(Neuzskatīsim taču par principiālām izmaiņām mielasta bagātību un Arsenāla komandas sievišķīgās ondulācijas - svētku frizūras). Vēl vairāk - Nacionālajā operā (LNO) pie ieejas Mazajā zālē, kur notika festivāla atklāšanas ceremonija, - filma Salome ar dzīvo mūziku LNO orķestra izpildījumā, izveidotā instalācija atgādināja par seniem šī festivāla pirmsākumiem XX gs. 80.gadu izskaņā. Toreiz Pēterbaznīcā, gan izraisot visai pretrunīgu reakciju, Arsenāla veidotāji bija radījuši instalāciju ar "nocirstās galvuas" efektu. Tādas "nocirstās" - princeses Salomes un viņas iekāres upura Jāņa Kristītāja - galva bija noliktas uz sudraba paplātēm arī teju divdesmit gadu vēlāk. Savējie - tie, kuriem Arsenāla tradīcija ir tuva jau daudzus gadus, saprata. Arī to, ka, iespējams, presē izskanējusī informācija par Arsenāla "tautiskumu" ir vien pārpratums un aizpļāpāšanās. Jo pagaidām dullības un "uguņošana" kādreizējā festivāla direktora A.Sukuta stilā turpinās - par to liecināja arī aicinājums nākt piektdienas vakarā uz Vērmanes dārzu kāzu tērpos, lai kļūtu par bezmaksas biļešu ieguvējiem uz šā gada romantiskākajām Arsenāla filmām. Par spīti stindzinošajam aukstumam, uz šo aicinājumu bija atsaukušies vairāki simti cilvēku, daļa no tiem - kāzu tērpos. Visi viņi romantiskā harmonijā noskatījās norvēģu mēmo filmu Kāzas Hardangerā.
Galva uz paplātes
Festivāls startējis ar vizualizētām atmiņām par Arsenāla pirmsākumiem Ar dekadenti manierīgo mēmo filmu Salome tika dots starts starptautiskajam filmu forumam, kas ilgs līdz 21.septembrim, piedāvājot 111 filmas gan Rīgā, gan arī Liepājā. Lai kā festivāla jaunie līderi, kas pārņēmuši stafeti no Augusta Sukuta, uzsver "cita", "tautai pietuvināta" Arsenāla atnākšanu, par kardinālām izmaiņām pagaidām nekas gan neliecina.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.