Viņš arī norāda, ka ikgadējo valsts nodevu celšana ir klaja valdības un likumdevēju ņirgāšanās par atlikušajiem godīgiem uzņēmumiem, kas vēl maksā nodokļus.
LPAA ir kategoriski pret ikgadējās nodevas palielināšanu, jo tā arvien izteiktāk iezīmēs starpību Baltijas valstu starpā. Latvijā jau tā esot augstākais nodokļu un nodevu slogs transportlīdzekļu īpašniekiem, jo ne Lietuvā, ne Igaunijā vispār nav jāmaksā transporta nodeva.
“Cilvēki turpmāk savus auto iegādāsies un reģistrēs ārzemēs, sevišķi kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā. Gala rezultātā Latvijas valsts kasei garām aiziet no 1500 līdz 7000 latiem no katra automobiļa iegādes,” uzskata A. Kulbergs.
Jau ziņots, ka, paaugstinot transportlīdzekļu ikgadējās nodevas, valsts budžetu nākamgad plānots papildināt vismaz par pieciem miljoniem latu.
Nodevas paaugstināšanai kā robežšķirtne noteikts 2005. gads. Mazās un vidējās kompaktklases automobiļiem, kas reģistrēti pēc 2005. gada 1.janvāra, ikgadējā transportlīdzekļa nodeva lielākoties samazināsies.
Savukārt automašīnām, kas reģistrētas pirms 2005. gada 1. janvāra, nodeva pieaugs vidēji 7 – 8% apmērā. Līdzšinējā nodeva – 24 lati - saglabāsies tikai tām pirms 2005. gada reģistrētajām mašīnām, kuru pilna masa nepārsniedz 1500 kilogramus.
Nodokļa apjoms tiks aprēķināts, ņemot vērā automašīnas jaudu un tilpumu. Jo lielāks motors pēc tilpuma un lielāka motora maksimālā jauda, jo lielāks būs nodoklis. Tādā veidā ievērojami pieaugs nodoklis lielu un ekskluzīvu automašīnu īpašniekiem. Līdz šim ekskluzīvu un jaudīgu automobiļu nodeva bija 115 lati, taču turpmāk tā ievērojami pieaugs.
Piemēram, nodoklis sporta automašīnai Audi A5 3.0TDI pieaugs par 52%, bet automobilim Porche Cayenne tas palielināsies pat par 248%.
Savukārt kompaktklases auto Toyota Corolla 1.6 nodoklis var pieaugt par 25%, bet VW Golf 1.4 nodoklis var samazināties par 29%.
SIA Auto halle tirdzniecības pārstāvis Ivo Šlauksters prognozē, ka cilvēki vēl aizvien turpinās pirkt vecākas automašīnas, nevis jaunās. Pašlaik auto tirgū pārsvārā dominē automobiļi, kas ražoti pirms 2005. gada, kā arī apritē šādu mašīnu esot krietni vairāk nekā jauno modeļu.