No citām valstīm atbildes vēl nav pienākušas, bet nav arī zināms, kas maksātu par ledlauža pakalpojumiem - Rīgas brīvosta vai valsts, laikrakstam norādīja LJA preses sekretāre Sarma Kočāne. Patlaban ilgstoši iesaluši ir deviņi kuģi, galvenokārt pie Kolkas, Rojas - Mērsraga un Rīgas ostas tuvumā, Rīgas līcī atrodas pavisam 32 kuģi. A/s PKL flote paziņojusi, ka tās rīcībā ir vairāki A ledus klases velkoņi ledlauži, kuri ir gatavi nekavējoties sniegt palīdzību, lai efektīvi atjaunotu normālu Rīgas ostas darbību. PKL flote sniedza velkoņu pakalpojumus Rīgas ostā no 2003. gada līdz pērnā gada beigām, kad brīvostas pārvalde nepagarināja līgumu ar šo uzņēmumu. Rīgas brīvostas pārvaldes Stratēģiskās plānošanas un projektu vadības departamenta direktors Vladimirs Makarovs gan norāda, ka "problēma nav ar velkoņiem, bet ar nopietnu, platu ledlauzi". Velkonim ir 11 metru platums, kuģi ir līdz 36 metriem plati. "Kad mēs pirkām Varmu, Rīgas ostā tādi neienāca."Varma no Somijas Nacionālās jūrniecības pārvaldes tika nopirkta 1994. gadā. Lai tagad nopirktu atbilstošu ledlauzi, vajadzētu ap 100 miljoniem latu, kādu ne Rīgas brīvostai, ne valstij nav._**Pilnu Ata Rozentāla rakstu lasiet laikraksta Diena piektdienas numurā!**_
Kaimiņvalstis nesteidzas Latvijai palīdzēt atbrīvot iesalušos kuģus
Tikai Polija atbildējusi uz Latvijas Jūras administrācijas (LJA) lūgumu Baltijas jūras valstīm izvērtēt iespējas palīdzēt ar ledlauzi, lai atbrīvotu ledū iesalušos kuģus, taču atbilde ir negatīva, piektdien raksta laikraksts Diena.Polija atbildējusi, ka tās rīcībā nav tādas klases ledlauža, kāds vajadzīgs Latvijai.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.