Latviskās tango kaislības
No Pjacollas līdz…
Ideja par šādas izrādes iestudēšanu Agnesei un Ugo radusies šovasar, augustā viesojoties Tangostudio organizētajā deju festivālā Tango Sun Festival. "Tangostudio vadītājs Aigars Stirna piedāvāja mums šādu projektu. Saņēmām atbalstu arī no Kultūrkapitāla fonda un ķērāmies pie darba," stāsta Agnese, kuras latviešu valodā manāms mazliet svešāds akcents. Ik pa brīdim viņa mūsu sarunu tulko savam deju partnerim Ugo, kurš malko karstu augļu tēju un ieklausās ik vārdā. Sadzirdot vārdus "Astors Pjacolla", argentīnietis pasmaida un piekrītoši māj ar galvu, jo dejas izrādē skanēs arī slavenā komponista mūzika, bet ne tikai viņa darbi — vairāk nekā stundu garajā dejas uzvedumā redzēsim un dzirdēsim daudz ko. Agnese ir pārliecināta, ka Latvijas Kultūras akadēmijas Modernās dejas horeogrāfijas apakšprogrammas studenti ir gana karstasinīgi, lai izdejotu šo deju, kas daudziem asociējas ar kaislībām un mīlestību. "Taču sporta dejām tik raksturīgos atliecienus gan neredzēsim!" horeogrāfe smaida. Viņa atklāj, ka parasti tango tiek izstāstīts viens stāsts no sākuma līdz beigām. Šajā izrādē viņa, Ugo Mastrolorenso un studenti mēģinās izdejot vairākus sižetus, turklāt katrā deju numurā skanēs vismaz divas vai trīs muzikālās tēmas akordeonistes Evitas Dūres izpildījumā. Pēc Agneses domām, ir grūti izstāstīt dejas izrādi — vienkārši jānāk un jāskatās!
Māca dejot arī citiem
Kā trauslā latviešu meitene nokļuvusi otrā pasaules malā Buenosairesā, kur jau trešo gadu dejo pati un māca dejot citiem? Izrādās, pēc Latvijas Kultūras akadēmijas absolvēšanas pirms pieciem gadiem Agnese ieguvusi maģistra grādu dejā Somijas Kultūras akadēmijā. Tur mācoties, viņa veidojusi kāda mūziķa un dejotājas priekšnesuma horeogrāfiju. "Viņi bija pa pusei somi, pa pusei — bolīvieši, un abi uzstāja, ka man pilnīgi noteikti jābrauc uz tango dzimteni Argentīnu!" Par braukšanu uz tālo zemi Agnese Vanaga ilgi šaubījusies, taču reiz Helsinkos gājusi garām tūrisma birojam un ieraudzījusi piedāvājumu — iespēju par puscenu iegādāties lidmašīnas biļeti uz Buenosairesu. "Protams, es to nelaidu garām!" horeogrāfe smejas. Viņa atzīst, ka nu jau pa šiem gadiem pieradusi dzīvot tālumā no mājām un nolidoto attālumu starp Latviju un Argentīnu mēra lidmašīnā redzētajās filmās, kuru precīzu skaitu gan neatceras.
Par savu ikdienu tālajā zemē Agnese Vanaga var stāstīt stundām ilgi: "Dejoju pati, mācu dejot arī citiem — ne tikai tango, bet arī gaisa deju un sociālās dejas, tas ir, tās dejas, ko redzam ne tikai uz skatuves, bet arī deju zālēs. Strādāju mūsdienu dejas kompānijā Nacionālajā mākslu universitātē (IUNA) Buenosairesā."
Starp citu, sestdien un nākampirmdien gaidāmās dejas izrādes nav Agneses Vanagas un Ugo Mastrolorenso vienīgais Latvijā paveiktais darbs — viņi pagājušajā vasarā gaisa dejas mācījuši arī Nacionālā teātra aktieriem Artusam Kaimiņam un Arturam Krūzkopam. Abiem šīs zināšanas lieti noderējušas jaunajā izrādē Makss un Morics.
Jau nākamajā dienā pēc otrās Tango… Mistēriskās kaislības izrādes Agnese un Ugo dosies atpakaļ uz Buenosairesu. "Ārprāts! Neesmu tur bijusi trīs mēnešus…" horeogrāfes balsī dzirdamas ilgas.
Starp citu, abi horeogrāfi ir pilnīgi pārliecināti, ka tango varētu būt labas zāles pret rudens un ziemas depresiju. "Manuprāt, tā latviešiem ir ļoti piemērota deja!" no sirds izsaucas Agnese Vanaga. Viņa uzskata, ka Rīgā iemācīties šo dienvidnieciski azartisko deju nav problēmu. "Saskaitījām un secinājām, ka te nedēļā dažādās vietās notiek vismaz septiņas milongas jeb argentīniešu tango vakari!" Tiesa, pirms došanās uz tiem vajadzētu apgūt vismaz tango pamatsoļus.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.