Kā zināms, modernās mūzikas spēja pārsteigt nav apsīkusi. Ja reiz radikālo mākslinieku Pablo Pikaso un Džeksona Poloka gleznas šodien tiek pārdotas par miljoniem vai vairāk dolāru, tad muzikāli darbi kā Stravinska Svētpavasaris joprojām spēj šokēt. Tai pat laikā Holivudas trilleros skan avangarda mūzika un minimālismam ir milzīga ietekme uz roku, popu un deju mūziku caur tādu grupu kā "Velvet Underground". Taču līdz šim ir bijuši maz autoru, kas spējuši šo pasauli interesentiem darīt skaidrāku. "The Rest is Noise" ved lasītāju modernās skaņas labirintā un padara to skaidru un pārskatāmu. Rosa grāmatā stāstīts par komponistiem dumpiniekiem, kas pretojās klasiskās pagātnes kultam, plašākas publikas vienaldzībai un diktatoru vēlmēm. Episkā un dramatiskā stāstījumā Ross ved lasītāju no Vīnes pirms Pirmā pasaules kara uz 1920.gadu Parīzi, no Hitlera Vācijas un Staļina Krievijas uz centrālo Ņujorku 1960.—1970.gados. Viņa vadīts, lasītājs var sekot masu kultūras un masu politikas lēktam, dramatisku jaunu tehnoloģiju ģenēzei, kariem, eksperimentiem, revolūcijām, grautiņiem un mūziķu personīgajām dzīvēm. Rezultāts ir no tik daudz kā XX.gs mūzikas vēsture, cik XX.gs vēsture caur mūziku.
Šīs grāmatas trumpis ir tās detalizētajā muzikālajā analīzē, precīzā, bet viegli uztveramā valodā aprakstot saistību starp, piemēram, Leonarda Bernšteina Vestsaidas stāstu un Arnolda Šēnberga avangarda kompozīcijām, vai starp Sibēliusu un Džonu Koltreinu. Maz šaubu, ka šī grāmata ir pēdējo desmitgažu pieejamākais mēģinājums caur interesantu un aizraujošu stāstu darīt skaidru XX.gs mūzikas matricu. Grāmatas centrā ir tādi komponisti kā Rihards Štrauss un Džons Adamss, taču Ross viņus pozicionē sociālajā un politiskajā kontekstā, aprakstot politiķus, diktatorus, uzņēmējus, mākslas patronus, intelektuāļus un kritiķus, kas ir mēģinājuši ietekmēt muzikālās izpausmes. Ross arī iet ārpus klasiskās mūzikas robežām, lai aprakstītu tās saistību ar tādiem māksliniekiem kā Djūku Elingtonu, Mailzu Deivisu, "The Beatles", "Sex Pistols" un "The Velvet Underground".
XX.gs caur mūziku
“Obligāta lasāmviela tiem, kas vēlas saprast moderno mūziku, revolucionāra grāmata, kam vajadzētu kļūt par XX.gs vēstures klasiķi,” tā par Aleksa Rosa, "The New Yorker" erudītā mūzikas kritiķa debijas grāmatu “The Rest is Noise” jeb “Pārējais ir troksnis”, raksta "Kirkus Reviews".
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.