Tas nozīmē, ka transportlīdzekļa vadīšanas eksāmenā katru pieļauto pārkāpumu vērtēs, kādu bīstamību tas izraisījis, nevis formāli piešķirs noteiktus kļūdu uzskaites punktus, skaidro direkcija.
Jaunie MK noteikumi paredz, ka eksāmens nebūs nokārtots, ja pretendents: neizbrauks figūras; pieļaus būtisku kļūdu; pieļaus vairāk kā divas vienāda rakstura vidēji smagas kļūdas vai vairāk kā trīs dažāda rakstura vidēji smagas kļūdas; pieļaus vairāk kā piecas nenozīmīgas kļūdas.
Vadīšanas eksāmena ilgums ceļu satiksmē ar A1, A, B1, B un BE kategorijas transportlīdzekļiem būs vismaz 25 minūtes, bet ar pārējo kategoriju transportlīdzekļiem – 45 minūtes.
Kā skaidro I.Eide, par nenozīmīgām kļūdām uzskata tādas, kuras parasti neietekmē satiksmes drošību. Vidēji smagas kļūdas ir tās, kas atsevišķos gadījumos var apdraudēt satiksmes drošību, bet kuru dēļ attiecīgajā situācijā netiek radīti tieši draudi tai. Bet bīstamas kļūdas – gandrīz vienmēr rada draudus satiksmes drošībai vai kuru dēļ attiecīgajā situācijā tiek radīti tieši draudi.
Ja topošo vadītāju neapmierinās eksāmena vērtējums, to mēneša laikā varēs apstrīdēt.
Ar jaunajiem noteikumiem ieviests arī speciāls teorijas eksāmens A kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem, ietverot jautājumus par tieši šiem vadītājiem nepieciešamajām, specifiskajām zināšanām. Šāds regulējums bija vajadzīgs, jo prakse pierādījusi, ka A kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem ir jāapgūst specifiski jautājumi, kas netiek apgūti, veicot apmācību ar citas kategorijas transportlīdzekļiem, secināja CSDD.