"Vēja ātrums pārsniedza 25 metrus sekundē, viļņu augstums bija 4-5 metri. Nebijām gatavi šādiem apstākļiem," trešdien no rīta LNT raidījumā 900 sekundes atzina Preiss. Viņš teic, ka ar vējdēli var braukt arī stiprākas vētras apstākļos, taču viņa aprīkojums tam nav bijis piemērots, savukārt pie vajadzīgā tikt vairs nebija iespējams.
"Beigās bija grūti, kad trīs četras reizes pēc kārtas iekritu un uz priekšu netiku. Sapratu, ka nav jēgas riskēt," atzina sportists. Viņš arī teica, ka tikt jahtā šādā vētrā neesot bijis viegli un kapteiņa veiktais manevrs, kas īstenots, lai Preiss tomēr varētu doties tālāk jahtā, licis viņam brīnīties.
Šoruden braucienu vairs neesot plānots atkārtot, taču tagad esot zināms, kas vēl jāuzlabo. "Nav jēgas sasteigt," minēja Preiss.
Kā uzskata Runčis, neskatoties uz to, ka stiprais vējš
iztraucēja pilnībā realizēt ieceri ar vējdēli šķērsot jūru no Slites ostas
Gotlandē līdz Liepājai, Preiss paveicis īstu varoņdarbu, pieveicot 120
kilometrus atklātā jūrā pie tik spēcīga vēja.
Preiss otrdien ap plkst.6.30 ar vēja
dēli sāka šķērsot Baltijas jūru no Slites ostas Gotlandē līdz Liepājai. Lai gan sākotnēji bija domāts, ka Preiss Slites ostu
atstās jau plkst.4 no rīta, tomēr bijis vēl pārāk tumšs, tāpēc brauciena sākums
atlikts līdz plkst.6.30.
Preiss bija apņēmies šķērsot Baltijas jūru uz
vindsērfinga dēļa no Gotlandes līdz Liepājai. Uz Gotlandi Preiss devās pirmdien.
Pētot jaunākās laika prognozes, pirmdien tika pieņemts lēmums braukt nevis uz
Visbiju, bet gan uz Slites ostu. "Visu vasaru gaidījām vēju, lai varētu šo sapni
īstenot," pirms brauciena atzina Preiss, atzīstot, ka finišs būs lieliska
dāvana sev pašam 34.dzimšanas dienā.
Sākotnēji Preiss bija iecerējis šķērsot jūru no Liepājas līdz Visbijai, taču, pakļaujoties vēja virziena maiņai, brauciens "Ar buru pār jūru" norisinājās nevis no Latvijas uz Zviedriju, bet gan pretējā virzienā - no Gotlandes uz Liepāju.
(pievienota fotogalerija)