Savu jūras dzīvi kuģis noslēdza ierakts zemē, kalpojot par kapa vietu valdniecei Osai, no kā arī ņemts jaunā kuģa nosaukums. Kuģis atrasts 1904.gadā.
Kuģa komandas Klāvs Radziņ aģentūru LETA gan informējis, ka kuģis, kuru vēsturiski bija iesaukuši par Osa, neskatoties uz savu specifiku, 19.jūnijā tika reģistrēts Latvijā un ieguvis jaunu nosaukumu, kurš valodniecības ziņā visvairāk atbilst vēsturiskajam, - Asa un turpmāk kuģis arī šādi tiks saukts.
Kuģa izbūves projektu realizē SIA Kubuks ar norvēģu uzņēmēja Pēra Bjorkuma
un latviešu amatnieku atbalstu. Ideja radusies 1990.gadā, tomēr tikai 2000.gadā sākts darbs pie
skiču un rasējumu izstrādes. Savukārt 2007.gadā
tika uzsākts praktiskais darbs pie kuģa būves.
Kā informējis K.Radziņš, svētdien veiksmīgi nokļūstot
Roņu salā, kuģis jau noslēdzis ceļojuma pirmo posmu.
Lasītājs Viktors Saulītis portālam Diena.lv atsūtījis fotogaleriju, kurā aplūkojams kuģa ceļš no darbnīcas līdz Andrejostai un atiešana no Rīgas.