi teātramīļi un no tagadējās slavas vēl nebija ne smakas. Lielākie mūsdienu šī teātra slavinātāji tolaik tur savu kāju nespēra. Sandra Zvīgule (tolaik vēl Kļaviņa) pirmo reizi uzplauka tieši Džilindžera režijā (B. Zingera "Muzikants un prostitūta"), liekot tā pa īstam atskārst, kas un kāda viņa ir un par ko kļūs latviešu teātrī.
  • 0
  • 0
AP
A
Tur jau tā lieta. Ja skaidri zin ar kaisli un mākslinieka nerviem ko grib pateikt, tad noteikti arī skatītāji sadzirdēs un vēl bravo izkliegs. Negribu jau glorificēt Hermani un viņa trupu, bet.... faktiski nav nācies vilties. Ir gadījies pieķert sevi,ka šķiet kaut kas no samudžinātā vēstījuma "nav pa zobam", bet noteikti ne "kas tas par balagānu" . Diemžēl, tieši skaļāk aprunātais režisors Dž. liek apšaubīt savus talantus. Daudz klišeju, daudz sarkanbaltmelnā, vai pat neteiktu vienmēr. Šādi ,it kā, nekļūdīgie salikumi ilgstoši izmantoti skaidri parāda, ka izrādes autoriem nav nojēgas par toņiem pustoņiem arī cilvēka dabā. Un vēl trakāk, visas izrādes ir, ai kur prognozējami, infantīlas. Kad vēl un vēlreiz kļūdaini Dž. izvēlas kostīmu mākslinieci Ilzi Vītoliņu ,ir jādomā, vai tā ir gara radniecība? Vai ? Nezinu. Es tikai skaidri zinu, ka nav teātrī lielāka režisoru izgāzēja vizuālajā aspektā kā tieši šis vājais posms. Pat leļļu teātra izrādes ar šīs dāmas piedalīšanos, pārvēršas par lētu farsu. Iespējams, ka šī ir tā reize, kad pietrūkst visparastākais ... izglītība. Balts.Sarkans. Melns. Un viss?
  • 1
  • 1
Varētu nedaudz argumentēt? >>
V
Jā, šo jautājumu tiešām neuzdeva Susis. Paldies! Jūsu sniegtais skaidrojums, man, lai cik tas ironiski nešķistu, sauc atmiņā vienu tieši Džilindžera agrāko veikumu, proti, A. Kamī "Kaligula", kuru līdzās dažiem JRT šedevriem es vēl arvien uzskatu par vienu no izcilākajiem sasniegumiem Latvijas teātra mākslā. Tieši šis režisors "Kaligulā" centās atmaskot komercializētos masu mēdijus kā mūsdienu Kaligulu - Kaligulu kurš liek mums pārvērst dzīvi par frontālo šovu, Kaligulu, kurš ņirgājas par cilvēcisko, kurš pazemo un pakļauj tieši ar šīm televīzijas šovu metodēm. Mēs dzīvojam šī terora ēnā tieši tāpat, kā Romas pilsoņi dzīvoja pastāvīgās bailēs no sava tirāna. Turklāt izrādē režisoram bija vienkārši izcili izdevies pārraidīt šo jēgu, nemoralizējot un nenolaižoties līdz atsevišķu detaļu šķetināšanai, bet gan pasniedzot visu kā lielu, organisku veselumu ar neiedomājamu emocionālu jaudu. Taisnības labad gan jāatzīstas, ka nekad neko tik labu no Džilindžera vairs neesmu redzējusi. Žēl, protams, ka neizdodas būt Liepājā un redzēt viņa veikumus tur, jo liepājnieki un arī citi, kas ir redzējuši, stāsta, ka tur viņam izdodas gandrīz vienmēr. Dailē gan pēc "Kaligulas" viņš vairs ne ar ko nav iepriecinājis. Tāpēc arī tā cenšos zināt no tiem, kas ir redzējuši, vai ir vērts skatīties katru nākamo gabalu. Negribas likt sev vilties, lai gan zinu, ka principā šim režisoram ir iekšā, viņš var pat ļoti pārsteigt pozitīvā nozīmē. Man tikai šķiet, ka viņš īsti neprot komunicēt ar savu ģēniju un tāpēc itin bieži izmaina un izkaisa to sīknaudā.
  • 1
  • 0
GS
G
Bet kur atbilde uz jautājumu? Vispārējs spriedelējums taču nav atbilde par konkrēto izrādi. Arī Džilindzēra izrādes ir dažādas - "Hanana", "Jūdas skūpsts", "Pūt vējiņi" ir ļoti kvalitatīvas. bet lai tādas atrastu ir jāiet un jāskatās nevis jāmeklē mirkļa baudījums :D OKartes mazspējā.
  • 3
  • 0
AP>Susim
A
Nē :) nesekoju gan līdzi, bet reizēm ,sērfojot "daudzajās" TV programmās UN meklējot kādu mirkļa baudījumu, iznāk "uzrauties" uz savdabīgiem reitingu taisīšanas fenomeniem (protams, diemžēl arī uzspiesti daudzie Krievijas kanāli rāda....kaudzēm mēslus). Arī virtuālā vide (atgriežoties pie LV) un piesaistītā biznesa vide (ai, diemžēl... koncertorganizatori, pasākumu organizatori, PR isti,reklāmisti, utml) uzspiež informāciju par šiem īpašajiem "kultūras un izklaides" notikumiem un dalībniekiem. Kopumā tā bilde veidojas žēlīga. Izcilības un cildenas mākslas top arvien mazāk. Protams, kad uzrakstīju iepriekšējo komentu, pati sevi aprāju. Priekškam? Mani jau sen nesaista virspusēja un prognozējama, konjunktūristu vai maztalantīgu un mazgudru ļaužu radošās izpausmes. Labi, savus viedokļus neslēpju arī draugu un paziņu pulkā. Tas mēdz vienot un mēdz izraisīt asas diskusijas. Jo besī, tiešām besī vīzdegunīgs provinciālisms. Jebkurā profesijā. Gribētu tomēr radošos redzēt urķi,kas liek vēlēties vairāk, labāk, meklēt jaunu, meklēt dziļumu, meklēt nervu. Piedodiet, bet šis režisors sniedz plakātiskuun plakanu spēli. Nav uz pasaules tāda darba (kaut Zaķīša pirtiņu) ,kuru nevarētu padarīt par vairāksējuma romānu ar pārsteigumu par cilvēku (dzīvnieku) dabu , uttt. ... tikai to vajag darīt un vajag pārsteigt. Neviens neiestāstīs, ka arī vienkārši cilvēki nav pelnījuši pērles. Lielākoties visi saprot,kad ar viņiem runā godīgi, bet kad baisi melo.
  • 4
  • 0
Varētu nedaudz argumentēt?
V
Liels paldies par padomu! Bet vai Jūs tomēr nevarētu pamatot savu viedokli? Kas tieši tur bija kā Ugunsgrēkā vai Okartē, jo es, piemēram, vispār neskatos televīziju, tāpēc nezinu, kas tur ir. Jūs, cik var noprast, skatāties šos abus TV raidījumus, jo sacījāt, ka to skatītajiem patiks, bet citiem - nē. Padalieties savā pieredzē!
  • 2
  • 1
muļķa cerība
m
Jāāāā.... Biju cerējusi, ka delfisti nav pārņēmuši visu Latviju. Bet par lietu - kauns par šo izrādi.
Susis
S
luudzu skaidraak izteikties, vai neizteikties nemz. par ko kauns, kam jaakaunas, kuraa skataa, kuraa ainaa...vispaarinaataa gauduliiba nevienam nepaliidz, ne pashai, ne tiem kas uz skatuves..taatad par lietu tagad un konkreeti ar faktiem un pieraadiijumiem.
  • 3
  • 1
Kaisle
K
Atcerieties Džuljetas vēsturi latviešu t.- L. Bērziņa, M. Klētniece, A.šteinberga, V. Artmane, I. Briķe, A. Zeltiņa, A. Dūle (?),L.Kugrēna. Nevienai nebija 16 gadu! Noteicošais ir tas, vai aktrise spēj radīt ticamu TĒLU. Ilze parādījās uz skatuves kā Blaumaņa Antonija un pārsteidza ar sirsnību, vienkāršību, siltiem toņiem. Kāpēc lai viņa nebūtu Džuljeta, ja vien režisors atkal visu nesaķēzīs. Visiem pa prātam nekad nebūs! VEIKSMI!
lustīgais nerris
l
... un Eleanora Duzē Džuljetu spēlēja 50 gadu vecumā...
  • 1
  • 0
Turklāt
T
Emīlijai Viesturei, pirmajai Dailes Džuljetai Smiļģa iestudējumā, bija jau pāri 30 un jau paaugusies meita. Bet, cik zināms, publika raudāja aiz līdzpārdzīvojuma. Aktrise jau tāpēc ir aktrise, lai spētu nospēlēt ne tikai četrpadsmit gadīgu, nevainīgu, pirmo reizi iemīlējušos meiteni, bet arī dvieli, suni, pretējā dzimuma pārstāvi - visu ko.
  • 2
  • 0
Susis=>Nopuutai
S
gruuta gan tev dziive, par visu jaagauzhas, jaasaap, jaaciesh un veel citus ar samazgaam jaaplej... Bet par to ka bildes unikaalas, aizmirsi piemineet, ka bildes fikseejushas lieliskus aktierdarbus - arii esi aizmirsusi...un veel personiigus paarmetumus iepinusi iekshaa.. Nu ko tad tev taadu R Kalninja ir atnjeemusi, izeedusi, noceelusi ??? Vai varbuut tev nepatiik ka aktieri ir profesionaali un par spiiti dviinjiem ir speejiiigi sabalanseet savas dziives, speeleet lomas, buut teelaa, buut profesionaali?? Ar to neganto zhulti varbuut tev jaatiek galaa, u tad, kas zin, varbuut kaadu lomu ari tev pieshkjirs kaadaa mazaa teaatriitii. vaai arii varbuut , vispirms iemaacies dziivot savu dziivi, pirms saac speeleet citas. No sirds noveelu... un atceries -KARMA=BITCH..
bildītes
b
smukas bildītes
Vārds
V
tikai pirmā tikai tur pavīd īsta džuljeta atvainojos , protams
  • 0
  • 0
nopūta
n
Precēta sieva ar bērniem spēlē Džuljetu, acīmredzot Rēzija Kalniņa atteikusies!
Nu un?
N
Šekspīra laikos Džuljetu spēlēja vīrieši, ja kas.
  • 0
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja