“Šī situācija izveidojusies vēsturiski. Otrā pasaules kara laikā tika iznīcināti 80% tiltu. Sešdesmitajos gados sākās to celtniecība un tiltu kalpošanas laiks bija noteikts 50 gadi,” atzina Rīgas Tehniskās universitātes Ceļu un tiltu katedras vadītājs, profesors Ainārs Paeglītis.
Pēc ekspertu domām, ja tiltus nesāks kapitāli pārbūvēt jau tūlīt, pēc diviem gadiem daudzi no šiem tiltiem būs jāslēdz ciet un jādomā par apvedceļiem.
"Tiltu kalpošanas laiks tuvojas beigām, bet tai pašā laikā attīstās transporta intensitāte - pieaug automašīnu svars uz ceļiem, kas ievērojami paātrina šo bojājumu attīstību. Pagaidām ceļinieki strādā ugunsdzēsības režīmā - dzēš tur, kur jau deg, tiltus nepielabo, bet klāt ķeras tikai tad, kad pienākusi "x stunda". Kad iebrauc kādā sabojātā deformācijas šuvē un salauž riteni, tad šo tiltu remontē. Ar laiku nāksies vienu pēc otra tiltus slēgt, jo nav naudas, par ko viņus atremontēt," skaidroja A. Paeglītis.
Šogad no valsts budžeta visiem darbiem, tai skaitā ceļu uzturēšanai ziemas periodā un bedrīšu lāpīšanai, kas ir prioritāte, LVC tika piešķirti 60 miljoni latu. No šīs summas tiltu remontiem paredzēts tērēt tikai 300 tūkstošus latu.
Lai tiltam veiktu vismaz kosmētisko remontu, LVC speciālisti spiesti aicināt ekspertus, kuri pēc novērtējuma izvēlas, kurš no tiem ir visbīstamākais braukšanai. “Kurš no tiltiem vienā brīdī var neizturēt slodzi, nevar uzminēt, tādu ir pārāk daudz,” atzina LVC valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže.
100 Latvijas tilti atrodas kritiskā stāvoklī
100 Latvijas tilti atrodas kritiskā stāvoklī, bet katram trešajam ir nepieciešams kapitālais remonts, informēja LNT raidījums 900 sekundes.Puse no gandrīz 1000 tiltiem, kas ir VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārraudzībā, ir sliktā tehniskā stāvoklī.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.