Savulaik šī opera ir ieguvusi Lielo Mūzikas balvu un piedzīvoja lielu popularitāti Latvijas Nacionālajā operā.
"Tā ir izrāde par spēju īsti un nesavtīgi mīlēt, kas vienmēr un arī šobrīd ir tik aktuāli," iestudējuma izvēli pamato Latvijas Nacionālā teātra direktors Ojārs Rubenis.
Dramatiskajam teātrim uzvest operu ir milzīgs izaicinājums un ļoti liels sagatavošanās darbs aktieriem. Intensīvi vokālie mēģinājumi pedagogu Airas Rūrānes un Andra Daņiļenko vadībā teātrī rit jau kopš februāra sākuma. Daudz palīdz Mirdza Zīvere. Pirmo reizi kopš teātra renovācijas izrādē tiks izmantots orķestris un kora grupa. Speciāli šim uzvedumam ir izveidots orķestris MOTO (Mazais operas un teātra orķestris), kas spēlēs visas Parīzes Dievmātes katedrāles izrādes. Diriģenti būs Māris Kupčs un Jānis Liepiņš.
"Opera Parīzes Dievmātes katedrāle man ir viens no mīļākajiem darbiem. Lieliskais Kaspara librets reiz rosināja mūziku, kas pati plūda uz vārdiem. Man bija tik jāpaspēj pierakstīt. Nu tā piedzīvo savu trešo iestudējumu. Un es esmu gandarīts, ka tas notiek Latvijas Nacionālajā teātrī. Es droši varu teikt - manā teātrī, jo kā komponists šeit esmu jau no 1976. gada. Un varu apgalvot, ka trupa ir izaugusi tā, ka tai pa spēkam ir viss, pat opera! Šobrīd teātrī esmu vismaz reizi nedēļā un sekoju līdzi iestudējuma gaitai. Man jāatzīst, ka aktieri patiesi labi tiek galā ar grūto uzdevumu un progresē no dienas uz dienu," norāda izrādes komponists Zigmars Liepiņš.
Kostīmu māksliniece Anna Henrihsone stāsta: "Parīzes Dievmātes katedrāle ir mans trešais šīs sezonas darbs Nacionālajā teātrī - ja Sudraba slidas un Ideālais zaglis bija stingri piesaistītas konkrētam laikam un man bija precīzi jāskatās tā laika mode un izteiksmes līdzekļi, tad šoreiz režisore ļāva man pilnīgu vaļu domāt par tērpiem ārpus laika un telpas, un strādājot man bija dota liela brīvība, it kā vēsturisku laiku un notikumu interpretējot mūsdienīgi."
""Ja ir ganāmpulks, jābūt ganam, ja ir miesa, jābūt garam, ja solis ir sperts, būs arī sekas, ja tumsa ir, jābūt gaismai" (Viktors Cojs). Nav nejaušību. Katra doma un darbs atstāj pēdas, ir sākums kam citam. Viens labs vai ļauns darbs izraisa otru, un viss ir saistīts. Kad cilvēks sapratīs, ka no viņa domām ir atkarīgs pasaules ritums, Parīzes Dievmātes katedrāles stāsts būs novecojis, bet, kamēr tā nav noticis, tikmēr būs cilvēki, visbiežāk neaizsargātie, kuriem šajā pasaulē nebūs vietas un glābiņa. Kamēr katedrāles būtība nebūs dzīva dvēselēs un patvērums būs rodams vien debesīs, tikmēr uzceltās katedrāles postīs - viss viens, kādu mērķu vārdā," - tā savus skatītājus uzrunā izrādes režisore Indra Roga.
Izrādē piedalās plašs aktieru ansamblis: Zane Dombrovska, Beāte Zviedre, Juris Jope, Daumants Kalniņš, Dita Lūriņa, Marija Bērziņa, Gundars Grasbergs, Mārcis Maņjakovs, Mārtiņš Brūveris, Jānis Ķirsis, Madara Botmane, Ieva Aniņa, Mārtiņš Egliens, Kristiāns Kareļins, Kaspars Dumburs, Ģirts Liuziniks, Ivars Puga, Egils Melbārdis un citi.
Nacionālā teātra Parīzes Dievmātes katedrāle fotogrāfijās
17. maijā Latvijas Nacionālajā teātrī notiks pirmizrāde Zigmara Liepiņa operai Parīzes Dievmātes katedrāle teātra versijā.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.